problem med Razer Pro - HJÄLP!

Medlem
problem med Razer Pro - HJÄLP!

Tja!

Hadde min dator på lagning så Razer Pro musen fick stå i ca 2 veckor. Nu när datorn är här och ominstalerad så har jag lite problem med musen.

Problemet är att det är svårt att träffa rätt med pekaren. Tex när jag ska klicka på X (stänga av ett fönster) så har pekaren en tentens att flytta sig lite åt sidan (ingen speciell sida). Såhär brukade gamla kulmus bete sig när det va smuts runt kulan. Detta problem har jag inte haft tidigare och jag har testat att instalera om musen och testat en annan USB port me. Jag har också pillat lite med musens sensitivity men det är nått som känns fel helt enkellt.

Tipps?


signatur

*Io Sono Interista*

Medlem

Hmm du kanske har lite smuts på musmattan eller nåt som stör?? testa med en annan mus och se om problemet kvarstår. Testa också att ändra samtliga inställningar i razer-programmet, typ master sens-control och sånt. se till att x och y värdena är likadana. ändra även sensen i windows. installera om musen igen. testa med andra tillverkares drivrutiner. byt musmatta. ring återförsäljare och reklamera musen.

Medlem
Skrivet av strdfghtr:

Hmm du kanske har lite smuts på musmattan eller nåt som stör?? testa med en annan mus och se om problemet kvarstår. Testa också att ändra samtliga inställningar i razer-programmet, typ master sens-control och sånt. se till att x och y värdena är likadana. ändra även sensen i windows. installera om musen igen. testa med andra tillverkares drivrutiner. byt musmatta. ring återförsäljare och reklamera musen.

Ojdå. Många bra tipps. Mycket av det har jag försökt men nu har min dator gått sönder för 4e gången så jag har lämnat in den igen. Få se om problemet med musen kvarstår när jag fått tillbaka datorn. Min dator har almänt varit CP så skulle inte förvåna mig om även detta är datorns fel.

Tack för alla tipps


signatur

*Io Sono Interista*

Medlem

Brukar bli så för mig när det ligger ett hårstrå eller katthår i linsen. Kolla där och blås lite eller ta bort hårstrået med fingrarna.

1
Skriv svar