Microsoft planerar inte Halo Wars till pc

Robot
Medlem
Microsoft planerar inte Halo Wars till pc

synd.

Medlem

halo suger ändå så ingen förlust

Inaktiv

mm det är tråkigt, har alldrig kört ett strategispel på konsoll så det lär bli intressant... Och folk säger att skjutspel endast ska spela på pc, tror strategi lär vara värre.

Inaktiv

Stöd för mus då för xboxen?
Förstår inte hur man ska kunna spela det med handkontroll.

Iofs. Blev förvånad hur bra det gick att lira fps med handkontroll men respons tiden är inte i närheten av den man har med musen.

Medlem

Hah.
Microsoft kan fortsätta skjuta sig i foten själva.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av HYBRiS:

Hah.
Microsoft kan fortsätta skjuta sig i foten själva.

håller med till 100%, den ända andledningen till att jag skulle köpa T,ex Windows Vista är pga att dom har monopol på directX, (10), skulle inga bra spel komma till Windows så skulle jag inte behöva windows då skulle jag kunna sitta med något operativ system som inte tar 50% av mitt ram minne, Heja Microsoft gräv ner er själva!! visa världen opengl! eller låt directX simma fritt

Medlem

men dissa halo wars och lägg all hype på halo 4 istället


signatur

<3

Medlem

Meeen... har vi inte hört denna visa om Halo med?


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Strategispel för XBox, hmm, visst, om det inte bara handlar om automatiska förflyttningar med vissa knapptryckningar bara över ett osynligt rutnät...

Bra då kan de fokusera på att göra ett bra kontrollschema för handkontroll, istället för att luta sig mot de tratitionella idéerna om hur ett strategispel ska styras.

Jag tror inte det minsta på att strategi måste vara bättre på PC - denna bakåtsträvande tanke grundar sig helt i konceptet att strategispel måste styras genom att ge trupper olika order genom att flytta en markör på skärmen. Tänk lite utanför lådan så går det säkert att göra RTS som fungerar bättre med handkontroll än med mus.

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Bra då kan de fokusera på att göra ett bra kontrollschema för handkontroll, istället för att luta sig mot de tratitionella idéerna om hur ett strategispel ska styras.

Jag tror inte det minsta på att strategi måste vara bättre på PC - denna bakåtsträvande tanke grundar sig helt i konceptet att strategispel måste styras genom att ge trupper olika order genom att flytta en markör på skärmen. Tänk lite utanför lådan så går det säkert att göra RTS som fungerar bättre med handkontroll än med mus.

Mkt bra sagt!

Sedan att någon sa att FPS spelas bättre med mus och tangentbord.....bull säger jag. När man väl lärt sig att spela fps med handkontroll så vill man inte gå tillbaka till mus och tangentbord igen.

Däremot så vet jag att det finns folk som inte kan spela FPS med handkontroll, men det har förmodligen att köra med simultan och rörelse förmågan med tummarna gentemot små rörelser. Vissa personer klarar helt enkelt inte det.

Medlem

ähm.. jag spelar med mus och tangentbord anyday framför en dosa i handen. Och då spelar jag rätt mycket Konsoll spel.. FPS spel görs sig bäst på PC hur man än försöker säga något annat.

Men detta är inget fps, Men det är ett strategi spel.. Och tyvärr så gäller lagen samma sak där Mus+tangentbord= Sant.

Skrivet av Loading:

Men detta är inget fps, Men det är ett strategi spel.. Och tyvärr så gäller lagen samma sak där Mus+tangentbord= Sant.

Om "strategispel" nödvändigtvis betyder "C&C-clon" så ja, du har rätt.
Men om du inte kan tänka dig att ett spel som bygger på strategi i realtid inte behöver betyda klicka på trupper och klicka på fiender för att attackera, då har du verkligen inskränkta vyer.

Inaktiv
Skrivet av slartibartfast:

Om "strategispel" nödvändigtvis betyder "C&C-clon" så ja, du har rätt.
Men om du inte kan tänka dig att ett spel som bygger på strategi i realtid inte behöver betyda klicka på trupper och klicka på fiender för att attackera, då har du verkligen inskränkta vyer.

Eller hur. Commandos t ex, där bygger man inga baser eller gör trupper utan man styr ett gäng och det är fortfarande RTS. Tidigare Army Men med fast det är ett dåligt exempel. Nyaste Commandos kanske med kan räknas som RTS.


signatur

Jag dömer dig skyldig till ollande till annans död

Medlem

Microsoft har äntligen löst problemen med spel under Vista :

"Vi gör inga fler spel till windows så kan det inte strula"

Medlem

Microsoft har äntligen löst problemen med spel under Vista :

"Vi gör inga fler spel till windows så kan det inte strula"

Inaktiv

Vad håller dom på med jag hade faktiskt tänkt köpa det till dator :S
Vet inte om jag vill köpa de till 360 :/


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem
Skrivet av Loading:

ähm.. jag spelar med mus och tangentbord anyday framför en dosa i handen. Och då spelar jag rätt mycket Konsoll spel.. FPS spel görs sig bäst på PC hur man än försöker säga något annat.

Men detta är inget fps, Men det är ett strategi spel.. Och tyvärr så gäller lagen samma sak där Mus+tangentbord= Sant.

Jag vet att det är ett RTS

Men jag tror isåfall inte att du lärt dig eller har förmågan att spela lika bra som de som behärskar en "dosa" som du säger

Behärskar man handkontrollstyrningen så är man lika grym med den som med mus och tangentbord, det är jag helt övertygad om. Ändå är jag uppväxt i quake eran (är 30 år) och har spelat fruktansvärt mkt med mus och tangentbord.

Medlem

Har spelat C&C på PS1 en gång i tiden, gick utan problem

allt snack om att det och det spelet INTE GÅR att spela med handkontroll är rent skitsnack och bara klåparen som inte kan styra som klagar.
Går lika bra iaf för min del att spela FPS-titlar med mus och tangentbord som med kontroll, men det krävs att man övar och lär sig och inte bara sitter och lipar.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

har inte sakt att det inte går att spela med handkontroll, bara säger att det är enklare. Dock älskar jag Halo på xbox det var där man fick lära sig allting som hade med handkontroller.. Och det är ett fruktansvärt bra spel och kontrollen är inte svår. fast kan nog säga att man har mycket snabbare reaktionsförmåga med mus och tangentbord.. Det var därför dom inte ville sammankoppla Xbox och PC i multiplayer.

Samma sak har ju inte sagts om resterande Halo-spel, Halo 3 kommer till PC, detta med.


signatur

Halo och Pokemon Röd - Vilka minnen 8)

Medlem

Det går ju självklart inte att förneka att man har mer precision med mus, den saken är ju klar.

Men för den delen betyder det ju inte att man inte kan köra alla sorters spel med handkontroll. Det går faktiskt alldeles utmärkt, när man väl tränat lite grann.

Allt som krävs är att utvecklaren tänker till lite grann när han utformar kontrollerna. Ett spel såsom Gears of War eller Halo (för att ta FPS/TPS) funkar synnerligen utmärkt på handkontroll, just för att skaparna designade kontroller/system efter handkontrollens parametrar.

Personligen är jag lika bekväm med båda systemen. Jag är lika bra på CoD4 med 360-kontrollen som jag är med mus+tangentbord. Det enda viktiga är att alla tävlar med samma förutsättningar.

Inaktiv

mitt problem med handkontroller i fps är att det helatiden känns som om consolen gör jobbet åt mej.

Det är lite som om man kör GTR med alla hjälpmedel påslagna.
det är inte längre jag som kör.

Medlem

Äsch, har man trådlöst tangentbord + mus så lär det gå vägen, om det är kompatibelt med det dvs (men det vore nog ganska simpelt att fixa)

Inaktiv

Men helvete.. Pallar inte mer stragedi spel på 360 - det är så jobbigt, dessutom är de flesta spel roligare på PC.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Kul att dom måste mölka licensen bara för att sälja xbox360 ^_^

Medlem

Jag klarar mig utan Halo

Inaktiv
Skrivet av jovviz:

men dissa halo wars och lägg all hype på halo 4 istället

Har fattat det som att det inte kommer ngn Halo 4, det skulle bara vara en trilogi.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Inaktiv
Skrivet av Loading:

fast kan nog säga att man har mycket snabbare reaktionsförmåga med mus och tangentbord.. Det var därför dom inte ville sammankoppla Xbox och PC i multiplayer.

Menar du att ens reaktioner blir sämre? Det var mer än vad jag visste. Kan hålla med dig till viss del om att man förlorar lite fart i vändningar (vilket jag förstod att du menade) men nu för tiden, i spel som CoD4, kan man ändra känsligheten och komma upp i hastigheter som i stort sett är lika snabba som musen. Att lära sig spela med så hög känslighet på kontroll är dock en annan sak.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

1
Skriv svar