Valve släpper Steamworks

Robot
Medlem
Valve släpper Steamworks

Det låter ju rätt spännande faktiskt


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Vart tankar man? Jag hittar inte länken

Medlem

Trevligt, detta borde innebära att man slipper hämta patchar mm från moddars hemsidor, bara att köra igång Steam och tanka ner uppdateringen.:up:

Skrivet av zhapp:

Vart tankar man? Jag hittar inte länken

Verkar inte ha släppts ännu?


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

får jag släppa mitt spel där då? står att det inte är engine bundet, låter lite stört...

Medlem
Skrivet av N3m35i5:
Skrivet av zhapp:

Vart tankar man? Jag hittar inte länken

Verkar inte ha släppts ännu?

Ser inte bättre ut.

Medlem

MOHOHHA Jag ska göra half-Life 3

Medlem
Medlem

Bara inte alla 12 åringar börjar göra en massa skitspel som släpps och gör Steam till en kopia av Youtube och 4chan.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem
Skrivet av Lootskin:

Bara inte alla 12 åringar börjar göra en massa skitspel som släpps och gör Steam till en kopia av Youtube och 4chan.

Risken ligger nog på 0. Det är ju en ganska lång väg från Click n' Play, samt att detta inte innehåller några själva utvecklingsverktyg utan verkar vara mer åt management- och administrationshållet.

mis
Medlem
Skrivet av Lootskin:

Bara inte alla 12 åringar börjar göra en massa skitspel som släpps och gör Steam till en kopia av Youtube och 4chan.

vad äre för fel på 4chan?:(


signatur

etqw?

ewo
Medlem
Skrivet av mis:
Skrivet av Lootskin:

Bara inte alla 12 åringar börjar göra en massa skitspel som släpps och gör Steam till en kopia av Youtube och 4chan.

vad äre för fel på 4chan?:(

ITS A TRAP!

Medlem
Skrivet av gimpfarfar:
Skrivet av Lootskin:

Bara inte alla 12 åringar börjar göra en massa skitspel som släpps och gör Steam till en kopia av Youtube och 4chan.

Risken ligger nog på 0. Det är ju en ganska lång väg från Click n' Play, samt att detta inte innehåller några själva utvecklingsverktyg utan verkar vara mer åt management- och administrationshållet.

"a complete suite of publishing and development tools"

"Steamworks, the same suite of tools used in best-selling PC titles Half-Life 2 and The Orange Box, is available for all PC games distributed via retail and leading online platforms such as Steam. The services included in Steamworks may be used a la carte or in any combination."

Medlem

Något väldigt positivt för alla spelutvecklare, slippa göra sånt själv måste vara fantastiskt skönt. Positivt för indieutvecklare också. Men spel är fortfarande lika svåra att göra som förut, det är inte som om att de gjorde ett gamemaking program.

Medlem
Skrivet av ewo:
Skrivet av mis:
Skrivet av Lootskin:

Bara inte alla 12 åringar börjar göra en massa skitspel som släpps och gör Steam till en kopia av Youtube och 4chan.

vad äre för fel på 4chan?:(

ITS A TRAP!

Regel nr 1&2 mina herrar

1
Skriv svar