Hjälp FZ bli bättre – gör medlemsundersökning

Age of Conan - besök hos Funcom

Medlem

Online spel har ju som standard att kosta runt 15$ I månaden om man betalar en månad i taget. Och med dagens dollar är det runt 100:-. Sen brukar det ju även finnas mängd rabatt om man väljer att t.ex. betala 3, 6 eller 12 månader i taget. Inte speciellt dyrt, iallafall inte om man är äldre än 15 eller någonsin tagit en öl på krogen.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv
Skrivet av sgt.eagle:

Hade slutat att vara sugen på conan, men nu har suget kommit tillbaka XD

Inaktiv

Värkar bli ett shysst lir, anmälde mitt intresse för Beta på deras hemsida för ett tag sen. Hoppas det ramlar in ett mail snart med en beta key!:):


signatur

No weakness

Medlem

Den dagen jag får en beta key i mailen är den dagen då jag börjar spela runescape eller tibia. Så minimal är den för mig känns det som


signatur

Det här är en signatur

Inaktiv

blir det enbart kredikorts betalning eller kommer det tidskort också så som det är till dom flesta mmo spelen ?

Inaktiv

Tidskort kommer också.

Medlem

oväntat. Alla hatar wow, men alla spelar wow <<

nae.

Självklart kommer man ju köra detta. Jag har t.o.m en medeltida hjälm jag kommer ha på mig när jag spelar, nörd ftw! Låter bra med tidskort till också eftersom jag föredrar sådan betalning


signatur
Inaktiv
Skrivet av dosman:

Det hänger helt och hållet på hur bra systemet för territorier fungerar. I värsta fall så får man fortsätta vänta på #Darkfall Online.

Det va längesedan jag såg så osmaklig design samt horribla animationer i ett spel, jag blev rent av mörk-rädd. Läste inte på så mycket men jag antar att projektet är ett norskt indie-projekt och då kan jag förstå varför.

Medlem
Skrivet av Lunatic:

På vilket sätt var Anarchy Online ett misslyckande? Jag har själv aldrig spelat det men vad jag har hört så var det ett helt okej spel med ganska många spelare?

OT: trevlig läsning!

Releasen var hemsk. Spelet kryllade med buggar och mycket av det som skulle vara med i spelet fanns inte där. Många saker var inaktiverade och ja det var verkligen inte ett färdigt spel man spelade. Men efter många månaders rappbuggsläpp blev det något av det till slut, fast då hade alla redan spelat färdigt och var mätta.

Anarchy online kom innan den riktiga MMO-boomen och då var det inte bara konkurrens bland MMO som gällde utan det var ju även att försöka nå ut till folk att MMO är nya grejen.

men trevligt var det, fast själv lirade man Daoc på den tiden och när man testade det när det släpptes gratis så var det inte kul längre.

Hoppas på att AoC kan bli något, själv kanske jag ser fram emot WAR mer, då jag gillar den setting lite mer men jag hoppas Funcom når framgång med detta lir, så de kan nöja sig med att fortsätta utveckla ett nytt THe longest journey :>

Inaktiv

Grymt skrivet Lät onekligen intressant!

Jag tänkte bara på combat-systemet: hur verkar det? Jag förstår själva principen, men de känns som att de blir succé eller fiaskor. Vad tror du själv?=)

Medlem
Skrivet av Kovski:
Skrivet av Lunatic:

På vilket sätt var Anarchy Online ett misslyckande? Jag har själv aldrig spelat det men vad jag har hört så var det ett helt okej spel med ganska många spelare?

OT: trevlig läsning!

Releasen var hemsk. Spelet kryllade med buggar och mycket av det som skulle vara med i spelet fanns inte där. Många saker var inaktiverade och ja det var verkligen inte ett färdigt spel man spelade. Men efter många månaders rappbuggsläpp blev det något av det till slut, fast då hade alla redan spelat färdigt och var mätta.

Anarchy online kom innan den riktiga MMO-boomen och då var det inte bara konkurrens bland MMO som gällde utan det var ju även att försöka nå ut till folk att MMO är nya grejen.

men trevligt var det, fast själv lirade man Daoc på den tiden och när man testade det när det släpptes gratis så var det inte kul längre.

Hoppas på att AoC kan bli något, själv kanske jag ser fram emot WAR mer, då jag gillar den setting lite mer men jag hoppas Funcom når framgång med detta lir, så de kan nöja sig med att fortsätta utveckla ett nytt THe longest journey :>

Anarchy Online var det första MMORPG jag spelade. Känslan jag fick när för första gången beträdde Rubi-ka är obeskrivlig, jag ryser av välbehag än idag när jag tänker tillbaka på det. Anarchy Online är ett av mina absoluta favoritspel genom tiderna.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

*Mmm* Verkar bli riktigt lovade, jag hoppas verkligen på det här spelet. Jag älskar verkligen idén, ett mmorpg för oss "+18" människor :).

Nils Karlén, som en annan lirare undrade. Tror du styr systemet kommer att hålla?


signatur

living let die

Inaktiv

På de levels som jag fick testa mest, dvs 1-11 fungerade det hyggligt men det var ingen större sensation, lite för simpelt i början.

Däremot var det en helt annan grej när vi fick testa hög-level karaktärer. Då fanns det en bunt med combos att välja mellan och sköldar osv. Här kändes striderna riktigt, riktigt bra.Blev ett bra "flöde" i striderna. Kör man en combo och har lite tur kan man lyckas utföra ett "fatality move" med skojigt resutaltat. Bra!

Inaktiv

Okej, låter toppen Känns som att det är det som kommer bli avgörande för min del, om det blir ett köp eller inte! Gillar inte wow osv pga deras combatsystem, men detta kan bli riktigt spännande

Inaktiv
Citat:

Erling Ellingsen myser och ber Støm att visa "the most horrible fatality move" varvid ännu en absurd dödsdans tar vid.

OUCH!

Medlem

Muskelmän i bara höftskynke och päls av döda djur, äntligen en utvecklare som börjar fatta vad jag vill ha. Avsaknaden av riktiga vapen är dock oförlåtlig.


signatur

Håll käften och käka grus. Det var enbart ditt jävla fel om du dog, så sluta gnäll.

Inaktiv
Skrivet av Sarge:

Muskelmän i bara höftskynke och päls av döda djur, äntligen en utvecklare som börjar fatta vad jag vill ha. Avsaknaden av riktiga vapen är dock oförlåtlig.

Vadå riktiga vapen?

AoC är mycket troget R.E.H:s "lore", även vapnen.

Inaktiv

till alla er som är rädda för att "fastna i mmo-träsket igen" :

va inte rädda, nu vet ni ju vad det är ni ger er in på, ni vet att det kommer att ta väldigt mycket tid så ni är redo, men det betyder inte att det bara är att kasta sig in i nästa spel, däremot så går ni in i nästa äventyr med erfarenheten av det förra.

Jag fastnade i everquest, spelade när jag inte jobbade och bråkade mycket med tjejen över att jag spelade för mycket.... sen slutade jag för att jag tyckte tjejen va värd mera tid än ett spel.

sen kom World of Warcraft.

jag sa till tjejen att det är typ som EQ men jag vet vad det är nu, jag vet att det kommer att ta tid och att jag skulle försöka balansera speltiden bättre och vet ni vad ? jag fastnade inte alls så mycket som många av mina kollegor gjorde, det va ju deras första mmo!

nu har jag visserligen slutat spela, men jag spelade wow från tidig beta tills i somras och tjejen.... tja, vi är gifta nu så det gick bra att balansera tiden, och medans jag spelade så tillhörde jag ett raidande gille och har testat på alla instanser i spelet förutom de nya 25 manna i BC.

Jag ser fram emot nya MMOs och tror inte att jag kommer att ha någe problem med att balansera tiden, men det krävs ju att man har karaktär att säga stopp till sig själv.

btw, AoC ser mys ut, ska bli intressant att se hur det funkar och kanske vilka systemkrav dom kommer ha...

Inaktiv

Jymden, jag är precis som dig där;) jag spelade WoW rätt länge och jag " fastnade " i spelet. spelade sedan Closed betan fram till 2007 Mars. tog mig i kragen och la det åt sidan å ägnade mera tid till flickvännen. Hon är värd mera tid än ett spel så jag skrotade wow, har spelat lite Guild wars å så nu. Fastnar inte alls i spel längre som förut.

Flickvännen och jag har varit tillsammans 1 år nu. Inga problem mellan henne och mig ifall jag spelar men jag kan själv säga stopp när det blir för mycket.

Så ifall du har problem men MMO och har flickvänn så sätt dig ner och prata med henne och få henne att förstå vad det är du gör framför burken:P och att du kan kontrollera hur mycket du sitter. 5-6 timmar veckan dög åt mig:)


signatur

No weakness

Medlem

Spelade Anarchy Online i 3år, och jag har ALDRIG spelat något sedan dess som varit lika roligt och ångrar nästan idag att jag slutade.

Jag tror alla som spelat AO på riktigt vet vad jag talar om, både rent spelmässigt och inte minst communityn som jag verkligen älskade.

Hoppas verkligen jag inte blir besviken nu, sista MMO-spelet jag vågar ge en chans :/

Inaktiv

Det var en intressant och rolig arktikel om ett lika intressant spel

Är det förövrigt någon som vet om Age Of Conan's stridssystem tagit inspiration från Die By The Sword?

Skrivet av anon_3159:
Skrivet av Sarge:

Muskelmän i bara höftskynke och päls av döda djur, äntligen en utvecklare som börjar fatta vad jag vill ha. Avsaknaden av riktiga vapen är dock oförlåtlig.

Vadå riktiga vapen?

AoC är mycket troget R.E.H:s "lore", även vapnen.

Ja exakt. Lite onödigt att klaga på det. Den som läst Conan serierna har en bra inblick i vilka vapen det är. 8)


signatur
Inaktiv
Skrivet av heli:

Det var en intressant och rolig arktikel om ett lika intressant spel

Är det förövrigt någon som vet om Age Of Conan's stridssystem tagit inspiration från Die By The Sword?

Nej det är inte riktigt som Die by the Sword. Om du tex vill attackera vänster i AoC trycker du bara vänsterattack och skadan beräknas utifrån skill/dps som andra MMO. Altså inte utifrån kraften i svingen som i Die by the Sword.

I AoC kan du som nämnts i artikeln välja att attackera i "rätt position" utifrån var din motståndare skyddar sig. Combosarna är även dom knutna till vänster, mitt eller höger. En combo drar stamina och du har en möjlighet att göra en "fatalaty" om fiendens hp når 0 under attacken. Får du in en fatalaty belönas du med en stamina boost.

Medlem
Skrivet av benjiman:

Spelade Anarchy Online i 3år, och jag har ALDRIG spelat något sedan dess som varit lika roligt och ångrar nästan idag att jag slutade.

Jag tror alla som spelat AO på riktigt vet vad jag talar om, både rent spelmässigt och inte minst communityn som jag verkligen älskade.

Hoppas verkligen jag inte blir besviken nu, sista MMO-spelet jag vågar ge en chans :/

Spelade också AO i 3 år någonting och jag håller med dig fullständigt. Vanliga AO i all ära, men när expansionen "Shadowlands" kom höjde det spelet till skyarna för mig.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Spelet kommer väl den 25:e? På spelbutiken så har dem det i lager den 10,står det iaf

Pansarknekt
Skrivet av mastrein:
Skrivet av dosman:

Det hänger helt och hållet på hur bra systemet för territorier fungerar. I värsta fall så får man fortsätta vänta på #Darkfall Online.

Det va längesedan jag såg så osmaklig design samt horribla animationer i ett spel, jag blev rent av mörk-rädd. Läste inte på så mycket men jag antar att projektet är ett norskt indie-projekt och då kan jag förstå varför.

Du antar fel. Du skulle orkat läsa på lite för det är verkligen intressant. Ett helt fritt MMO utan restriktioner är grundtanken.
Det kommer förmodligen inte slå men det är ett intressant initiativ. Förhoppningsvis går det bra nog för finanser för en större uppföljare infinner sig. Jag kommer testa det om det inte går helt åt helsike för lång tid innan det kommer ut.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Jag var med på en 3 timmars PvP Beta test.
de var bara för att testa pvpns kö-system. dvs till dom CTF DM osv.
och de var sjukt mycket folk på en o samma plats o de var nära laggfritt.
man fick spela till lvl 5 frånbörjan vilket var najs.
tackvore de var en technicalbeta så var de inte focus på Grafiken så mycket av den underbara miljön som finns i spelet var nerdragen =( men fan va snyggt devar ändå!

första som hände var som han skrev vaknar på stranden en snubbe kommer o pratar med en lite o de e mycket roligare dialogsystem än många andra mmo för man känner sig mer delaktig o de känns som gammla äventyrspel som Day of the tentekal o simon The sorcerer osv...

men de jag fick uppleva från den betan var att strids systemet äger! jobbit var de ibörjan när man först höger klicka på en figur för att inleda en strid... trodde jag! haha sen tänkte jag på att, just de måste trycka på olika håll... men de sluta med att jag tryckte på en knapp o hoppades på se massa kewla swings... men fan måste juh fortsätta slå själv!!!! GaH! Damn you WoW... Damn You!

men de tog nån minut sen var man igång o döda... o under de 5 första lvlarna var de bara "pirater" man dödade inga djur :D:D:D:D *happy*
men de var en gorilla kung man döda sist iaf o han var kulig

efter de blev man direkt lvl 20 o inkastad i ett stort rum med massa folk som väntade på komma in i PvP. (gud va jag vill spela meR!!) Men jag kan inte säga nått om PvPn för jag är mer än askass på att PvPa på alla spel... im more of an PvE kinda guy... men de var snyggt o kul och bra system att slåss i... får ur sig ilska o allt!! jag såg en kille brevid mig i pvp som fick sitt huvud av choppat! de va najs!

men jag nog med maj nu!

ses kanske i Hyboria Snart?


signatur

Twitch: Twitch.tv/one_eyed_gamer | Twitter: Twitter.com/1iGamer | Youtube: Youtube.com/oneeyedgamerchannel | Facebook: Facebook.com/1iGamer

Inaktiv

Hahaha galet vad din entusiasm taggade mig...

Skrivet av Spuutniik:

Hahaha galet vad din entusiasm taggade mig...

Ja efter att man översatt hans inlägg till svenska så lät det så pass bra som man trodde det skulle vara. Låter gött.:up:


signatur
123
Skriv svar