Läget för Duke Nukem Forever sammanställt
Skapare till Max Payne tillex om jag inte missminner mig sedan så är de väl med i en rad andra projekt.
Finska Remedy är skapare av Max Payne (därav huvudkaraktärens finska anlete...). 3D realms var producenter. Det verkar vara sådant de ägnat sig åt den sedan nittiotalets slut (med Prey, Max Payne 2, etc). Senaste spelet de utvecklade verkar ha varit Shadow Warrior.
Troligtvis har de hållit sig vid liv genom att skaffa sig en god ekonomi på nittiotalet, och sedan dess investerat sitt kapital i diverse projekt så att de kan ta för sig av vinsten.
Jag kan tänka mig att det skulle vara ganska bekvämt att arbeta med 3D Realms som finansiär, det är ju inte direkt så att man skulle känna någon press på sig att behöva visa upp konkreta resultat och hålla deadlines....:)
Ett helt decennium av marknadsförning? Väldigt få spel skapar så här många reaktioner, skulle de ha gjort det här med flit så kan det vara genialt. Ett roligt och ganska unikt läge iaf.
Inte klara uppgifter, men 3D Realms är inte direkt små på fps-fronten
Tycker ärligt talat inte deras developer lista är särskilt imponerande. Speciellt eftersom dom inte gjort något själva värt något på 10 år.
Developer
* 1994 - Rise of the Triad
* 1996 - Duke Nukem 3D
* 1997 - Shadow Warrior
Visst dom har publicerat ett par fler spel men där ger jag hellre credit till dom som utvecklat spelet.
Inte klara uppgifter, men 3D Realms är inte direkt små på fps-fronten
Tycker ärligt talat inte deras developer lista är särskilt imponerande. Speciellt eftersom dom inte gjort något själva värt något på 10 år.
Developer
* 1994 - Rise of the Triad
* 1996 - Duke Nukem 3D
* 1997 - Shadow Warrior
Visst dom har publicerat ett par fler spel men där ger jag hellre credit till dom som utvecklat spelet.
Rise of the Triad var ett härligt spel det med
Så djälva skönt att det är inte är Doom 3 motorn!!!!!!!!!!
atmela: what engine is it using? Not bashing at all, just curious.
Broussard: Unreal. I believe we branched off somewhere around the Unreal 2 time when they added static meshes. Since then we've redone the rendering 100% and it's a fully modern engine.
Sist jag kollade så fick dom som publicera spel en stor del av penga-tårtan vid försäljning av diverse spel. Och om dom klarar av att utveckla ett å samma spel i 10 års tid, så är nog inte pengar deras bekymmer skulle ja tro.
Alla som klankar ner på att "spelet aldrig kommer bli färdigt m.m" kommer säkerligen ändra åsikter när spelet väl släpps (ev. nästa år).
Life's a giant party, and I'm not invited...
Broussard: Unreal. I believe we branched off somewhere around the Unreal 2 time when they added static meshes. Since then we've redone the rendering 100% and it's a fully modern engine.
haha, undrar hur mycket de skulle sparat på att ha chillat några år och köpa en UE3-licens istället för att själva uppdatera UE2 till currentgen.
Alla som klankar ner på att "spelet aldrig kommer bli färdigt m.m" kommer säkerligen ändra åsikter när spelet väl släpps (ev. nästa år).
Kom ihåg att det vi sett av spelet inte tyder mer på en produkt som håller på att bli färdig än det vi sett tidigare.
Det har funnits screenshots och teasers av tidigare generationer också.
Jesus vad mycket uppmärksamhet den här skiten får efter alla dessa år. Hypen kring förseningen är så otroligt enorm, ingen förväntar sig ens ett spel längre men tycker tydligen att det är sjukt intressant att läsa om den här såpan. Utvecklarna lär ju ha fått någon form av hybris redan många år tillbaka och tror att spelet kommer vara någon sorts guds gåva till människan. Vilket känns som en ganska total garanti för att det kommer suga.
Sist jag kollade så fick dom som publicera spel en stor del av penga-tårtan vid försäljning av diverse spel. Och om dom klarar av att utveckla ett å samma spel i 10 års tid, så är nog inte pengar deras bekymmer skulle ja tro.
Att dom fått pengar för andra företags spel är rätt givet. Men det ger dom inte större erfarenhet inom fps genren och det var det jag kommenterade.
3d realms verkar vara en bra publisher men när det kommer till att producera egna spel har dom inga bra erfarenhet kvar. Man kan inte leva på gamla meriter hur länge som helst.
Att dom fått pengar för andra företags spel är rätt givet. Men det ger dom inte större erfarenhet inom fps genren och det var det jag kommenterade.
3d realms verkar vara en bra publisher men när det kommer till att producera egna spel har dom inga bra erfarenhet kvar. Man kan inte leva på gamla meriter hur länge som helst.
kvalitet över kvantitet, nuff said
ps. sitter precis å lirar duke3d mp (map airport), älskar "shrinker" moahaha *splat*
Jesus vad mycket uppmärksamhet den här skiten får efter alla dessa år. Hypen kring förseningen är så otroligt enorm, ingen förväntar sig ens ett spel längre men tycker tydligen att det är sjukt intressant att läsa om den här såpan. Utvecklarna lär ju ha fått någon form av hybris redan många år tillbaka och tror att spelet kommer vara någon sorts guds gåva till människan. Vilket känns som en ganska total garanti för att det kommer suga.
Vem är det som ger den bilden av spelet. Att det är Guds gåva d.v.s?
Spelet hypas inte mer än det snack som går runt i din omvärld (inklusive media). Jag har då inte sett annat material från DNF än den här trailern och inte ens en handfull screenshots från tidigare varianter av DNF. Var är hypen? Kan inte se den... Hänger jag för lite på spelsiter?
Har lite blandade känslor inför det här.
Jag hoppas verkligen att det blir bra och att det släpps snart (dvs inom de närmaste fem åren eller så).
Men 10 års utvecklingstid är ingen automatisk garanti för att det blir bra. Enligt mina erfarenheter så riskerar projekt som drar ut för länge på tiden att i stället att tappa fokus och kan leda till sämre kvalité på slutprodukten i stället för bättre.
Fast jag kommer att skaffa det såvida inte 3D Realms helt lyckats sabba hela konceptet och det tror jag inte dem gör. Men om det verkligen kommer att bli en jättehöjdar får väl framtiden utvisa.
Favoritquote:
"I'm gonna rip your head off and shit down your throat!"
Härligt politiskt inkorrekt med glimten i ögat.
Vem är det som ger den bilden av spelet. Att det är Guds gåva d.v.s?
Spelet hypas inte mer än det snack som går runt i din omvärld (inklusive media). Jag har då inte sett annat material från DNF än den här trailern och inte ens en handfull screenshots från tidigare varianter av DNF. Var är hypen? Kan inte se den... Hänger jag för lite på spelsiter?
Hur mäter man hype? För mig är det till största delen mediauppmärksamhet, och den är extremt stor för det här spelet. Ska man vara petig skrev jag faktiskt hypen kring förseningen:)
Ang guds gåva så var det en spekulation om hur utvecklarna ser på saken. Om allt man gör får extrem uppmärksamhet i media så är det lätt att drabbas av någon form av hybris.
så patetiskt...
varför?.. för att dom skapar nått dom verkligen vill?
varför?.. för att dom vet att folk kommer att köpa dnf what ever it is, fast det verkar som dom inte vill släppa "what ever it is".. eftersom dom ändrar sig hela tiden..
det är doms jobb, dom gör väll vaf@n dom vill.. 3drealms är fortfarande ett litet företag o inte Dice alá 100 pers..
GIBS!
WORD! gibs hör till oldschool, inget man hör nu mera efter alla censurer o shit.
Tänk dig css med Gibs, sku va sköj!
Alltså, fan va folk gnäller på en teaser-trailer såhär... Det känns som duke nukem... och grafiker ser ganska passande ut.
Sen att folk säger att "innehåll från -97": Jag är då väldigt skeptisk till att dom har kvar nånting utöver duke från 97-versionen, snarare har dom väl tänkt om helt och hållet ett antal gånger.
Ska bli interessant när det släpps, jag har lika låga förhoppningar på det som på vilket annat spel.
Johan Pilestedt
Fattar inte varför ni reser det till skyarna? Duke3D va inte imponerande. Har aldrig varit kommer aldrig vara det. Har inte betytt något för någonspelgenre. Nån sa att det va sån känsla och stämmning i Duke3D. Skojar du eller? Känsla? Du måste ha missat ett antal spel på vägen. Quake har betytt något. Half-Life. Etc etc. 3DRealms är lika patetiska som Duke. Rambo eran är ju över sedan länge. 3DRealms borde piskas för att de fortfarande håller på med skiten. Kan man inte producera något på 10 år kan man lika gärna skita i det. Tröttsamt. Anyway sluta höjja duke till skyarna har det aldrig varit värt...
Fattar inte varför ni reser det till skyarna? Duke3D va inte imponerande. Har aldrig varit kommer aldrig vara det. Har inte betytt något för någonspelgenre. Nån sa att det va sån känsla och stämmning i Duke3D. Skojar du eller? Känsla? Du måste ha missat ett antal spel på vägen. Quake har betytt något. Half-Life. Etc etc. 3DRealms är lika patetiska som Duke. Rambo eran är ju över sedan länge. 3DRealms borde piskas för att de fortfarande håller på med skiten. Kan man inte producera något på 10 år kan man lika gärna skita i det. Tröttsamt. Anyway sluta höjja duke till skyarna har det aldrig varit värt...
Eller så respekterar man andras åsikter? För mig är Duke kungen och kommer så alltid att vara.
Nu har vi uppenbarligen olika åsikter om saken men jag låter det vara så istället för att skriva meningslösa provocerande inlägg.
vem ha sagt att saker måst va någe utvecklande eller betyda nånting? vem ha sagt det det måst va känslan som i att "wow shit känns som på riktigt" eller "ohh siktet går verkligen mjukt me musen" osv.. och ingen av oss ha sagt att duke är bättre än half-life osv... Duke är retro!
precis som jag bara älskar Golf Gti Mk2.. den är inte bäst, den har inte bästa styrningen, den e gammal, har många fel, finns sjukt mycket bättre bilar.. men jag älskar den!
finns väll många projekt som tagit 10år, kan inte direkt nämna vilka.. förutom pulp fiction då som han skrev under 12år.. och hur ofta tänker man, hmm undrar hur länge dom hållit på med det här spelet.. tycker själv det är strongt att dom fortsätter fast en stordel (bland annat du med andra ord) inte tror att det någonsin kommer att bli något..
såvitt jag vet så va duke 3d det första fps som skicka med en mapeditor med spelet.. och att duke 3d va ju inte igentligen 3D utan 2.5D, därav den 2d/3d aktiga grafiken. man såg aldrig någe runda föremål, och duke 3d va ett stort språng från doom som oxå va 2.5D. I domom kunde man inte gå över något annat gånbart ställer (dvs bro) det löst 3d realms med sprites i duke3d. Descent va ju det första riktiga 3d spelet som kom väll 95 om ja int minns fel. Duke 3d kom i början av -96 och quake kom slutet av -96.. och alla vet väll att det kan va stor skillnad på ett spel med "1års" mellanrum. Så dom går inte o gämföra, duke 3d är det mest avancerade 2.5d spel som släppts och var quake´s största motsånd inom multiplayer världen. Duke 3d va det första fps spelet med ranking (man la upp sina scores själv som sparades i en fil) så quake bana vägen för 3d fps, men duke 3d va slutet på den gammla tiden. och avslutade med stil. inget äldre fps spel slog duke 3d på fingrarna gällande fps, i dagens läge finns det många äldre fps spel som är bättre än dagens fps spel. alltså nytt är inte alltid bättre.
känslan iaf jag pratar om i Duke 3d, det är känslan av humorn, känslan att skjuta en en flat gris så den blir en hög slaffs eller va det nu va, känslan av att man kunde välja vägar (non linjärt), men hela humor delen över macho-cool-pumpad action hjälte med coola one liners och löjlig alien story gjorde det asförbannat kul..
precis som monthy pyhton ger den "hahahaha i can do this/look at this all night long" känslan.
peace!
ps. OMG jag måst lära mig att uttrycka mig kort..:P
borde ha skrivit.. smaken är som baken och därimellan kommer vissa.