Medlem

Portal var det enda som var riktigt bra. Half-Life är så jäkla överskattat.

Medlem

Mja knappast. Half-life 2 är bästa fps'et jag sett på pc. Och episod 2 var grymt bra med djup story och humor. Portal likså. Sen att det finns en småskara människor som tycker spelet är underskattet? Ja dom har väl inte förstårr storyn riktigt. Majoriteten kan iaf hålla med om att det är ett grymt bra spel.

Medlem

Portal var/är suveränt men EP2 är bara mer av samma som jag sedan länge har tröttnat på.

Istället för att skriva egen kort recension så länkar jag tll en recension full av SPOILERS:
http://www.ttlg.com/forums/showthread.php?p=1656216#post16562...
Håller inte med om sista striden..tråkigt tråkigt.

Medlem

Portal var bland det roligaste jag spelat på länge! tror faktiskt aldrig jag garvat så mycke åt ett spel innan :] humorn är helt underbar ^^

Ep2 tycker jag personligen var det bästa i serien än så länge.. underbar story och grafik... dom som säger att source-motorn börjar bli åldrig har så mycke fel... dom har utvecklat den enormt mycket i jämförelse med HL2. kommer garanterat bli mycke bättre till ep3 oxå :]

ett tips till ep2 är att spela om det igen med "kommentatorspår", grymt intressant ^^

Medlem
Skrivet av Notumforce:
Skrivet av Devildoll:

Pre-ordrade Orange Box på steam.

Kostade 370 spenn för HL2 ,ep 1 & 2 , TF2 och Portal.

alla spelen var roliga.

dessutom kan man ju sälja hl2 och ep1 till polare om man redan har dem på kontot eftersom man får dem som gifts då.
lätt för 100 spenn styck, så har man köpt spelen för nästan ingenting.

Korkade polare isåfall som går på det

Varför det? Du får Ep2 och kompani billigare och kompisen får HL2 och Ep1 billigare. Alla vinner. Att gå ihop och köpa mer samtidigt för mycket billigare pris är raka motsatsen till korkat.

signatur

Aj, dina ögon!

Medlem
Skrivet av noaxark:
Skrivet av Notumforce:
Skrivet av Devildoll:

Pre-ordrade Orange Box på steam.

Kostade 370 spenn för HL2 ,ep 1 & 2 , TF2 och Portal.

alla spelen var roliga.

dessutom kan man ju sälja hl2 och ep1 till polare om man redan har dem på kontot eftersom man får dem som gifts då.
lätt för 100 spenn styck, så har man köpt spelen för nästan ingenting.

Korkade polare isåfall som går på det

Varför det? Du får Ep2 och kompani billigare och kompisen får HL2 och Ep1 billigare. Alla vinner. Att gå ihop och köpa mer samtidigt för mycket billigare pris är raka motsatsen till korkat.

Sen att han riskerar att bli av med alla sina spel på Steam är bara en mindre detalj då? ^_^

Medlem

bra fz, en samling spel värda sitt betyg :> *klapp*

Medlem

både portal och Ep:2 är helt underbara spel. Fan man hade ju gås hud igenom hela Ep:2 väntar otålligt på EP.3

Medlem
Skrivet av c-row:

En sak jag saknade med Portal som de hade med i Nabacular Drop var att man kunde skjuta portaler igenom andra portaler.
Hade blivit alldeles för lätt att klara de flesta pussel om man hade kunnat göra det så det var nog därför de tog bort det.

well du kan ju i princip göra det om du ställer dig rätt, det är ett måste när du ska klara advanced challanges. sök på youtube så hittar du säkert en film där dom gör det.

sen är det riiiktigt pinsamt att recensenten INTE vet vad steam community är för något.

Inaktiv
Skrivet av Meshii:
Skrivet av DwG-Evil_puuKE:

Seriöst kan man köpa bara TF2 än eller nått ?

Jag köpte bara TF2 tycker HL serien suger.... Quake var fan så mycket roligare och TF

Slanga hem det för 29 dollar vilket är under 200 kr helt ok för ett så maffigt spel. Mycket tid för pengarna och det finns en del bra svenska servrar med.

Tackar men ja undrar osså om man kan köpa skiten i butik typ

Medlem

Portal måste vara det bästa på tid och evigheter

Har haft så kul med det att jag inte ens tittat på Ep2 än... iofs så har det blivit några timmar TF2 också.

Orange Box = kanonköp.

Medlem
Skrivet av DarthZ:

6H är grymt mycket speltid för en episod om vi snackar om dagens spel.. ta t.ex. MoH: Airborne.. knappt 4 timmar!
BioShock.. ja, max 6 timmar om man inte är korkad.

Alla sitter inte och matar på, utan har även annat att göra i livet.
Att kalla folk korkade för att de inte kör igenom t.ex. #Bioshock på 6 timmar, DET är korkat.

signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem
Skrivet av AkirA:
Skrivet av DarthZ:

6H är grymt mycket speltid för en episod om vi snackar om dagens spel.. ta t.ex. MoH: Airborne.. knappt 4 timmar!
BioShock.. ja, max 6 timmar om man inte är korkad.

Alla sitter inte och matar på, utan har även annat att göra i livet.
Att kalla folk korkade för att de inte kör igenom t.ex. #Bioshock på 6 timmar, DET är korkat.

Håller med, varför springa igenom? Jag spenderar bra mycket mer tid i ett spel. Man vill ju hitta alla små påskägg! Jag spenderade lugnt 5-6 timmar i Portal bara för att hitta alla små grejer de lagt in där.

Sedan kanske inte MoH:Airborne har så speciellt mycket spelvärde att tala om ens jämfört med Orange box, då vill man inte lägga tid på spelet ens. En fantastisk spelserie som numer verkar helt förstörd också är Call of Duty.

Medlem

EP2 var OK, underhållande, men inte mycket mer. Portal är TF2 åh andra sidan är ju fantastiskt kul! TF2 blir det nån timme varje dag nu, och jag Väntar som fan på att det börjar komma upp lite custom maps till Portal.

signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

vad mer än underhållning vill man ha supertank?

Medlem

Skulle nog vara kul att själv göra Portal-banor.

Medlem

Team Fortress 2 baby!

signatur

tjenare!

Medlem

Jag vill ha tf2... det kanske blir orange-box om det säljs på siba i början av november... det eller COD4..

Medlem
Skrivet av LeeWander:

Jag vill ha tf2... det kanske blir orange-box om det säljs på siba i början av november... det eller COD4..

Prova CoD 4 demot innan. Snygg grafik men rätt sugigt...

Orangebox är årets bästa spenderade pengar typ 350 kronor för 3 riktigt bra spel. Mycket tack vare billig dollar.

Medlem

Om man ogillar steam finns det någon möjlighet att prova TF2? Finns det ens någon beta till TF2?

Medlem

eh... COD4 demot har jag testat var så säker.. men inte online.. . :/

Medlem

Det var kul så länge det varade. Nu väntar man ju på ep3 och en uppföljare till portal, eller kanske ett helt nytt koncept, med samma humoristiska inslag?

Medlem
Skrivet av liath:

Om man ogillar steam finns det någon möjlighet att prova TF2? Finns det ens någon beta till TF2?

Hehe... Ja, det finns en beta till TF2. Den fick man tillträde till när man förbeställde Orange Box.
Har inte hört något om att det skulle komma något demo. Inte än i alla fall.

Inaktiv

Skit valve ffs ..............

Medlem
Skrivet av mullet:

Angående det här snacket med grafiken och jämförelser med halo 3. Jag personligen är imponerad över att sourcemotorn är såpass snygg som den är fortfarande. Speciellt ansikten som någon nämnde innan. Tycker den är snyggare än Halo 3 motorn.

Till skillnad från andra utvecklare som id och Epic som producerar helt nya versioner av sina spelmotorer så har Valve valt approachen med Source att kontinuerligt uppgradera och bygga på motorn. T.ex så lade man ju till HDR-support och HL2: Lost Coast var ju en demobana för tekniken.
Likaså har ansiktsanimeringssystemet uppdaterats i två iterationer redan; först till Episode 1 och nu senast till Episode 2 (trailern för Heavy i TF2 var ju en demo av just dessa uppdateringarna). Och i Ep2 så har de ju nu också uppdaterat grafikmotorn för att bättre hantera stora utomhusområden som tidigare varit en svaghet i Source.

Vad jag förstår så är det väl kanske mest dem här uppdateringarna som försenat episoderna, och kanske inte leveldesignen i sig (vilket ju borde gå ganska snabbt). Fast Valve tycks vara väldigt noggranna med att testa sina banor och justera dem när problem uppstår.

Medlem
Skrivet av RazorShard:
Skrivet av liath:

Hehe... Ja, det finns en beta till TF2. Den fick man tillträde till när man förbeställde Orange Box.
Har inte hört något om att det skulle komma något demo. Inte än i alla fall.

Skulle inte bli speciellt förvånad om vi får lite guest passes och dela ut. Det är ju bättre än demo för man får ju testa hela produkten. Sedan brukar ju Valve ha "Free weekends".

Inaktiv

Ja de verkar sannerligen testa sina produkter ordentligt och det syns.

Medlem

Valve har utan tvekan de mest genomtestade produkterna, det lyser kvalité rakt igenom.

Hjälp, jag börjar låta som värsta fanboyen Tänk om DICE kunde lägga ligga mycket tid på det som Valve, snacka om att de skulle äga.

Medlem

Tycker HL2 e överskattat precis som HALO 3. Dock e bägge bra men inte så bra som vissa säger. Nä dags att skapa något unikt igen tycker jag istället för att mjölka pengar ur en gammal produkt valve.

Tur är väl att alla inte tycker lika.

Portal och och Team Fortress 2 verkar dock lovande.

Medlem

Hmmm...Jag skulle nog inte säga att de mjölkar utan det är ju fortsättningen på en historia, precis som på många andra spel.

Blizzard och WoW mjölkar duktigt med pengar

Skriv svar