PS3-försäljningen ökar explosionsartat

Medlem

har fått för mig att den saknar wifi också...någon som med säkerhet vet?

Medlem
Skrivet av Stormlord:

Förstår inte varför folk gillar den nya 40GB varianten, är 0 kr billigare eftersom det saknas 2 spel och 1 extra handkontroll.
Dessutom mindre HD och att den saknar andra funktioner.

Dem flesta gamers bryr sig inte om dem funktionerna, om jag köper en ps3 i framtiden så kommer jag garanterat inte köpa den så jag kan spela ps2 spel? Hårddisken kan man själv uppgradera, och spelen som följer med den dyrare kan man få billigt senare om man vill. Plus det känns alltid lättare att motivera att slänga 4400kr på en gång, än 6400kr. Och många kanske bara har 4400kr och tänker att dem kan köpa spel senare så länge dem fått konsollen så är dem nöjda. Så jag personligen tycker sony har gjort en smart grej här, men ändå kommer det nog dröja ett bra tag innan jag köper. Inte förrän sony exklusiva spel som är bra(metal gear mfl) blir släppta.

Edit: Visst hade det varit bättre om Sony hade sänkt priset och behållt den gamla varianten. Men hellre så här än ingen prissänkning alls, det är allt jag menar.

signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av Arnellarn:

Näe de skulle jag aldrig kunna tänka mig...

Inaktiv
Skrivet av Arnellarn:

den har wi-fi

Medlem

Håller fast vid att det är jäkligt synd att PS2-kompabiliteten försvann, USB-urgångarna och HD:n rör mig inte i ryggen, men jag som aldrig haft en PS2:a var ju sugen på att få testa spel som t.ex. God of war och vissa Final Fantasy spel. Tycker inte ändringarna gör konsollen och det lägre priset är sweet, men just kopmabiliteten gör att jag blir lite mindre intresserad av den...:(

Är det någon som vet om det kommer att finnas kvar någon modell som behåller bakåtkompabiliteten?

signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av Rullstol:

Väntar tills typ killzone2 eller gta4 kommer...

En liten notis, gta4 kommer till xbox360 med

signatur

Retro.

Inaktiv

Snart så kan man skaffa sig en PS3:a för att... ja... spela spel på.

Medlem
Skrivet av simulacra:

Det är en lägre summa?
Jag vill personligen inte ha ngt av de 2 spelen som följer med...

Beror nog på var man köper spelen.

Sedan saknas som sagt ps2 stöd helt + att kortläsarna är borta , och att den bara har 2 USB portar, är mindre kul att vara tvingad till USB hubb.
Allt detta tycker jag är extra irriterande eftersom det ryktas att Sony släpper en 160 GB Ps3 med 6 st USB portar i Japan
(SACD fungerar inte heller längre men det spelar mindre roll för mig, tror nog att just SACD speler mindre roll för de flesta för om man är en audiofil kör man nog en bättre standalone spelare för det.)

Medlem
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:
Skrivet av Soilbleed:
Skrivet av Stormlord:

Förstår inte varför folk gillar den nya 40GB varianten, är 0 kr billigare eftersom det saknas 2 spel och 1 extra handkontroll.

Håller fullständigt med.
Den nya versionen med två spel och extra handkontroll 5637:- och den gamla med samma spel 5890:-

Yupp, bara jag som skyndade och köpte en "orginal PS3" medans dom finns kvar? Siffrorna borde visa att 60GB börjat sälja den också nu..
8)

Samma här!

Medlem
Skrivet av HaZe303:
Skrivet av Stormlord:

Dem flesta gamers bryr sig inte om dem funktionerna, om jag köper en ps3 i framtiden så kommer jag garanterat inte köpa den så jag kan spela ps2 spel? Hårddisken kan man själv uppgradera, och spelen som följer med den dyrare kan man få billigt senare om man vill. Plus det känns alltid lättare att motivera att slänga 4400kr på en gång, än 6400kr. Och många kanske bara har 4400kr och tänker att dem kan köpa spel senare så länge dem fått konsollen så är dem nöjda. Så jag personligen tycker sony har gjort en smart grej här, men ändå kommer det nog dröja ett bra tag innan jag köper. Inte förrän sony exklusiva spel som är bra(metal gear mfl) blir släppta.

Edit: Visst hade det varit bättre om Sony hade sänkt priset och behållt den gamla varianten. Men hellre så här än ingen prissänkning alls, det är allt jag menar.

Det verkara vara 50/50 om vad folk tycker. Om den nya PS3an är bra eller inte.

Problemet är även att PS2 spel släpps fortfarande som inte kommer till PS3. Då är det trevligt att kunna köra dem på sin PS3 om man inte har en PS2. (visst den europeiska versionen har inte full hårdvaruemulering men den kan det iallafall fram tills nu)

Sedan det faktum att vi får betala mycket mer än vad Amerikanerna får göra, gör inte saken bättre.

Medlem

För mig är det spelen som avgör. Och ps3 har inte några spel som är värda att köpa konsolen för! X360 all the way baby!

Medlem

Kasst att man inte kan spela PS2 spel på den. Hade tänkt ge bort/lägge undan min gammla PS2 så slipper den ta upp onödigt utrymme och bidra med extra kablage men det går ju inte nu längre, sjukt jobbigt enligt mig.

Inaktiv

Det är bra, lite priskrig äntligen. Själv har jag redan en 60GB Amerikansk PS3.

Inaktiv

Snart blir det köp av PS3 bara vänta lite till tills nå vettiga spela kommit som inte redan finns till 360 eller som verkar bli bättre på 360. Priset börjar nu närma sig en vettig nivå.

att PS2 stöder försvann bryr jag mig inte om, jag har en PS2 redan men den snurrar allt mindre nu för tiden, när 360 grott in sig som mainkonsol här i huset.
Att det nästan är samma pris som gamla PS3 starterpaketet om man köper 2 spel bryr jag mig inte heller, för med starterpaketet får man med 2 skitspel och en gammal sixaxis.
inget av dom vill man ha endå utan man vill ha dualshock 3 och bättre spel

Medlem
Skrivet av Martinski:

Det är bra, lite priskrig äntligen. Själv har jag redan en 60GB Amerikansk PS3.

Samma här... är riktigt nöjd iallafall. Har inte haft konsol på massor av år så finns massor av bra spel från PS/PS2!

Heh.. har spelat mer PS2-spel än PS3-spel än, men iofs kan ju det bero på att det inte finns sådär våldsamt mycket bra spel till PS3, än.

Medlem

Jag skulle vilja ha PS3an som ett mediacenter. Och då självklart i det vita snygga utförandet.
Och självklart vore det lite nice om man kunde köra PS2-spel på boxen också så det blir singstar (kanske?) och lite andra roliga lir

Medlem

Här hemma var vi två som var sugna på en PS3, delvis eftersom vi aldrig haft en PS2 och varit sugna på det spelutbud som erbjuds med Colossus, God of War mm. Ingen av oss som är sugen på att ha extra konsoler stående dock.

Ganska tråkigt med borttagen bakåtkompatibilitet. Ingen säger det bättre än Sony själva:

"Backwards compatibility, as you know from PlayStation One and PlayStation 2, is a core value of what we believe we should offer. And access to the library of content people have created, bought for themselves, and accumulated over the years is necessary to create a format. PlayStation is a format meaning that it transcends many devices -- PSOne, PS2, and now PS3" - Phil Harrison, Sony, December 2006.

Numera heter det dock:
"This is all part of a very carefully thought-out plan"
- Ray Maguire, SCEE, 12:e Oktober 2007

Från andra håll hörs:
"Ok. Visst.", Billen, 17:e Oktober 2007

signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Förstår inte hur man kan klaga på att de släpper en konsol utan BC.

Köp den inte då om det är så viktigt, köp den med BC, men är den för dyr så skit i och köp nu, utan vänta.

signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Inaktiv
Skrivet av lyrael:

Håller med de gar tagit bort för mycket. Och billig kan man väl knappast kalla den heller Kostar väl fortfarande 4400kr väl?

Jag har som några andra också svårt att förstå hur man kan tycka det är dyrt. Man får ju som sagt en blue ray spelare på köpet och ska man ha en 360 med hd dvd så är man uppe i en högre summa direkt.
Det verkar som många vill ha en anledning att klaga på ps3 för att de på något sätt är oroliga att den är eller kommer bli bättre än 360.
Den är på god väg tycker jag!
Smaken är ju iofs olika och jag är nöjd med sonys konsoller hittills.

Inaktiv
Skrivet av [Molotov:

"]Snart blir det köp av PS3 bara vänta lite till tills nå vettiga spela kommit som inte redan finns till 360 eller som verkar bli bättre på 360. Priset börjar nu närma sig en vettig nivå.

att PS2 stöder försvann bryr jag mig inte om, jag har en PS2 redan men den snurrar allt mindre nu för tiden, när 360 grott in sig som mainkonsol här i huset.
Att det nästan är samma pris som gamla PS3 starterpaketet om man köper 2 spel bryr jag mig inte heller, för med starterpaketet får man med 2 skitspel och en gammal sixaxis.
inget av dom vill man ha endå utan man vill ha dualshock 3 och bättre spel

Håller med om att man vill ha en dualshock 3. Däremot så tycker jag personligen inte att Motorstorm och Resistance är dåliga spel, tvärtom.
Men smaken är ju olika helt enkelt!

Medlem
Skrivet av fanboy:

Köp den inte då om det är så viktigt, köp den med BC, men är den för dyr så skit i och köp nu, utan vänta.

Jag kan inte förstå hur du kan klaga på dom som klagar. Om det dom skriver inte passar dig, skit i det.

signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Jag fattar inte att Blue-Ray skulle vara ett giltigt skäl att köpa en PS3...
Jag menar, formatet befinner ju sig i krig, kul att ha satsat en massa pengar på en PS3:a för att man får blue-ray, och så kanske formatet i fråga förlorar...

signatur

Här skulle det vara skrivet något vettigt, men jag har egentligen inget vettigt att säga, så det blev ingenting...

Medlem

Fördelen med blueray är jag spelutvecklarna kan få full frihet när det gäller utrymme att skapa sina spel, så även om Blueray skulle förlora HD-kriget så är det fortfarande en fördel för PS3:an.

signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem
Skrivet av [cp:

Billen"]

Skrivet av fanboy:

Jag kan inte förstå hur du kan klaga på dom som klagar. Om det dom skriver inte passar dig, skit i det.

Aha! Där har du fel.

Eftersom man har läst om att Xbox:en är så bra att man kan välja en sneak varriant, om man vill och en max utrustad så är ju detta enbart BRA. Man kan välja den OM man vill.

Tänkt de som inte har någon som helst användning för PS2 BC, då är ju detta ett fynd.

signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Vad ni än säger så kan ni inte undgå det faktum att 40Gb varianten är nästan 2000:- billigare än er kära 60Gb bundle. Det är förbannat mycket pengar för en normal människa. Må hända att den dyrare varianten är mer prisvärd men alla är inte så sugna på att bli påtvingade spel/filmer som dom inte ens vill ha (jag är en av dom). Sen finns det ju mellanvarianten för 5000:-, men det är fortfarande en tusing det handlar om. Det är ju ganska uppenbart att alla satt och väntade på prisdroppen iom denna nyhet.

Både fler USB kontakter samt användning av minneskort kommer fortfarande att gå o använda med hjälp av diverse tillbehör.

Angående wifi så finns det inte bara kvar, det är även förbättrat med högre hastighet bl.a

Sen att dom slutar sälja 60Gb när den är slut på lager säger väl en hel del också.

Inaktiv

Man har verkligen sett många klaga på att de tagit bort 2 usb-portar också, kanske inte just i denna tråden, men annars. Jag har använt min usb kanske 2-3 gånger, tror folk att man måste ha kontrollerna kopplade till usb som man har till xbox360 eller?

Medlem
Skrivet av fanboy:
Skrivet av [cp:

Billen"]

Aha! Där har du fel.

Eftersom man har läst om att Xbox:en är så bra att man kan välja en sneak varriant, om man vill och en max utrustad så är ju detta enbart BRA. Man kan välja den OM man vill.

Tänkt de som inte har någon som helst användning för PS2 BC, då är ju detta ett fynd.[/quote]

Så för att det finns vissa som inte bryr sig om PS2 kompatibilitet och eftersom folk sagt att snik varianten av 360 är bra (ganska få som sagt det iofs...) så kan du inte acceptera att folk klagar på att dom strippat PS3:an? Du har nog rätt. Du förstår inte.

signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av Jolmen:

Man har verkligen sett många klaga på att de tagit bort 2 usb-portar också, kanske inte just i denna tråden, men annars. Jag har använt min usb kanske 2-3 gånger, tror folk att man måste ha kontrollerna kopplade till usb som man har till xbox360 eller?

Tangentbord, mus, hörlurar/headset, ladda kontrollerna. Jag kan tänka mig att det finns folk som använder mer än 2 portar, men en USB-Hub går på en hundring så ingen större fara imo.

Inaktiv

man har ju redan en usb hub liggande i ett skåp så den utgiften sparar man direkt.

det enda man ogillar med ps3 nu är att dom inte har det valet att man kan köpa spel och sånt med antingen poängkort eller kontokort.

det valet har Wii och 360 men inte ps3.
varför ?
alla har inte tillgång till kontokort eller vill betala med det.

Medlem

Hm, jag anar ett recept här.

1. Sälj nuvarande dyra PS3
2. Köpa billigt PS3
3. ?????
4. Vinst.

signatur

lootskin@hotmail.com

123
Skriv svar