HL 2: Episode Three bekräftas inom kort

Medlem
HL 2: Episode Three bekräftas inom kort

*Läser INTE!*

Medlem

De får ju ta och släppa tvåan först


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

MFC
Medlem

höhö, LÄSER!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Hmm.. inom kort? Är det Valve tid då eller ?

http://www.halflife2.net/wiki/index.php/Valve_time


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

ja då bör det bli runt 2009 tidigast då eller.

Medlem

Fast.. man får jue vad man vill ha.. Ett bra spel. Det väntar jag gärna lite längre för att få spela.. Inte att det var något nytt med en 3:a på episoden. Vad man har hört ska det också vara den sista på Half-life 2. Sedan är det bara och vänta på 3:an

Inaktiv

De lär väl ha smygbörjat på 3an (HL3), men nu vill jag spela EPI2 och TF2


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Med tanke på att det är ett professionellt företag, så vet de nog redan hur Ep3 ska vara, från början till slut. Faktiska produktionen börjar nog inte förrän kärngruppen kommit tillbaka från Bioshock.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Vad är grejen med bioshock, jag har svårt att tro att ALLA på valve just nu är N/A bara för att de "får" spela bioshock...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Våren 2010 skulle jag tro att det kommer om man ska gå efter valves tider med "snabba" episoder.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Valve programmerare på jobbet:

Medlem

Äsch, var glad att ni fått episoder öht, titta på SiN: Episodes och vilken flopp det blev :/


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

mjo.. och titta på half life serien.. vilken flopp det blev "ironi"

Medlem
Skrivet av PsyX:

Hoppas att du skämtar. The Orange box är ju den bästa dealen jag har köpt någonsin. Episode 2, tf2 och Portal allt för priset av 1 spel.

Inaktiv

Jaja, försök släpp nummer 2 innan ni börjar snacka om 3:an


signatur

Snus är snus och mus är mus

Medlem

Uhm, ep2 är ju färdigt, vad mer begär ni?
Sen att det inte är retail än är pga release schedules...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem
Skrivet av Ctrl:

Hmm.. inom kort? Är det Valve tid då eller ?

http://www.halflife2.net/wiki/index.php/Valve_time

Skämtar du? När det är Valve så är det alltid Valve tid som gäller, så inom kort betyder mao att Episode 3 kommer att släppas 2010...


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

2an e alltså färdig man får väl börja pre loada den snart också

Inaktiv

Har inte detta varit känt ett tag eller? De sade t ex så här i en gameplaytrailer till Ep2 "This is the second part of the trilogy that continues on HL2". Tycker att det är rätt gammalt.

Och ja det var ngn från Valve som sade det.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Inaktiv
Medlem

valve gick ju ut med att de skulle släppa tre episoder för jättelängesen

Medlem

de har säkert redan arbetat på 3an ett tag, skulle inte förvåna mig. hl2 började de väl tex arbeta på typ ett par år före de ens sa att hl2 skulle komma.

hörde lite snack om ep3 i nån pcgamerpodcast (tror jag det var). dock sas det inte så mkt där, bara att ep3 skulle dröja lite för att det skulle tydligen bli nån slags hejdundrande avslutning på denna lilla trilogi.

Medlem

Fly Flanders, det här var det dummaste jag någonsin hört!

Har ju väntat på Episode Two sedan jag klarade Episode One :heart: vilket jag gjorde exakt 3 timmar och 13 minuter efter att det släpptes på Steam. Typ.

Men visst, Episode Three kommer om 5 år och Half-life 3 om 10. Bra då hinner jag uppgradera datorn. Men när kommer Episode 2? Och Black-Mesa Source?

I think I'm having an episode right now. Ha det!

Inaktiv

Man får så jäkla lust att läsa bara för att man inte får

Medlem

VALVE är så kassa, tar alltid sådan tid innan de får ut sina spel, sen när de väll kommer så är det hur jävla bra som helst.

Kan de inte haffa ihop ngt skärp istl på ett par månader som 3D Realms DNF

Inaktiv

jag köpte orangebox, nöjd

men liksom KAN ÖVERHYPEN SLUTA... jag är medveten att alla sidor som FZ och gametrailers helt lever på hypen i princip... men ändå... det börjar bli rätt så sjukt. sjukt jobbigt


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Redaktör
Skrivet av nkembo:

men liksom KAN ÖVERHYPEN SLUTA... jag är medveten att alla sidor som FZ och gametrailers helt lever på hypen i princip... men ändå... det börjar bli rätt så sjukt. sjukt jobbigt

Det vore en smärre överdrift att säga att vi lever på att skriva om ett spel... Vi rapporterar om vad som händer och sägs om en mängd titlar, det står dig fritt att läsa nyheterna.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Tompa:
Skrivet av nkembo:

men liksom KAN ÖVERHYPEN SLUTA... jag är medveten att alla sidor som FZ och gametrailers helt lever på hypen i princip... men ändå... det börjar bli rätt så sjukt. sjukt jobbigt

Det vore en smärre överdrift att säga att vi lever på att skriva om ett spel... Vi rapporterar om vad som händer och sägs om en mängd titlar, det står dig fritt att läsa nyheterna.

Javisst är det fritt för mig. Varje nytt påhitt från branchen är ju ytterligare en frestelse. FZ och andra kanaliserar den obcena mängd prereleasematerial som strömmar från de som skapar.

Du missförstod mig kanske lite, det jag menade var att det rent generellt börjar bli alltför ofta som hypen inte säljer spelet helt, eller inte själva spelet, utan den hypade kreationen. Visst är det ett element som till en viss nivå måste existera, men det känns som att det börjar gå lite i fel riktning.

Sen vill jag ju inte att någon egentligen ska avslöja alla features och måsta förklara varje element av spelet för att jag ska förstå vad som egentligen sker det när jag väl befinner mig i det.

Vissa spel släpper så mycket material att man kan sätta sig in i feelingen när spelets fortfarande ligger år framför.... Om man som jag i nuläget följer Gametrailers dagliga updateringar så hinner man i princip lessna på spels "helhetsintryck" innan de ens släpper dem... vilket är synd, eftersom själva spelet kanske är annorlunda.

Eller något.

(Uttryck som "next-gen" borde förövrigt aldrig mer få missbrukas i sådan stor utsträckning som under den senaste perioden av spelutveckling.)


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

1
Skriv svar