Walking down the beaches, looking at the Bruces

Medlem
Walking down the beaches, looking at the Bruces

Nu har jag införskaffat ännu mera PSN-spel! Oh yeah!

Nytt i samlingen är det härliga zombie-slafsarspelet; Burn Zombie, Burn! samt det avslappnande och makalöst vackra Flower. Flower har nog de flesta spelintresserade hört talas om (skapat av thatgamecompany som även ligger bakom Flow), men Burn... är väl något som är tämligen mer okänt bland den stora massan. Spelkonceptet är lika simpelt som det är beroendeframkallande; din karaktär "Bruce" har bestämt sig för att utrota så många Zombies som möjligt inom en viss tidsram/livsram och även att sätta eld på de flesta av dem. Som sed bör. Ju fler zombies/zombier som brinner, desto mer poäng får man per odöd man, eh... omdödar? Till sitt förfogande så har man diverse vapen och föremål, såsom; Shotgun, Gatling Gun, Gräsklippare, Brainsucker, Cricket Bat osv. osv. Man kan så att säga ha ihjäl de odöda avskummen på fler sätt än en eskimå kan krama snöbollar på.

Som alltid så är det ruskigt tillfredsställande att skjuta sönder odöda skallar/armar/ben och det finns till och med en trofé för att orsaka maximalt blodbad på skärmen, lite väl lätt men vem klagar? Spelsätten känner man igen också, på arkad-delen så finner vi;

Freeplay - Vanliga sättet, samla ihop så mycket poäng som möjligt.
Timed - Som det låter, man börjar med en viss tid och måste skrapa ihop mer.
Defend - Skydda sin flickvän en viss tid (så lång tid som möjligt?).

Sen finns det även Challenges, där man har vissa specialuppdrag, har bara hunnit börja på första än så länge och där har man tillgång till en exploderande zombieskalle. Tänk Braindead när han går ut med bäbisen, fast med dynamit. :>

Allt detta ger en ganska lång speltid, men för att krydda på det brända köttet så finns det även med Coop och Versus som Multiplayer-alternativ. Alltid välkommet och två motorsågar är bättre än en som Resident Evil 5 bevisar!

Annars? Jo jag har klarat On the Rain-Slick... nu och kan inget annat än säga att jag ser fram emot episod 2 riktigt mycket! Härligt att man kan föra över sin karaktär och allt man låst upp till nästa del, det ökar verkligen nöjet måste jag säga! Imorgon så släpps ju även DSi, en manick som jag maniskt (ha! Fattar ni? Manick och maniskt låter snarlikt!) kommer att utnyttja en lång tid framöver! Hej då vanliga spel, det var kul den tid vi hade tillsammans.

#blogg


signatur
Medlem
Walking down the beaches, looking at the Bruces

Har hört om spelet innan, coop är alltid ett plus i min bok. Är det 4 pers coop btw? Det skulle göra det perfekt för spelkvällar.

Min bror taggar också inför DSi, han har beställt och köpt Professor Layton, Broken Sword och GTA Chinatown Wars i förväg. Blir kul att låna hans DSi när den väl kommer nu.

1
Skriv svar