BioShock-demot släpps inatt 01:00

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Uniqe:

Man måste ha Vista för det här va?

Nej.

Det är väl Dx10 ? Så det funkar med dx9 i xp också ?

Medlem

tankar det nu hoppas bara det fungerar någorlunda på min dator med
x1800xt 512mb
1gb ram
3400+ amd
är väl bara processorn som är lite gammal kanske och spelet vill kanske ha lite mer minne, hoppas jag kan köra medium iaf

signatur

- (y) tack för ditt stöd!

Medlem

Det går att köra både DirectX 9 och 10. Tror inte det finns något spel överhuvudtaget som bara går att köra i DirectX 10.

Medlem

bioshock är inte dx10 alls...

signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem
Skrivet av Uniqe:
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Uniqe:

Man måste ha Vista för det här va?

Nej.

Det är väl Dx10 ? Så det funkar med dx9 i xp också ?

Jag spelade nyss ut demot på XP med mitt 7800GTX kort.
Spelet flyter på mycket bra på min dator.

Win XP SP2
AMD 64 (Venice) 1.8@2.5GHz
2Gb DDR Ram
7800 GTX (Oklockat)

1024 med allt på max i demot, runt 40fps.
1280 med allt på max 20-30fps.

signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem
Skrivet av simulacra:

jo. både och.

signatur
Medlem

speltorrents funkar inte alls för mig.. 1kb/s

signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av simulacra:

Konstigt att du vågar påstå något så djärvt om ett helt nysläppt spel som har spåtts leda vågen av DX10-spel i år. De har stoltserat med sina DX10-baserade vatteneffekter och optimeringar i flertalet släppta filmer och intervjuer. Man undrar lite lätt om du läst någonting som spelet innan du påstår saker och ting ?

Medlem
Skrivet av Fenix:

speltorrents funkar inte alls för mig.. 1kb/s

inte för mig heller, eller kanske inte lika jävligt som för dig (ligger runt 40) o piratebay tankade jag först i typ 150 upp till 30% men nu ligger den stabilt på 3kb/s... Om de fortsätter så här så har ja demot om 11 timmar eller 1 dag och 7 timmar :/

signatur

I'm the best around...

KoP
Medlem
Skrivet av MenacE:

Ett bra spel kräver tyvärr en bra dator, och min börjar bli liiiite på gränsen för vad en bra spelupplevelse kräver

:S Det är inte sant på långa vägar.. ett bra spel behöver inte alls kräva en bra dator..

Skrivet av MKultra:

bah vilket skit... precis när man trycker demo och spelet ska starta (efter att man gjort inställningar) så kommer det bara upp en svart skärm med nått citat.. sen inget mer. vad kör ni med för drivers (vista, nvidia)? om någon fått fart på det...

Rofl!! Gissa 2 ggr varför man övergav gaming på pc?

ptr
Medlem

Jag är faktiskt inte så imponerad. körde på allra högsta inställningarna (men var ställer man in AA?) och det flöt ju på riktigt bra, men grafiken kändes ändå inte så bra på något sätt. Känslan var väl ok, men inget särskilt. En snabbgenomgående shooter som någon sa tidigare.
hur kollar ni FPS förresten? FRAPS verkar inte fungera med dx10 spel eller har det kommit någon ny version?

Medlem

Bara vista som fick nya nvidiadrivisar? Jag kanske är korkad men jag hittar inga andra

Medlem

Enda som suger är att det fattas AA

Medlem

Ja för mig funkar det knappt alls.. det laggar pungen och det är grafikproblem överallt... Jag har ju inte så purfärsk dator precis så jag hoppas på driversarna som dyker upp framöver.

PC- AMD 3500+ 2GB RAM
ATI X800 XT

signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Medlem
Skrivet av ptr:

Jag är faktiskt inte så imponerad. körde på allra högsta inställningarna (men var ställer man in AA?) och det flöt ju på riktigt bra, men grafiken kändes ändå inte så bra på något sätt. Känslan var väl ok, men inget särskilt. En snabbgenomgående shooter som någon sa tidigare.
hur kollar ni FPS förresten? FRAPS verkar inte fungera med dx10 spel eller har det kommit någon ny version?

Kunde inte sagt det bättre själv. Exakt så kändes det, inget speciellt liksom, men ändå ett gediget spel.

signatur

En styck signatur.

Medlem

Allt på högsta i 1680x1050 Flöt helt ok fast visst var fpsen nere på 25-30 ibland men inte för ofta ! Har 8800 gts 320 mb c2d 6400 och 2gb minne. Skulle vara roligt att pröva i dx10 och se om det flyter där med. Någon som har prövat?

Medlem

Körde högsta på allt i 1280x1024 allt flöt på med mitt 8800 gts kort. dual 2.1 och 2048 mb ram. senaste nvidia.

Sen tycker jag inte spelet är fult men det är inte direkt snyggt, något med bumpmappingen. Allting är glansigt. Fast fasen vilken stämning de har lyckats bygga upp i spelet. Sjukt spännande.

Fast jag känner att spelet var alldeles för lätt? Jag fick aldrig slut ammo, alltid full health och full hypo. Jag körde på normal men detta fick mig att undra om ens hard skulle bli en utmaning.

Visst var det även kul att man kunde hacka bots och turrets samt att man kan använda miljön ganska mycket men det känns som att det varit lite överdrivet i försnacket. Däremot så visade filmen efter demot en hel del sånt.

Jag ska definitivt spela igenom det.

Medlem

Har iofs redan testat de på 360n men man vill ju se va datorn går för

Medlem
Skrivet av kangas1000:

Ja för mig funkar det knappt alls.. det laggar pungen och det är grafikproblem överallt... Jag har ju inte så purfärsk dator precis så jag hoppas på driversarna som dyker upp framöver.

PC- AMD 3500+ 2GB RAM
ATI X800 XT

Kan ju bero på att det kräver SM 3.0 vilket ditt kort saknar stöd för.

Medlem

signatur

Nothing is Power without Control

Medlem

funkar rätt okej, bara det att min ljud försvinner efter att planet störtar:S

Medlem

En kort förklaring tack:
Vad visar demot upp? Spelet från första början, bana i mitten, helt egen bana som ej är med i spelet... ?
Ungefärlig speltid ?

Inaktiv
Skrivet av JohnDoh:

En kort förklaring tack:
Vad visar demot upp? Spelet från första början, bana i mitten, helt egen bana som ej är med i spelet... ?
Ungefärlig speltid ?

Vad jag har förstått så är det inte med i det riktiga spelet, iaf inte helt rakt av.

HMB
Medlem

Får faktiskt dräglig fart från TPB nu, drygt 2,5MB/s download. Fattar dock inte varför jag inte får högre upload, uppar bara i cirka 5,5MB/s.

Medlem

Tyvärr måste jag säga att jag inte blev speciellt imponerad. Jag maxade grafiken och körde i 1680*1050 (dx10), men ändå hittade jag några riktigt fula saker i spelet, som t.ex i början innan man går in i fyren och kollar mot månen. Man ser verkligen kanten mellan himlen och vattnet.
Sen provade jag på undertexterna som var helt makalösa! Dom stämde inte överhuvudtaget! Texten kom långt innan folk talade i spelet och ändå hade jag inte låg fps.
Sen hittade jag även några fysikbuggar också. Det var också knastigt ljud. (även på surround)

Ledsen att behöva säga att jag är mycket missnöjd. Hade förväntat mig ganska mycket mer.
Det enda som jag verkligen gillade var vatten-effekterna och den grymma spelupplevelsen, även om den ibland kändes lite klumpig.
Inget köp för min del.

Medlem
Skrivet av HMB:

Får faktiskt dräglig fart från TPB nu, drygt 2,5MB/s download. Fattar dock varför jag inte får högre upload, uppar bara i cirka 5,5MB/s.

allt över 100KB/s är bra från TPB
Seedade demot på speltorrents.se en stund, men mirc dör när jag seedar i över 10MB/s

Medlem

psss, grafik är inte allt.

"den grymma spelupplevelsen"

den meningen är desto viktigare

signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Eschricht:

Tyvärr måste jag säga att jag inte blev speciellt imponerad. Jag maxade grafiken och körde i 1680*1050 (dx10), men ändå hittade jag några riktigt fula saker i spelet, som t.ex i början innan man går in i fyren och kollar mot månen. Man ser verkligen kanten mellan himlen och vattnet.
Sen provade jag på undertexterna som var helt makalösa! Dom stämde inte överhuvudtaget! Texten kom långt innan folk talade i spelet och ändå hade jag inte låg fps.
Sen hittade jag även några fysikbuggar också. Det var också knastigt ljud. (även på surround)

Ledsen att behöva säga att jag är mycket missnöjd. Hade förväntat mig ganska mycket mer.
Det enda som jag verkligen gillade var vatten-effekterna och den grymma spelupplevelsen, även om den ibland kändes lite klumpig.
Inget köp för min del.

Så alltså spelet har grymt vatten, och grymt spel upplevelse men du tänker inte köpa det pga lite små "buggar" med grafiken och ljudet samt undertexter... snacka om schyssta prioriteringar

signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Det där med undertexterna är faktisk störande, specielt när det är så svårt att höra vad splicerna säger.

Medlem

Rätt ok demo som flöt på bättre än väntat. Det fanns ju vissa "wow" stunder men är inte så jätte imponerad av grafiken osv..
Lite väl mycket hype tycker jag men sedan så kanske dx10 gör skillnad.

Skriv svar