Köp BioShock via Steam

Medlem

Nästan billigare att köpa med kartong i en riktigt butik.

Medlem
Skrivet av Oneone:

play? vad är det för en butik?

www.play.com 365:- inkl frakt.

signatur
Medlem
Skrivet av MKultra:

Många utvecklare tar för eller senare bort CD-checken i en patch, te.x Company of Heroes, UT2004 mfl..

Undrar om man kan få hem spelet den 21:a om man ändrar sitt land till US nån som vet? suger gammal hängig apröv att U.S ska få spelet innan det får släppas i europa, vad är anledningen till det liksom...

Kommer ju inte fungera med ditt kreditkort, men tanken var god

Medlem

varför länkar ni till förhandsbokningen? får ni betalt eller?

Inaktiv
Inaktiv

Kan bara hålla med, är det inte billigare o köpa via steam så blir det köpt med fodral o manual etc, i detta fall Collectors edition

Medlem

Vill man få fart på en onlinetjänst så måste man erbjuda något mer än själva produkten.

Butik - 399 kr för ett spel
Online - 200-250, då hade fler köpt

Men att tro att man skall kunna ta ut lika mkt för ett spel då det dessutom är billigare i butik, med box, skivor och instruktion gör att intresset svalnar snabbare för just webshoppar

STEAM - (S)TOP (T)HE (E)MERGING (A)SS (M)ARKETING

lägg ned skiten och satsa på kvalite och tillgänglighet

/S

signatur

Denon / Pioneer

Medlem

$54.95!?

Mycket ska man vara med om.

Medlem
Skrivet av Twitch:

$54.95!?

Mycket ska man vara med om.

Det kanske är Collectors edition, höhö.

Medlem

Demo 21:a alltså, då kan jag klara mig ett par dagar till tills spelet dimper ner i lådan som en ljuvlig start på helgen

Medlem

Lirat bioshock ca. 6 timmar på 360n. Piskar halflife, hitman och alla jävla spel jag kan tänka mig som är lite mer "intelligenta" i så många områden så jag nästan gör i byxan. Vilket helt jävla otroligt, underbart jävla spel... Oj oj oj... Tur det är helg, bara 8 timmar på jobbet, sedan får man SPELA HELA HELGEN! JAAAAA!!!!!!!!!

signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem
Skrivet av Mabec:

Tänkte mest om man ändrar land i efterhand på Steam under sina inställningar. Jag menar jag KAN ju faktiskt ha flyttat till amerika... Men när jag tänker efter så kanske det inte finns några sånna inställningar ens.

signatur
Medlem
Skrivet av gryzor:

Lirat bioshock ca. 6 timmar på 360n. Piskar halflife, hitman och alla jävla spel jag kan tänka mig som är lite mer "intelligenta" i så många områden så jag nästan gör i byxan. Vilket helt jävla otroligt, underbart jävla spel... Oj oj oj... Tur det är helg, bara 8 timmar på jobbet, sedan får man SPELA HELA HELGEN! JAAAAA!!!!!!!!!

Hur i helskotta har du fått tag på Bioshock nu!?
Tell us!

Inaktiv
Skrivet av Swe.Stars:
Skrivet av gryzor:

Tell us!

Han har antagligen tankat det som många andra. Finns att ladda ner sen ett par dagar till xbox360.

Medlem
Skrivet av MKultra:
Skrivet av Oneone:

play? vad är det för en butik?

www.play.com 365:- inkl frakt.

Jag kan också rekommendera play.com, väldigt trevlig butik, snabba leveranser och så har de kvalitets/nostalgi Sci-Fi på DVD.

Skrivet av MKultra:
Skrivet av Mabec:

Tänkte mest om man ändrar land i efterhand på Steam under sina inställningar. Jag menar jag KAN ju faktiskt ha flyttat till amerika... Men när jag tänker efter så kanske det inte finns några sånna inställningar ens.

Jag ar i USA och anvander mitt svenskregistrerade steam konto och det star att det slapps 21:a

Medlem

[quote="bullet tooth
Jag ar i USA och anvander mitt svenskregistrerade steam konto och det star att det slapps 21:a[/quote]

"BioShock will be available via Steam and at retail on
August 21 in the U.S. and August 24 in Europe."
Steam ser väl i så fall på något sätt att du befinner dig i US, genom IP eller whatever..

signatur
Medlem

[quote=MKultra]

Skrivet av bullet tooth:

Jag ar i USA och anvander mitt svenskregistrerade steam konto och det star att det slapps 21:a

"BioShock will be available via Steam and at retail on
August 21 in the U.S. and August 24 in Europe."
Steam ser väl i så fall på något sätt att du befinner dig i US, genom IP eller whatever..

signatur
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:
Skrivet av gryzor:

Tell us!

Ute på alla bit torrent siter till 360n,, ingen nyhet direkt att spel släppts rätt så tidigt ibland.

Medlem

Om demot är skoj så blir det nog ett köp via steam.

Köper allt där kanske inte billigast men det är ruskigt bekvämt.

Jag kan förstå att priset är diskutabelt men jag kan också förtstå balansgången mot spelutvecklaren som kanske vill släppa spelet mot butik också..

men men ser inte detta som något större problem.

signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Äh, beställde från Play istället, de brukar alltid skicka så man får det på datumet då det släpps, blev billigare + man får boxen + lika smidigt eller smidigare än Steam iom att alla uppgiter är sparade sen tidigare.. bara klicka köp, beställ sen klart.

signatur
Medlem

upp till var o en så klart

själv sitter jag o svär över alla kartonger o grejer till orginal spelen så allt är styvat i flyttkartong o flyttat till källaren

Finns spelet så jag kan köpa det och tanka ner det direkt så tar jag det alternativet i alla lägen.

signatur

Medlem

Får prova demot först, rullar spelet bra så får det bli en beställning.

Medlem
Skrivet av Notumforce:

själv sitter jag o svär över alla kartonger o grejer till orginal spelen så allt är styvat i flyttkartong o flyttat till källaren

Finns spelet så jag kan köpa det och tanka ner det direkt så tar jag det alternativet i alla lägen.

Även om det blir dyrare?? Kartonger kan man dessutom slänga så det är inget att svära över.

signatur
Medlem
Medlem
Skrivet av MKultra:
Skrivet av Notumforce:

Även om det blir dyrare?? Kartonger kan man dessutom slänga så det är inget att svära över.

par kronor hit eller dit är ju skitsamma imo.

Det är bekvämt samt mycket onödigt o beställa massa papper när man inte behöver det.

signatur

Medlem

Själv skulle jag i alla fall aldrig stå ut med att behöva ladda ner spelet igen ifall man t.ex. har avinstallerat. Steam är ibland ruskigt långsamt...

Inaktiv
Skrivet av Toaster:
Skrivet av Swe.Stars:
Skrivet av gryzor:

Tell us!

Han har antagligen tankat det som många andra. Finns att ladda ner sen ett par dagar till xbox360.

Är det inte lite dålig stil att pirata ett spel som man spelar och tycker är grymt bra?

Bra spel bör premieras.

Mina tankar går tillbaks till underbara spel som t.ex. System Shock som sålde dåligt trots att de var helt fantastiskt bra.

Nu tror jag ändå inte Bioshock säljer dåligt, eftersom det fått väldigt mycket hype och extremt bra recensioner. Men det ändrar ändå inte min åsikt om att man bör stödja bra utvecklare genom att köpa produkten.

Medlem
Skrivet av Buio:

Är det inte lite dålig stil att pirata ett spel som man spelar och tycker är grymt bra?

Bra spel bör premieras.

Mina tankar går tillbaks till underbara spel som t.ex. System Shock som sålde dåligt trots att de var helt fantastiskt bra.

Nu tror jag ändå inte Bioshock säljer dåligt, eftersom det fått väldigt mycket hype och extremt bra recensioner. Men det ändrar ändå inte min åsikt om att man bör stödja bra utvecklare genom att köpa produkten.

Så länge man köper det ifall man spenderar tid med spelet än vad ett demo skulle erbjuda så ser jag absolut inget fel med att ladda ner spelet pirat och spela.

Som jag sagt många gånger förrut här på FZ så skulle jag aldrig köpa ett spel utan att ha testat det först, må det vara demo eller pirat.

signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Äh, låt 360-kidsen ladda ned sina xbox-spel, inte mig emot alls om den konsolen blir fiasko vad gäller spelförsäljning. Det gagnar bara oss PC-ägarna eftersom de (publishers) snart kommer bli varse om att det piratas precis lika mycket till konsol.. då kanske dom blir av med sina löjliga jävla "exclusives" (som ändå kommer till PC förr eller senare iofs).

signatur
123
Skriv svar