Frank O`Connor om Halo 3 till PC

Robot
Medlem
Frank O`Connor om Halo 3 till PC

Finns det ngn mening?
De tidigare 2 titlarna har konverterats så dåligt och dessutom är spelupplägg överlag lite för konsoligt för PC...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Är ändå inget större Halo-fan till pc ändå, så mig spelar det ingen roll.

Inaktiv

Det blir väl som Xbox 360 verisionen fast utan coop, som med Halo 2. Värdelöst helt enkelt.

Inaktiv

Aldrig gillat HALO serien överhuvudtaget endå så, tycker spelen är överskattade och riktigt dåliga, bryr mig inte ett skit


signatur

sleeplezz

Medlem

Om ni inte bryr er eller gillar det så varför kommentera på det, antagligen låt bli eller var inte ett troll!

Medlem

"Den populära Halo-serien startade på första Microsoft-konsolen Xbox"

Ja eller inte, den började utvecklas till PC, Bill Gates tog fram sin feta plånbok och gav grabbarna lite pengar. Sen blev det ett x-box spel...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av Hero_Swe:

Om ni inte bryr er eller gillar det så varför kommentera på det, antagligen låt bli eller var inte ett troll!

Därför att det är just vad ett forum är till för, att utrycka sin åsikt och diskutera saker

Tycker personligen att Halo var rätt bra till PC, tvåan var lite väl gammalt när det kom dock, och en riktigt usel konvertering.

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

"Den populära Halo-serien startade på första Microsoft-konsolen Xbox"

Ja eller inte, den började utvecklas till PC, Bill Gates tog fram sin feta plånbok och gav grabbarna lite pengar. Sen blev det ett x-box spel...

Började t.o.m. på Mac väl.


signatur
Medlem

Halo 1 till pc var skapligt
Halo 2 till pc var skräp

Har inga höga förväntningar på Halo 3 faktiskt, tycker inte ens att halo är särskilt bra på boxen :/

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

"Den populära Halo-serien startade på första Microsoft-konsolen Xbox"

Ja eller inte, den började utvecklas till PC, Bill Gates tog fram sin feta plånbok och gav grabbarna lite pengar. Sen blev det ett x-box spel...

Du får inte glömma heller att Halo skulle orginellt släppas till Mac:en före PC:en, det skulle bli någon form av flagskepp för gamers över världen att köpa en Mac.. För att spela Halo.. Och Photoshop.

Medlem
Skrivet av Kato:
Skrivet av nudelsdesign:

"Den populära Halo-serien startade på första Microsoft-konsolen Xbox"

Ja eller inte, den började utvecklas till PC, Bill Gates tog fram sin feta plånbok och gav grabbarna lite pengar. Sen blev det ett x-box spel...

Du får inte glömma heller att Halo skulle orginellt släppas till Mac:en före PC:en, det skulle bli någon form av flagskepp för gamers över världen att köpa en Mac.. För att spela Halo.. Och Photoshop.

Det var tillochmed mac-only från första början.
Halo för mac/pc hade kunnat bli så mycket bättre än det blev för Xbox efter Microsofts uppköp av Bungie.
Var ju tänkt som tredjepersons cooperative mutliplayer med improviserat gerillakrig med Humans Vs Covenant med hela ringen som spelplan. Var meningen att man skulle kunna röra sig över hela ringen utan laddningstider mellan områdena, och skulle även ha vattenburna fordon...
Men Microsoft skulle förstås förstöra det hela genom att köpa upp Bungie.. :/


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Kommer ihåg grundidén som Bungie kom med. Tror ärligt talat aldrig jag varit så upphetsad och förväntansfull inför ett spel än med Halo 1(till PC då).
Precis som ovan skriver att hela ringen skulle användas, man skulle få "persistant" karaktärer och kunna specificera sig, t.ex man skulle kunna plocka förarpoäng och folk skulle välja dig för att du var en bra förare och kunde visa upp det och man var verkligen tvungen att träna sig till de här poängen.
Riktigt synd när MS köpte upp dom och förstörde en riktigt bra idé.
Vågar man säga revolutionerande?

Medlem

Det är väll rökt med Halo 3 till PC nuförtiden?


signatur

Det var detta...

1
Skriv svar