S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky filmat

Inaktiv
S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky filmat

On, det här kommer att bli hur kul som helst. Har nyss spelat igenom Stalker för första gången, trro jag jgorde 90% av alla sidouppdrag också.

Stalker ser förbannat bra ut om man har en rejäl maskin att spela på, speciellt då med tanke på att banorna är inte trånga korridorer som i FEAR.

Medlem

spännande? javisst. segt i början? Mmmm. Hoppas expansionen är bättre.

Inaktiv

Mycket snyggt! Hoppas det blir bättre än orginalet.

nj
Medlem

Såg bra ut, blir rätt sugen på att införskaffa Stalker med tanke på att det är rätt billigt numera.

Mmm... nu börjar priset lika något så det kanske blir aktuellt med ett köp. 198 kr inkl frakt är ju helt OK.

Medlem

Ruskigt sexiga texturer Ser mycket fram emot denna uppföljare. Någon som vet om det blir en expansion eller stand-alone?

Jag skall själv lägga en beställning på spelet i veckan och lira igenom det igen med uppdatering och lite moddar under den kommande regniga semestern Förhoppningsvis få sig ett bra slut denna gången.

Pansarknekt

Hoppas dom ger designen på banorna mycket omtanke. Men det verkar vara precis det dom försöker visa i sina filmer. Annars verkar de inte vara mycke mer nytt.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Snyggt. Hoppas detta blir en del som går att utforska i samband med orginalet. Fanns många ställen om man tittar på kartan där det ser ut att vara någon stad eller liknande som inte gått att nå.

Medlem

ser inget nytt och spännande, som att se vanliga stalker

Inaktiv

klart förbättrade ljudeffekter

Medlem

Hade hoppats på lite tyngre vapenljud och ett inte lika stelt gameplay som stalker hade..

Medlem

Bättre ljud är det och det ser ut som att motorn har blivit updaterad.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag var en av alla de som var ruskigt peppade på Stalker ända sen det började nämnas för många år sedan. Har inte haft tid att spela igenom hela spelet än, men en expansion låter ju mycket trevligt. Håller dock med Arwei dock om att vi får hoppas att expansionen tillför något mer till spelet, Stalker var lite av en besvikelse om man ska vara diplomatisk.


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem

Det som stör mig är att det här spelet är säkert material som skulle varit med i första spelet från början, men som blev borttaget av THQ för att få färdigt första spelet. Så jag har lite emot att köpa/spela sånt som jag redan egentligen har betalat för?? Jag gillade s.t.a.l.k.e.r, men jag gillar inte expansioner då dessa är ofta företagens sätt att tjäna enkla pengar. Och just därför är expansioner ofta sämre än sina föregångare och mindre optimerade på samma gång.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Inaktiv

Är detta verkligen en expansion? Jag har för mig det var en fristående prequel.

Medlem
Skrivet av Deziban:

Är detta verkligen en expansion? Jag har för mig det var en fristående prequel.

Står prequel i början av filmen, så du kan mycket väl ha rätt.

Medlem

Skoj! Spelade stalker ett tag men blev tokig på att man kunde bära mindre än min mormor (inte bokstavligen; man kunde iaf bära 50 kg eller vad det var och mormor bär inget för hon är borta sen länge;))

Dock var det kul så länge det varade och så fort jag köpt ny dator i höst kommer det garanterat att läggas in igen och den här gången med moddar så att man kan bära mer:)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Inaktiv

169kr på webbhallen...=)

Inaktiv

HaZe303 skrev:
-----------------------
"Det som stör mig är att det här spelet är säkert material som skulle varit med i första spelet från början, men som blev borttaget av THQ för att få färdigt första spelet. Så jag har lite emot att köpa/spela sånt som jag redan egentligen har betalat för?"

Hur resonerar du nu? Detta är en "prequel". Hur kan ett helt nytt spel som baseras på händelser INNAN Shadow of Chernobyl vara en del av det spel du redan köpt? Och även om det skulle stämma så är ditt argument totalt värdelöst, med tanke på att du trots allt fick ett färdigt spel i handen som dessutom erbjuder mer än flertalet av marknadens spel gör. Ditt smarta argument kan ju i så fall appliceras till biofilmer där "editor's cut"-material försvinner..?

"Jag gillade s.t.a.l.k.e.r, men jag gillar inte expansioner då dessa är ofta företagens sätt att tjäna enkla pengar."

OK, kul att du gillar spelet. Då tog du med andra ord död på ditt tidigare argument. Vad gäller företagens pengadrift så kan jag upplysa dig om att en överväldigande majoritet av företag går omkull om pengarna inte rullar in som de ska. Vad exakt är din poäng egentligen? Och om du nu tycker att det är enkla pengar så kan man ju undra om du själv utvecklat spel? Har du god insikt i detta? Dessutom kommer recensioner snabbt att avslöja huruvida expansionen är värd sitt pris eller ej. De brukar ju trots allt säljas till en bråkdel av huvudpriset.

"Och just därför är expansioner ofta sämre än sina föregångare och mindre optimerade på samma gång."

Underlig kritik. Det är på företagens ansvar att kräma ut produkter som håller måttet. Gör de ej det så blir försäljningssiffrorna dystra. Jag tycker tvärtom att det finns förvånansvärt många väl godkända expansioner till _bra_ spel. Ett exempel är Half-Life 2, StarCraft, DooM III, etcetera. Logiskt sett ska ju en expansion inte heller vara lika maffig som spelet det baseras på. Kommer man till den punkten att en expansion omfattar mer än originalet, så kan man lika gärna släppa det som ett separat spel. Därav namnet EXPANSION.

Medlem

Om du inte förstog mitt argument, så lär det ju inte hjälpa att jag förklarar mer?? Tycker det var rätt lätt att förstå vad jag menade. Tycker det är dåligt att man ska behöva för material som skulle vara med i originalet. Och gillar inte heller expansioner, som t.ex dem till battlefield 2 och 2142 som bara var för extra cash. Har dålig erfarenhet av expansioner, bra att du inte har det? Smaken är som baken. Om du spelade t.ex Special Forces till BF2 så kanske du märkte att det funkade mycket sämre "tekniskt" än vanilla BF2 gjorde. Och så tycker jag många exp paket gör. Dem lägger inte all tid att optimera koden, för det är ju "bara" en billigare extra paket som dem ska tjäna cash på. Däremot så håller jag med dig om att dem behöver varje krona dem tjänar in. Men det betyder inte att dem ska släppa material som inte är välgjort. Och tyvärr så gör dem det ändå för att just såna som du köper skräpet ändå. Och då märker dem att folk köper det, varför slänga extra cash på att göra allt så bra som möjligt. Jag har inget emot fanboys, så länge det inte påverkar kvaliten av mina spel, vilket det tyvärr gör!!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Om du inte förstog mitt argument, så lär det ju inte hjälpa att jag förklarar mer?? Tycker det var rätt lätt att förstå vad jag menade. Tycker det är dåligt att man ska behöva för material som skulle vara med i originalet. Och gillar inte heller expansioner, som t.ex dem till battlefield 2 och 2142 som bara var för extra cash. Har dålig erfarenhet av expansioner, bra att du inte har det? Smaken är som baken. Om du spelade t.ex Special Forces till BF2 så kanske du märkte att det funkade mycket sämre "tekniskt" än vanilla BF2 gjorde. Och så tycker jag många exp paket gör. Dem lägger inte all tid att optimera koden, för det är ju "bara" en billigare extra paket som dem ska tjäna cash på. Däremot så håller jag med dig om att dem behöver varje krona dem tjänar in. Men det betyder inte att dem ska släppa material som inte är välgjort. Och tyvärr så gör dem det ändå för att just såna som du köper skräpet ändå. Och då märker dem att folk köper det, varför slänga extra cash på att göra allt så bra som möjligt. Jag har inget emot fanboys, så länge det inte påverkar kvaliten av mina spel, vilket det tyvärr gör!!

Måste lägga mig i.

Förstår inte riktigt din kritik heller. Om du syftar på att spelet fungerade undermåligt får det stå för dig. Jag har inga problem med det, vare sig vad gäller prestanda eller buggar. Vad gäller innehållet i spelet så klargjorde de att de hade plockat bort grejer eftersom de tagit sig vatten över huvudet och en del av grejerna som de tog bort kan man verkligen klara sig utan. Jag saknar en friare spelvärld samt fordon. MEN spelet har ett innehåll som med god marginal är maffigare är de flesta andra spels och ger definitivt rejäl valuta för pengarna. Om du nu inte totalstruntar i alla side quests och bara röjer på i god mode. Stämningen är dessutom superp.

Klart att de passar på att förbättra spelet när de ändå ska släppa en expansion men att säga att de som hamnar i exapnsionen borde ha funnits i expansionen är att ta i. Visserligen är jag nog partisk eftersom jag är väldigt förtjust i spelet.

Inaktiv

Gosh, vad sugen man blev på liret igen.
Själv tröttnade man rätt fort på Stalker i början, och missbedömde anvisningen från alla totalt att det är just början som är seg.
Dock krävde spelet lite mer prollekraft än vad jag väntat mig, så jag hoppas börja om och köra det seriöst på nya burken i höst


signatur

Gainward 8800GTS 512 ][ Corsair XMS2-6400 800MHz x4 1024MB ][ IntelCore 2 Q6600 ][ Cooler Master Centurion 5 & CM 600W ][ Vista Ultimate x64

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Om du inte förstog mitt argument, så lär det ju inte hjälpa att jag förklarar mer?? Tycker det var rätt lätt att förstå vad jag menade. Tycker det är dåligt att man ska behöva för material som skulle vara med i originalet. Och gillar inte heller expansioner, som t.ex dem till battlefield 2 och 2142 som bara var för extra cash. Har dålig erfarenhet av expansioner, bra att du inte har det? Smaken är som baken. Om du spelade t.ex Special Forces till BF2 så kanske du märkte att det funkade mycket sämre "tekniskt" än vanilla BF2 gjorde. Och så tycker jag många exp paket gör. Dem lägger inte all tid att optimera koden, för det är ju "bara" en billigare extra paket som dem ska tjäna cash på. Däremot så håller jag med dig om att dem behöver varje krona dem tjänar in. Men det betyder inte att dem ska släppa material som inte är välgjort. Och tyvärr så gör dem det ändå för att just såna som du köper skräpet ändå. Och då märker dem att folk köper det, varför slänga extra cash på att göra allt så bra som möjligt. Jag har inget emot fanboys, så länge det inte påverkar kvaliten av mina spel, vilket det tyvärr gör!!

Skamlös OT

Jag måste bara fråga: Du skriver uppenbarligen en hel del här på forumet och läser säkerligen lika mycket. När du ser folk som använder ordet "de", frågar du dig själv vad det betyder? Undrar du inte hur det kommer sig att du aldrig tycks behöva använda ordet?

När du skriver på det här viset blir det svårt att ta dig på allvar, oavsett hur bra dina argument är. Jag lovar dig att jag inte är själv att tycka på detta vis. Vill du lära dig så kan du följa dessa riktlinjer. Om inte, så håll dig till ordet dom iallafall, som kanske inte är helt korrekt skriftligt men mer allmänt accepterat. Alternativ två är att du bestämt skriver "de" överallt, istället för "dem" som du nu verkar göra, vilket i ovanstående inlägg, och rent generellt, skulle generera en mycket bättre träffprocent.

Hur orkar jag, kanske du/ni undrar? Jo, jag tycker bara det är förkastligt, snudd på ironiskt, när folk försöker uttrycka sig mer bildat men endast framstår som obildade.

Inaktiv

HaZe303 skrev:
-----------------------
"Tycker det är dåligt att man ska behöva för material som skulle vara med i originalet."

Men vi har ju redan fastslagit att detta INTE är material som skulle finnas med i spelet. Läser du ens det jag skriver?

"Och gillar inte heller expansioner, som t.ex dem till battlefield 2 och 2142 som bara var för extra cash."

Man får vad man betalar för. Om du inte läser omdömen på internet eller i tidningar innan du köper ett spel så får du faktiskt skylla dig själv, och det gäller mycket annat. Exempelvis biofilmer, bilar, böcker (och jag tog bara ord som börjar på "b"). Expansionerna du pratar om uppfyller sitt syfte men fyller ingen funktion om du inte är genuint intresserad av det, så ditt påstående är att du är missnöjd över ett köp du inte researchade först.

"Men det betyder inte att dem ska släppa material som inte är välgjort."

Det är din uppfattning. Du skriver själv att "smaken är som baken", så varför utgå ifrån att din uppfattning är universal?

"Och tyvärr så gör dem det ändå för att just såna som du köper skräpet ändå."

Inkorrekt. Jag läser professionella omdömen innan jag köper ett spel, dels för att spara pengar, men framför allt för att spara tid. Därför har jag aldrig införskaffat ett spel jag varit missnöjd över. Om folk köper en produkt de är missnöjda över - som är väldokumenterat - så vittnar det om "smaken är som baken"-syndromet eller allmän ignorans om research.

"Och då märker dem att folk köper det, varför slänga extra cash på att göra allt så bra som möjligt."

Historiskt sett finns det inte många företag som varit långlivade genom att släppa bristfälliga produkter. Om EA släpper värdelösa expansioner så lär även folk sluta köpa dem, vilket leder till att EA reformerar eller annulerar sina program. Det du pratar om är rent hypotetiskt och dessutom inte verklighetsförankrat.

"Jag har inget emot fanboys, så länge det inte påverkar kvaliten av mina spel, vilket det tyvärr gör!"

Du skriver att "fanboys" indirekt påverkar dina spel negativt. Hur menar du då? Den skara du nämner är endast toppen på isberget av konsumenter. Varför skulle dessa ha en så stor inverkan på försäljningssiffror att dina expansionsinköp skall påverkas negativt på sikt? I mina ögon är ditt uttalande extremt rationaliserat och totalt ogenomtänkt.

PS. Jag föreslår att du läser igenom min ursprungliga post innan du klämmer till med ännu ett ogenomtänkt svar. DS.

Medlem
Skrivet av Schtraider:

Förstår inte riktigt din kritik heller. Om du syftar på att spelet fungerade undermåligt får det stå för dig. Jag har inga problem med det, vare sig vad gäller prestanda eller buggar.

Funkar perfekt för mig med. Gillar spelet som sagt, det enda jag säger är att jag inte gillar expansioner, behöver inte ta det så personligt!:) Försökte inte tracka på S.T.A.L.K.E.R som spel, för det är bra.

Skrivet av asker:

Hur orkar jag, kanske du/ni undrar? Jo, jag tycker bara det är förkastligt, snudd på ironiskt, när folk försöker uttrycka sig mer bildat men endast framstår som obildade.

Ja då säger jag bara hur orkar du??? Tror du jag sitter och skriver perfekt på ett forum?? Jag har 5-6 olika forum som jag skriver samtidigt i. Jag skriver 100 bokstäver i sekunden, näe inte riktigt men typ. Det blir stavfel och fel generellt i texten då. Så snälla sluta, jag försöker inte verka smart som vissa andra (stavpoliser). Jag vet att jag är det. Även om jag skriver som en idiot, så har det inget med intelligens att göra med. Så snälla lägg ner, trött på stavpoliser. Skaffa nån hobby istället, mycket roligare än gnälla på nåns stavning, jag lovar... Och en sak till, bara för att du gillar när folk stavar rätt, och att du själv stavar rätt gör inte dig till nån bildad person eller intelligent person. Det bara gör dig till en ganska gnällig/petig person som försöker verka bildad. Men du är säkert bildad och smart, men jag får känslan av att du tror att din stavpolis maner gör dig till nåt super geni som gör att du mår bättre för du tror att du är bättre än andra?? Som i slutändan är ganska löjligt.. Får jag ge dig ett råd inför livet, skaffa ett...:)

Skrivet av abree:

Men vi har ju redan fastslagit att detta INTE är material som skulle finnas med i spelet. Läser du ens det jag skriver?

Jo jag har nog läst mer än du, jag vet att det är material från första spelet med här. Du ska nog göra mer research om du ska uttala dig?? Inte ens världens smartaste/bästa utvecklare kan göra ett spel på ens ett år, clear sky verkar klara det på mindre än så. Bara det säger mig att det är exakt som jag säger. Men jag har också pratat med många på gsc´s forum som säger sig veta att viss material från första spelet hamnar i clear sky istället. Kanske inte mycket, men hur som helst med.

Skrivet av abree:

Man får vad man betalar för. Om du inte läser omdömen på internet eller i tidningar innan du
köper ett spel så får du faktiskt skylla dig själv, och det gäller mycket annat. Exempelvis biofilmer, bilar, böcker (och jag tog bara ord som börjar på "b"). Expansionerna du pratar om uppfyller sitt syfte men fyller ingen funktion om du inte är genuint intresserad av det, så ditt påstående är att du är missnöjd över ett köp du inte researchade först.

Jag läser alltid recensioner innan jag köper prylar, men ibland så är det faktist så att vissa saker får bra betyg även fast det är dåligt. Som jag sade smaken är som baken.

Skrivet av abree:

Det är din uppfattning. Du skriver själv att "smaken är som baken", så varför utgå ifrån att din uppfattning är universal?

Jag utgår inte att det är universalt, det var bara min uppfattning, du gjorde det till mer än det var?? Du verkar ju ta allting för mycket personligt här??? Du kom och attackera vad jag sade, inte tvärtom?? Du verkar väldigt defensiv, ändå är det jag som bara uttryckt mina känslor för denna och andra expansioner, och ja, jag vet att många håller med mig om dem flesta expansion kits. Vissa är inte lika naiva som andra. Så enkelt är det!!:)

Skrivet av abree:

Inkorrekt. Jag läser professionella omdömen innan jag köper ett spel, dels för att spara pengar, men framför allt för att spara tid. Därför har jag aldrig införskaffat ett spel jag varit missnöjd över. Om folk köper en produkt de är missnöjda över - som är väldokumenterat - så vittnar det om "smaken är som baken"-syndromet eller allmän ignorans om research.

Jag kanske är "okunnig" i mina spelköp, det är möjligt. Som jag sade tidigare, jag läser omdömen/recensioner, men som sagt alla tycker inte likadant. Och bra är väl det?? Och jag säger inte att alla expansioner är dåliga, men många är det. Just för att det är cash flow det handlar om. Och jag använde bara BF2 som exempel, för det är ett bra exempel. EA/Dice vet att folk vill ha nytt material när dem börjar tröttna på spelet, det gjorde jag också. Däremot så är det fel att ta 40% av fulla spelets pris för 5% innehåll av ett fullt spel. Det är mitt största missnöje, men så är det ju inte med alla expansions, kan vara att det inte blir så heller med Clear Sky. Jag var ganska allmänt menande i första inlägget... Men då jag skriver ofta vad jag tänker för tillfället och kanske inte förklarar mer exakt vad jag menar så är det kanske inte så konstigt att du gör en så stor affär av det hela.

Skrivet av abree:

Historiskt sett finns det inte många företag som varit långlivade genom att släppa bristfälliga produkter. Om EA släpper värdelösa expansioner så lär även folk sluta köpa dem, vilket leder till att EA reformerar eller annulerar sina program. Det du pratar om är rent hypotetiskt och dessutom inte verklighetsförankrat.

Du är då verkligen naiv, hur gammal är du egentligen?? 12? Finns massor av företag som gör just det. Men just för att det finns folk som köper(Sims någon?) så kan dem göra exakt det. Vilken sten har du levt under senaste årtionden??

Skrivet av abree:

Du skriver att "fanboys" indirekt påverkar dina spel negativt. Hur menar du då? Den skara du nämner är endast toppen på isberget av konsumenter. Varför skulle dessa ha en så stor inverkan på försäljningssiffror att dina expansionsinköp skall påverkas negativt på sikt? I mina ögon är ditt uttalande extremt rationaliserat och totalt ogenomtänkt.

Näe tyvärr så har du fel, vi "gamers" är toppen av isberget. Dem flesta som köper spel är föräldrar och andra vanliga så kallade "icke 24/7 gamers". Så ja dem påverkar mycket, tror du att Sims serien hade klarat sig så här länge om inte "vanligt" folk köpte spelet så mycket. Tror inte jag känner någon så kallad gamer som spelar Sims, kanske första spelet för flera år sedan? Ändå finns sims med topplistorna varje år?? Finns mycket du inte vet, verkar det som.

Skrivet av abree:

PS. Jag föreslår att du läser igenom min ursprungliga post innan du klämmer till med ännu ett ogenomtänkt svar. DS.

Jag läste ditt ursprunglia "inlägg", men det gjorde inte mig mer "lyst". Vi helt enkelt håller inte med varandra, du får helt enkelt acceptera att inte alla tycker likadant som du, och att alla accepterar inte samma/lika mycket saker som du. Sånt är livet, get used to it. Och mitt tips till dig är, ta inte så personligt nästa gång jag skriver nåt om ett spel som du råkar gilla som du inte håller med om. Du kommer inte göra mig smartare med dina inlägg, och så kan vi sluta irritera varandra??? Bra tips va??


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Jag har inget emot ordentliga expansioner. Ofta har programmerarna lärt sig verktygen och släpper mer optimerat material. Det jag inte gillar (helt subjektivt) är små snabba billiga expansioner som egentligen borde funnits i originalspelet.

Oblivions Shivering Island och expansionerna till Morrowind är exempel på bra expansioner.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Ti.
Medlem
Skrivet av asker:
Skrivet av HaZe303:

Om du inte förstog mitt argument, så lär det ju inte hjälpa att jag förklarar mer?? Tycker det var rätt lätt att förstå vad jag menade. Tycker det är dåligt att man ska behöva för material som skulle vara med i originalet. Och gillar inte heller expansioner, som t.ex dem till battlefield 2 och 2142 som bara var för extra cash. Har dålig erfarenhet av expansioner, bra att du inte har det? Smaken är som baken. Om du spelade t.ex Special Forces till BF2 så kanske du märkte att det funkade mycket sämre "tekniskt" än vanilla BF2 gjorde. Och så tycker jag många exp paket gör. Dem lägger inte all tid att optimera koden, för det är ju "bara" en billigare extra paket som dem ska tjäna cash på. Däremot så håller jag med dig om att dem behöver varje krona dem tjänar in. Men det betyder inte att dem ska släppa material som inte är välgjort. Och tyvärr så gör dem det ändå för att just såna som du köper skräpet ändå. Och då märker dem att folk köper det, varför slänga extra cash på att göra allt så bra som möjligt. Jag har inget emot fanboys, så länge det inte påverkar kvaliten av mina spel, vilket det tyvärr gör!!

Skamlös OT

Jag måste bara fråga: Du skriver uppenbarligen en hel del här på forumet och läser säkerligen lika mycket. När du ser folk som använder ordet "de", frågar du dig själv vad det betyder? Undrar du inte hur det kommer sig att du aldrig tycks behöva använda ordet?

När du skriver på det här viset blir det svårt att ta dig på allvar, oavsett hur bra dina argument är. Jag lovar dig att jag inte är själv att tycka på detta vis. Vill du lära dig så kan du följa dessa riktlinjer. Om inte, så håll dig till ordet dom iallafall, som kanske inte är helt korrekt skriftligt men mer allmänt accepterat. Alternativ två är att du bestämt skriver "de" överallt, istället för "dem" som du nu verkar göra, vilket i ovanstående inlägg, och rent generellt, skulle generera en mycket bättre träffprocent.

Hur orkar jag, kanske du/ni undrar? Jo, jag tycker bara det är förkastligt, snudd på ironiskt, när folk försöker uttrycka sig mer bildat men endast framstår som obildade.

Haha.. Tror bestämt det lever en liten folkbildare i dig Kanske är du Wikipedian oxå (läs: "också")?

Håller med dig om att rätt ska vara rätt men den uppfattningen att språket fortfarande bara är ett verktyg för kommunikation råder det nog konsensus om i språkforskarkretsar. Alltså: så länge "mottagaren" förstår vad "sändaren" försöker förmedla behövs inga onödiga språkpikar, tycker jag - åtminstone inte här på fz.se: s forum!

Men jag måste tacka dig för ovanstående länk, även om den saknar tydliga referenser.
Slutligen anser jag:
Särskrivningar är vår tids värsta språkgissel!

Inaktiv

Har precis kört igenom stalker och älskade varje minut av spelet. Lite obalancerad ekomomi, för lätt att tjäna pengar, och lite buggar, men annars ett grymt bra spel. Fick tyvärr inte det slutet jag hade hoppats på då jag hade ett antal uppdrag kvar i loggen. Jag har en tendens till att spara uppdrag på hög oavsett spel.

Andra rundan, som jag började på igår, ska jag skärpa mig. Efter det tar jag mig en titt på expansionen.

Medlem

Du verkar ha tagit illa upp vilket jag ber om ursäkt för. Däremot ser jag inte varför mitt inlägg motiverade personangrepp. Visserligen citerade jag ditt inlägg men pekpinnen var ämnad flera andra i samma sits.

Skrivet av HaZe303:

Jag har 5-6 olika forum som jag skriver samtidigt i.

Desto mer anledning att ta till sig min kritik, eller hur? Du vill väl inte att trovärdigheten på dina annars välskrivna inlägg ska falla på grund av ett så litet och lätt grammatiskt fel?

Skrivet av HaZe303:

Jag skriver 100 bokstäver i sekunden, näe inte riktigt men typ. Det blir stavfel och fel generellt i texten då.

Hade du kunnat den korrekta formen att skriva är jag övertygad att du hade gjort det. Det är inte ett slarvfel när det görs varje gång.

Skrivet av HaZe303:

Men du är säkert bildad och smart, men jag får känslan av att du tror att din stavpolis maner gör dig till nåt super geni

Jag framstår troligtvis som högst ordinär, men eftersom skrift är det enda folk har att bedöma oss efter här på forumet gör jag mitt bästa för att det ska bli rätt.

Jag rättar inte stavfel. Stavfel kan man göra av misstag. Nej, jag försöker snarare hjälpa dem som i övrigt skriver bra och uttrycker sig som en normalbegåvad men som bryter hela illusionen genom att göra ett så enkelt grammatiskt fel.

Jag förstår om det känns lockande att på pin tji fortsätta på samma manér. Gör inte det, utan svälj stoltheten och lär er det korrekta sättet att använda orden, inte för min skull utan för er egen. När ni rott hem arbetet som VD på en framgångsrik advokatyrå kommer ni tacka mig.

12
Skriv svar