Demo av Colin McRae: Dirt släppt

Medlem

patz:
Har inget emot det du säger. Du har t.o.m. förklarat varför du upplever körkänslan som skum. Och jag håller med dig om att tidigare CM var bättre (själv föredrar jag CM 2.0). Ja, nu vet jag inte hur Dirt är då det inte rullar på min burk så hur styrningen är här kan och skall jag ju inte uttala mig om.
(Dags att överge tråden... för det känns lite som att jag lutar mig mot en Porsche som inte är min )

okaj richi.

Inaktiv

Kylig graffe men svårstyrt med tbord, 6.99/10.

Medlem

Improved, skulle också gärna vilja ha förslag på andra bra rallyspel för det som jag fortfarande tycker är bäst är Richard Burns Rally. Det är ju dock en simulator och inget arkad rallyspel om det var det du var ute efter. Dock så är RBR inte alls lika mkt simulator/svårt som t.ex. GTR2, så om du inte har testat RBR så kan jag rekommendera det.

Annars är väl typ XpandRally ett av det senaste rallyspelen (även om det var nåt år sen det släpptes ) har tyvärr inte testat det dock.

EDIT:
[http://pc.ign.com/index/reviews.html?constraint.game_genre_na...]

XpandRally(2006),CMR05(2004),RichardBurns(2004),Rallisport Challenge(2002)... tyvärr verkar väl det vara dom man har o välja på bara om man inte vill gå ännu längre tillbaks i tiden

Medlem

StarForce? Aldrig i livet jag köper det då. Dom mer "vanliga" kopieringsskydden är irriterande nog, men något med så många problem som StarForce bör alla säga nej till.

Kopieringsskydd generellt sätt är otroligt löjliga. Pirater tar sig alltid förbi på något sätt. Det är omöjligt att stoppa detta. Till och med på konsoller, där både hårdvaran och mjukvaran är designad för att stoppa kopiering så misslyckas dom. Att då tro på en lösning med mjukvara endast är ju bara idiotiskt.

Faktum är att det enda kopieringsskydd gör är irriterar lagliga köpare. Dom flesta piratkopier har inget kopieringsskydd kvar och där med mindre problem än den lagliga motsvarigheten. StarForce som har så otroligt många problem gör det visserligen svårare att piratkopiera men långt ifrån omöjligt. Så långe det finns något sätt att gå förbi kopieringsskyddet så faller hela mening med att ha det överhuvudtaget.

Utvecklare och utgivare: Sluta irritera oss lagliga köpare enbart för att ni ska visa var ni står när det gäller piratkopiering. Det är det enda kopieringsskydd gör idag... På vilket sätt? Jo, genom att uppmana oss att använda cracks verktyg för att ta bort skräpet så vi kan spela våra spel i lugn å ro. Bra tänkt där.

Medlem

Kör på min 360. Tok bra spel!

01:12:99 på asfalts banan

Medlem

jag sku tipsa rally masters som ett riktigt bra rally spel.. från 2002 så inte såå hemskt fult.. eller ja, gämfört me dagens lir så älskade flytet i det spelet när man lärde sig.. bra fartkänsla o bra bil fysik...

Medlem
Skrivet av Fletchett:

StarForce? Aldrig i livet jag köper det då. Dom mer "vanliga" kopieringsskydden är irriterande nog, men något med så många problem som StarForce bör alla säga nej till.

Kopieringsskydd generellt sätt är otroligt löjliga. Pirater tar sig alltid förbi på något sätt. Det är omöjligt att stoppa detta. Till och med på konsoller, där både hårdvaran och mjukvaran är designad för att stoppa kopiering så misslyckas dom. Att då tro på en lösning med mjukvara endast är ju bara idiotiskt.

Faktum är att det enda kopieringsskydd gör är irriterar lagliga köpare. Dom flesta piratkopier har inget kopieringsskydd kvar och där med mindre problem än den lagliga motsvarigheten. StarForce som har så otroligt många problem gör det visserligen svårare att piratkopiera men långt ifrån omöjligt. Så långe det finns något sätt att gå förbi kopieringsskyddet så faller hela mening med att ha det överhuvudtaget.

Utvecklare och utgivare: Sluta irritera oss lagliga köpare enbart för att ni ska visa var ni står när det gäller piratkopiering. Det är det enda kopieringsskydd gör idag... På vilket sätt? Jo, genom att uppmana oss att använda cracks verktyg för att ta bort skräpet så vi kan spela våra spel i lugn å ro. Bra tänkt där.

Att säga till utvecklare/utgivare att kopieringsskydd är löjligt är ju bara dumt. Klart de vill försöka skydda sin inkomst. Starforce är av ondo helt klart då de kan ställa till endel. Personligen har jag aldrig upplevt några problem med de men man har ju hört om de. Normalt sett tar de ett tag innan starforce skyddade spel blir knäcka och under den tiden är de många som inte orkar vänta och köper original istället för att vänta på den knäcka versionen.

Sen är de långt ifrån alla som har tillgång till knäckta spel och skulle de bara vara att kopiera ett spel rakt av skulle mer folk sitta med kopior helt klart.

Jag tycker att speltillverkarna borde satsa på att köra som många spel kör med nyckel till ett online-konto som CS och BF2. De två spelen är de ju istort sett ett måste att ha original om du inte kör på en knäckt server.

Kopieringskydd är inte löjligt! De skyddar tillverkarnas verk. Därimot bör de göras på rätt sätt.

P.S Sänk sen priset på spelen med några hundra.


signatur

| AMD Ryzen 7 7800X3D | Corsair 2x16GB DDR5 6GHz CL30 | Asus ROG Strix X670E-F | Gigabyte RTX 3080 OC 10GB | Samsung 990 Pro | Acer Predator Z35+ 35" | Logitech G413 | Logitech G310 | Sennheiser Game One |

Medlem

krukan6, senaste Daemon Tools (ett CD/DVD Emulerings program) har tagit sig förbi StarForce 4.7. Detta innebär att man enkelt kan göra en image på skivan och köra den igenom det programmet. Dom flesta håller med i att det är enklare att göra på det sättet istället för att sätta i olika skivor varje gång man ska spela något.

De andra mer vanliga kopieringsskydden så som SafeDisc eller Securom är inte ens svåra att ta bort. Alla CD/DVD emulerings program har sedan år tillbaka haft stöd för dom kopieringsskydden och knäckta versioner av spel med de skydden varit ute på nätet antingen releasedagen eller till och med innan officiell release.

Det du säger stämmer ju bara så länge det finns kopieringsskydd som inte är knäckta. Det är inte fallet och har inte varit så på väldigt lång tid. Safedisc/Securom är dom mest använda skydden desutom och dom gör ingenting överhuvudtaget när det kommer till att skydda "tillverkarnas verk". Enda det gör är irriterar.

CD-keys/Online konto fungerar bra för en del spel, det är helt korrekt. Det fungerar ju bara på spel som har en online-komponent förvisso. Även här lyckas utgivare/utvecklare fördärva för oss, BF2 har ett fungerande CD-key skydd men endå så envisas dom med att lägga in SafeDisc och tvinga oss att ha skivan i. Är detta meningsfullt?

... sen kan man ju alltid även ta upp att om StarForce är vad som krävs för att göra ett skydd som fungerar lite så halvt om halvt fungerar inte skyddet endå i det stora hela. Detta säger jag för att StarForce gör ett stort intrång i din dator och desutom strular något frutansvärt för väldigt många som blir tvingade att använda det. Att utgivare/utvecklare är villiga att gå så långt för att göra ett kopieringsskydd som endå inte fungerar visar vad dom tycker om kunderna. Något som vi inte borde ta.

Tur för dig krukan6 om du inte haft problem med StarForce, men många har väldigt allvarliga problem med det. Göra en enkel google sökning efter StarForce så är det ganska tydligt.

... eller ännu bättre, läs FZ.se egen recension av FlatOut 2:
[http://www.fz.se/artiklar/article.php?id=1357]

Medlem

att alla ork hålla på me starforce...
43.78% (utmättat av den tyska Bullshit styrelsen) av alla inlägg på FZ när det gäller demos o fulla spel releaser så klagas det...
"STARFORCE, glöm detta spel"
okej vi alla vet det nu tack, va ni tycker om starforce..
borde skapas ett starforce forum.

sen när en ha skrivit "åhhh starforce" o så kommer det 10 såna till.. "ååh starforce,... fuck it is starforce.. bla bla bla".. varför nämna det igen? vill ni va lika coola som dom föregående "fuck starforce" inläggarna?

*sarkastiskt inlägg*
no offense.. tyckt d e lite kul bara.. o störande

Medlem

Postat video från alla banor i bloggen :
http://www.fz.se/bloggar/gaming/

Medlem

Riktigt roligt arkad lir.
Starforce blir inte installerat på datorn, .exen är dock förbered för starforce och därför märkt också.
Starforce slöar inte ner din dator. Har många starforce skyddade spel installerade och datorn har inte blivit långsamare eller exploderat än. Starforce räddslan är så jävla bloated. Har inte haft en låsning eller krash på 4 månader (då jag skruvade ihop denna datorn) har haft Starforce skyddade spel installerad hela tiden. Så att starforce skulle förstöra något är väl knappast troligt då. Kanske kan skapa konflikt med annan hårdvara, men det kan ju å andra sidan all hårdvara som syns i enhetshanteraren då den då tar upp resurser där. Ser ingen gnälla på när spel och demon installerar directX utan att fråga... whats the diffrence? Såååå get a grip

Medlem
Skrivet av acid999:

Postat video från alla banor i bloggen :
http://www.fz.se/bloggar/gaming/

Vad kör du me för ratt? antar att du kör med det, men på bitar inifrån bilen så ser det ut som du kör me tangentbord. ratten rör sig jävligt snabbt.. du kanske har hög sens på? eller låg vilket det nu blir

min ratt börjar bli till sina år, dax o skaffa sj en g25 snart då

Medlem

körde faktiskt på tangenter i början, för jag
trodde inte demo vart något att ha...

Efter 2 rundor så tog jag dock fram gamla
Thrustmaster Force Feedback GT Racing Wheel
som är en hyffsad bra ratt men MoMo och
dom andra proffsrattarna är såklart något bättre.

Medlem
Skrivet av Fisse:

Riktigt roligt arkad lir.
Starforce blir inte installerat på datorn, .exen är dock förbered för starforce och därför märkt också.
Starforce slöar inte ner din dator. Har många starforce skyddade spel installerade och datorn har inte blivit långsamare eller exploderat än. Starforce räddslan är så jävla bloated. Har inte haft en låsning eller krash på 4 månader (då jag skruvade ihop denna datorn) har haft Starforce skyddade spel installerad hela tiden. Så att starforce skulle förstöra något är väl knappast troligt då. Kanske kan skapa konflikt med annan hårdvara, men det kan ju å andra sidan all hårdvara som syns i enhetshanteraren då den då tar upp resurser där. Ser ingen gnälla på när spel och demon installerar directX utan att fråga... whats the diffrence? Såååå get a grip

Kanske för att directX aldrig eller så vitt jag hört talas om ställt till med några problem för användarna, bara för att du inte drabbats av några problem med starforce så innebär inte det att det inte händer. Låter nästan som du tror att det är nån jäkla konspiration bakom det hela...
Har själv aldrig drabbats av några problem pga starforce, men bara för det så tror jag inte att alla andra går runt och ljuger.
Men kul för dig att du inte haft några problem, känn dig lyckligt lottad.

Medlem

Jag äger ett antal starforce spel som Splinter Cell - Chaos theory, Flatout2 och Brothers in Arms. De har aldrig varit nåt problem.

Men jag tror nog på alla problem som varit med starforce så man borde igentligen bojkotta de spelen som har det.


signatur

| AMD Ryzen 7 7800X3D | Corsair 2x16GB DDR5 6GHz CL30 | Asus ROG Strix X670E-F | Gigabyte RTX 3080 OC 10GB | Samsung 990 Pro | Acer Predator Z35+ 35" | Logitech G413 | Logitech G310 | Sennheiser Game One |

Inaktiv

Med xbox360-kontrollen är ju spelet en fröjd, men med ratt (jag kör momo racing och får förinställt för den i spelet) blir det faen katastrof. Nån som lyckats få fin feeling med ratt i PC-demot?

betyg
xbox360 = 4 rattar
pc = 1 ratt, än så länge...

Medlem
Skrivet av pruttkalle:

Med xbox360-kontrollen är ju spelet en fröjd, men med ratt (jag kör momo racing och får förinställt för den i spelet) blir det faen katastrof. Nån som lyckats få fin feeling med ratt i PC-demot?

betyg
xbox360 = 4 rattar
pc = 1 ratt, än så länge...

jag ökade linjäriteten till max 0.50 eller va d nu är.
och sen minskade jag motståndet till 60% typ (den i mitten) feedback powern till 70% o effekterna till 60%

det då till en Formula wingman force...

Medlem

i denna bilden gick det inte riktigt som det skulle.

Medlem
Skrivet av Light:

i denna bilden gick det inte riktigt som det skulle.

http://img150.imageshack.us/img150/5367/adwdawtx0.jpg

Hehe starka ben den där grabben har

ser int riktigt vad det är för bil? är det en skoda?

sen måst ja fråga är det samma banor o bilar på xbox demot?

Medlem

Det är inte samma till Xbox360 och PC.


signatur

| AMD Ryzen 7 7800X3D | Corsair 2x16GB DDR5 6GHz CL30 | Asus ROG Strix X670E-F | Gigabyte RTX 3080 OC 10GB | Samsung 990 Pro | Acer Predator Z35+ 35" | Logitech G413 | Logitech G310 | Sennheiser Game One |

Medlem

har med skit svårt till ratt...kör med microsoft ratten till xbox på min xbox :P. går fan inte hålla bilen rakt...som sagt hoppas de fixar styrningen till spelet släpps...för övrigt ett klockrent spel.

Medlem

http://community.codemasters.com/forum/showthread.php?t=18763...

ändrar greppet lite, känns lite bättre faktiskt.. testa

Medlem

Fy bubblan vilket skräp - Richard B är fortfarande totalt ohotad på PC-rallyfronten.

Medlem

Jepp å grafiken är fortfarande grym där.. inte nåt jävla överdrivet bloom de maxar för att kompensera den dåliga grafikmotorn.

F-n aldrig testat Richard B så jag bestämde mig för att köpa spelet .. det var inte lätt att få tag i ..men till slut fann jag den sista i Sverige kanske för 99:-


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Köpte mitt för 59:- på Megastore för två år sedan - verkar fortfarande finnas kvar;

http://megastore.se/template/next%2CProduct.vm?itemid=875954

Medlem

Megastore
Bra utbud, priser (på det jag velat ha i.a.f. - film, spel, musik), snabba leveranser och hjälpsam support. Kan man begära mer?

Skrivet av Howser:

Köpte mitt för 59:- på Megastore för två år sedan - verkar fortfarande finnas kvar;

http://megastore.se/template/next%2CProduct.vm?itemid=875954

Tack Howser, ..men jag glömde nämna att jag köpte till PS2, vill kunna använda min ratt o stor tv.


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Skriv svar