Shane Kim sågar Sony

Robot
Medlem
Shane Kim sågar Sony

Kan jag väll hålla med om! MS är överlägsna med Live, men att såga PS3´s Home när skiten inte finns ännu verkar korkat.

Inaktiv

Arogant så det bara smäller om det.

Måste ju säga att förtroendet för Nintendos höjdare bara ökar mer och mer i jämförelse för varje gång man hör nått sånt här skit från MS & Sony.

Medlem

Urg, orka alla dessa jävla påhopp ifrån företag. Fattar väl varända jävel att företag A snackar skit om företag B och vise versa. Koncentrera er för i helvete på att finslipa era egna produkter och tjänster för detta är så jävla löjligt. Går det en dag utan att något i stil med detta kommer?

Medlem

Det kanske stämmer att Live är bättre än Sonys alternativ just nu (har själv Live och är mycket nöjd med det, dock inte testat Sonys alternativ). Men man ska ha i åtanke att MS har haft lång tid på sig att förfina tjänsten medan Sony precis har fått ut sin på marknaden. De kommer nog fungera bra båda två i slutändan.

Medlem

Han skulle ju säga det även om så inte var fallet

Medlem

Som gratis tjänst så äger PS network, som exempel så kunde jag tanka ner demos som finns i US store only på runt 10min och såna speeds får jag aldrig från xbox marketplace trots att man måste betala där.. tar ibland timmar att få ner demos forza2 demot stod fan nästan 5 timmar.

Inaktiv
Skrivet av SWEBarb:

Som gratis tjänst så äger PS network, som exempel så kunde jag tanka ner demos som finns i US store only på runt 10min och såna speeds får jag aldrig från xbox marketplace trots att man måste betala där.. tar ibland timmar att få ner demos forza2 demot stod fan nästan 5 timmar.

öh? de har ju juicat upp servrarna ordentligt i samband med våruppdateringen. av att döma av forza2-tråden så gick det fort för de flesta, jag fick hem det på under 10 min iaf. och nej man måste inte betala.

Medlem

^-- Konsigt, ladda ner demot samma dag som det släpptes och det tog knappt 10-15 min :/

Flakmonkey

Tycker faktiskt att Sonys onlinetjänst fungerar riktigt bra för att vara så pass färsk som den är. Själva spelandet fungerar utomordentligt bra, 40 spelare i Resistance: Fall of Man tex, och det är lätt att spela med ett gäng vänner. Playstation Store fylls på med nya saker titt som tätt, givetvis finns det inte lika mycket som i Xbox Live Marketplace men det beror inte på att Playstation Store är dålig som sådan. Du kan snacka med folk via voice eller videochat... när jag tänker efter så är de enda "funktionerna" jag saknar är achivements, men det kommer ju med Home och dess trofeer.

Men men, Xbox Live är ju mer förfinad helt klart, men jag skulle inte påstå att Microsofts tjänst är överlägsen.

Medlem

Låter som att Mr Kim är rädd för att Home ska bli en sån stor succe att Live kommer anses vara väldigt "basic". Dom kan ju inte följa med och släppa något liknande för då kommer deras "image" som störst, bäst och vackrast suddas bort helt, så allt dom kan göra är att fortsätta bygga på Live och snacka skit om Sonys jättesatsning.
Sen så kan jag inget mer än att hålla med Nosnos. Playstation Network fungerar riktigt bra, allt som går att göra med Live går även med PSN, och då har Live ett års försprång. Om ett år så kommer PSStore vara lika fullproppat med godis som Live Marketplace är idag.

Inaktiv

haha
nä.....micro-soft kommer att skapa något så mycket bättre...

All makt åt Shane Kim, Vår befriare


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

Nyfiken. Kan man chatta med folk mellan olika spel på PS3 online, och skicka meddelande mellan olika spel och invites etc?

Har rätt dålig koll på PSN.


signatur

1338 - One Step Above

Flakmonkey
Skrivet av [cp:

Billen"]Nyfiken. Kan man chatta med folk mellan olika spel på PS3 online, och skicka meddelande mellan olika spel och invites etc?

Har rätt dålig koll på PSN.

Det är en av de brister som finns i dagsläget som jag stört mig på... Du kan inte få fram XMB (guit) när du spelar som du kan till Xbox 360. Detta är visst något som Sony jobbar på att fixa och det ryktas om att det ska komma redan i nästa uppdatering...

Inaktiv

Den här typen av smutskastning är pinsam. Jag tolkar det som att microsoft är rädda att Sony ska hitta på något som är mycket bättre än deras egna tjänster.


signatur

People think it must be fun to be a super genius, but they don't realize how hard it is to put up with all the idiots in the world.

Inaktiv

Ja det är pinsamt, beklagligt och undermåligt. jag är inte på något vis någon ps3 fanboy men det har varit lite väl mycket munhugg mot ps3an nu som saknar grunder


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem

Jag kan inte tänka mig att PS home blir gratis, om det blir det så är det väldigt generöst.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av impact:

Ja det är pinsamt, beklagligt och undermåligt. jag är inte på något vis någon ps3 fanboy men det har varit lite väl mycket munhugg mot ps3an nu som saknar grunder

Små ska alltid "mucka" med dom stora, gör dom inte de så tynar dom bort, detta är ett naturligt beteende som finns hos alla djur som lever i flock. Nu påstår jag inte att MS är ett litet företag, utan att MS är relativt ny i branschen, och alla vet ju vilka som vann överlägset förra "kriget". Det är ganska uppenbart att MS är jävligt rädd för PS3 som inte bara är en kraftfullare konsoll utan är mer utrustad och har stöd för allt som har en USB-kabel. 360n har egentligen inte något speciellt att komma med, förutom en bra och stabil onlinetjänst, vilket dom med detta uttalande försökte försvara med alla medel.

Medlem

vilken jubelnolla


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

[quote=Mahone360n har egentligen inte något speciellt att komma med, förutom en bra och stabil onlinetjänst, vilket dom med detta uttalande försökte försvara med alla medel.[/quote]

Förutom bra och roliga spel då kanske? Hur kul är det att köpa en konsoll för 6500 och sitta och spela en kass version av Fear?


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

Är detta verkligen nyhetsvärde FZ?, ett företag snackar blaj om ett annat ur en äckligt subjektiv synvinkel..


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

vilken pajas


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av wiseguy:

Den här typen av smutskastning är pinsam. Jag tolkar det som att microsoft är rädda att Sony ska hitta på något som är mycket bättre än deras egna tjänster.

Så med det resonemanget så är Sony rädd för att både 360 och Wii ska ha en bättre CPU, eftersom de har bashat konkurentera för att de inte har next gen teh ceeeeell.

De är bara lamt PR snack, inget mer.

Medlem
Skrivet av Mahone:

Om ett år så kommer PSStore vara lika fullproppat med godis som Live Marketplace är idag.

Och om ett år kommer marketplace ha mycket mer godis än vad det har idag och då fortfarande ligga för ps store. Plus att de förhoppningsvis har lanserat hela deras TV,film tjafs i europa också.

Folk får det att låta som om Marketplace kommer stå still till psstore kommer ifatt eller nåt O.o

Inaktiv

XNA tycker jag är riktigt superfräsigt -- det kommer trilla in spel så småningom på live.

Medlem

I enjoy this.. detta är vad en morgon ska börja med varje dag

Medlem

Dålig nyhetstitel "Sågar", vem fan är inte kritisk till motståndarnas produkter? Suck...


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem
Skrivet av MacCoy:

haha
nä.....micro-soft kommer att skapa något så mycket bättre...

All makt åt Shane Kim, Vår befriare

Kunde inte säga det bättre själv!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Alla smutskastar alla.. Nintendo har ju gjort skrattretande snedtramp fär, förmodligen mer än Sony & MS tillsammans (nåja) på sent åttital och tidigt nittital, så det är ju liksom inte förvånande.

Inaktiv

det är bara att inse, allt fjanteri om att vi är bäst och alla andra suger är på sandlådenivå.

det brukar ju va så att dom som är mest osäkra på sig själv hackar på andra i förhoppningen trycka ner nån och må bättre själv.

1
Skriv svar