"Gamers vill inte ha för långa spel"
Alltså han har en viss poäng men spelen ska ju inte bara vara 5 timmar heller. De flesta typer av spel mår inte så bra av att ha singleplayer kampanjer som är 50+ timmar långa, medans vissa andra gärna kan ha det. T.ex. RPG spel.
Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.
Det var nog ett av de dummaste sakerna som jag hört denna vecka. Klart att _alla_ inte vill ha långa spel, men tror att de flesta tycker mer om långa spel än korta.
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
beror på innehållet.. kommer spelet med något nytt lite då och då så kan man lätt lira igenom nån singelplayerkampanj om det så tar veckor/månader, men är det enformigt så.. ptja, då kanske det inte är så värt att pressa ut en singelplayerupplevelse på mer än 7-8 timmar.
vi vill ha längre, inte kortare ffs
men framför allt buggfria spel så att man faktiskt kan spela vidare hela spelet, och kunna patcha spelet som inte är klart på långa vägar utan att förlora alla sina saves
GTA liren är lagom långa och tillräckligt bra samt buggfria för att vilja lira allt!
Jag tycker helt klart det är bättre när spelen är runt 10 timmar, jag orkar inte spela igenom spel som är för långa ofast. Självklart finns det undantag, tex Baldurs Gate-serien, Fallout etc.
I regel gäller väl att just rpg med bra story och karaktärsbyggnad kan vara långa medans jag tycker action spel och liknande ska vara kortare, annars tröttnar man.
Jag tycker spelen ska vara oändliga, man "gör sitt eget" spel, väljer sina egna vägar... ta GTA som exempel, istället för att följa storyn så kan man köra runt som taxi chaffis tills man vill göra nåt annat... osv, gör livslängden på spelen mycket längre.
Klart det ska gå att klara spelet så man kan gå vidare i livet, men när man väl klarat det ska man kunna fortsätta tills man inte orkar längre
"Gamers" är dom efterblivna nördarna som spelar cs och skriker helatiden.
Och vem bryr sig om dom? De kan behålla sina fps spel och leva i sin egen lilla värld.
Spel ska ha en bra handling och vara mycket långa
Word.
Och som en annan sa, sa tanker man inte lagga ut 500+ kr for ett spel som man klara pa 5-8 timmar. Om spelet ar forlangt, sa beror det inte pa langden utan pa kasst innehall, som upprepas.
For dig som lirade Chaser, sa plagades jag igenom det enda till slutet, som var det samsta jag nagonsin sett. Iallafall tur att man inte kopte spelet.
problemet är nog inte längden i sig utan att det blir för enformigt. Shooter á la Doom 3 exembelvis körde jag de sista nivåerna / banorna i god mode för att få slut på det. Lika så Quake 4 och Prey. Medan däremot ett spel som Maffia gärna hade fått vara längre. På grund av en riktigt bra story och även det bästa spel slutet jag upplevt tror jag.
Ja jag vet att jag är bäst!
Det är faktiskt sant. Zelda TP är för långt t.ex. Det hade varit ett bättre spel om det tagit 30h istället för 40-50h att spela igenom. Det är som med böcker och film, bara för att de är långa är det inte bättre...
Oftast är det roligare att klara ett 15h spel än att vara halvvägs och inte få ut hela storyn i ett 30h spel...