Speedball 2-trailer

Robot
Medlem
Speedball 2-trailer

ICECREAAAAM ICECREAAAAAAM =D


signatur

Bara gör det.

Medlem

Kul o höra att dom utvecklar 2an 8) Lirade orginalet en heldel, hoppas bara att dom på nåt sätt lyckats få me spelkänslan oxo

Medlem

spelade 1an på amiga förr det var riktigt kul

hoppas det här spelet blir bra och att det kommer till 360 eller nått.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

En av mina gamla favoriter på Atari ST! Hoppas att de bevarar spelkänslan bara...

Medlem

speedball2 på amiga var ju riktigt skoj -- märkligt att denna inte heter speedball3 bara


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

Hur var det nu ? Kunde man slå på motståndarna tills dom låg på marken? Eller tänker jag på ett annat spel.

Medlem
Skrivet av gryzor:

speedball2 på amiga var ju riktigt skoj -- märkligt att denna inte heter speedball3 bara

Sant att det är lite märkligt, eftersom det faktiskt släpptes i början på nittio-talet. På sätt och vis är det Speedball 4, eftersom Speedball 2100 (kronologiskt sett trean alltså...) släpptes till PlayStation år 2000.


signatur

LotRO - Miryalin, lore-master på Laurelin-EU

Inaktiv

Man kunde kasta kulan på dem så att de trillade väl?

Medlem

mumsfillibabba!
kommer ihåg en sak bara....oj va kul det var!

haha ..va coolt! ..spelade både 1 & 2'an på Amiga.

Lite memory's:


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Skrivet av mill:

Man kunde kasta kulan på dem så att de trillade väl?

Man kunde "tackla/överfalla" också...


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Spelade aldrig tvåan som du postat bild på där. Spelade ettan med brorsan en hel del på sega master system. För mig så känns det rätt naturligt att det här är 2a, men det är ju för att jag missat alla andra


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Synd att bitmap brothers la ner utvecklingen av det senaste speedball arena

Skrivet av Fjornsvavne:

Spelade aldrig tvåan som du postat bild på där. Spelade ettan med brorsan en hel del på sega master system. För mig så känns det rätt naturligt att det här är 2a, men det är ju för att jag missat alla andra

Speedball Orginal 8) ..blir sugen att spela igen!


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

speedbal 2 brutal deluxe

det är ett riktigt bra spel

har det till sega mega drive


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Haha, ja jävlar. Saknar amigan som fan, min kusin förstörde den och tappade bort mina spel :<
Funderar på att köpa en men orkar inte, måste fixa massa spel också osv.
Gillade faktiskt 1an mer än 2an, roligt va det iaf.

Medlem

har brutal deluxe på min mobiltelefon

blir ruskigt peppad på detta. lirade aldrig orginalen på sin tid men spelade ett liknande spel till PS1 som hette "Dead Ball Zone" och det var riktigt grymt och hur kul som helst!

Hoppas detta blir bra!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Haha, ja jävlar. Saknar amigan som fan, min kusin förstörde den och tappade bort mina spel :<
Funderar på att köpa en men orkar inte, måste fixa massa spel också osv.

här finns Amiga-emulator till PC
http://www.winuae.net/

och här finns spel
http://www.planetemu.net/

Medlem

Kick ass... Förhoppningsvis så har de inte knasat till det allt för mycket, de gammla speedball spelen var ju lättförståliga och sköna att spela


signatur
Medlem

Hmm, hur var det nu igen? Man fick väl inte bara poäng för mål utan även då motståndarna blev skadade eller?

Medlem

GRYMT! Hoppas spelvärdet är detsamma


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Inaktiv
Skrivet av NisseHult:

Hmm, hur var det nu igen? Man fick väl inte bara poäng för mål utan även då motståndarna blev skadade eller?

Du kunde få poäng genom att kasta på stjärnorna eller att kasta bollen i loopen på sidan. Om man fick poäng för att skada en spelare kommer jag inte ihåg.

En sak jag kommer ihåg är att efter jag hade köpt en stenhård center mosade jag ett helt lag bara genom att tackla deras center vid tekning/uppkast eller vad vi ska kalla det.

Skrivet av teX:
Skrivet av NisseHult:

Hmm, hur var det nu igen? Man fick väl inte bara poäng för mål utan även då motståndarna blev skadade eller?

Du kunde få poäng genom att kasta på stjärnorna eller att kasta bollen i loopen på sidan. Om man fick poäng för att skada en spelare kommer jag inte ihåg.

En sak jag kommer ihåg är att efter jag hade köpt en stenhård center mosade jag ett helt lag bara genom att tackla deras center vid tekning/uppkast eller vad vi ska kalla det.

haha.. kommer ihåg att när man hade bra lag så var det ett jäkla mosande på plan, 50% att föra spelet & 50% på att mosa deras spelare.

Btw teX ..snygg avatar

OBS! 100% in-game!


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Inaktiv
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

haha.. kommer ihåg att när man hade bra lag så var det ett jäkla mosande på plan, 50% att föra spelet & 50% på att mosa deras spelare.

OBS! 100% in-game!

Just det, man kunde kasta på de två bubblorna också för att få poäng samt samla powerups och credits.

Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Btw teX ..snygg avatar

Tackar. Blev sugen nu när det snackats så mycket om Speedball II.

1
Skriv svar