Tangentbord till din Xbox 360-handkontroll

Medlem

Vadå "enligt Gamespot" - var skriver Gamespot om det här?

Inaktiv

Ehh bara jag som tycker bilden ser ganska fake ut?

Smart lösning iof, tror inte det blir något köp dock föredrar att snacka i headset och att använda Msn på 360 kommer jag nog inte heller göra när man har datorn alltid på och nära till hands.

Medlem

Tangentbordet ser ut som ett jävla skämt.

Nej vill man sitta och chatta / irca så gör man det bäst på en PC, konsoler är till för att spela med, inget annat imo.

Inaktiv
Skrivet av Sergej:

Hur fan kan folk klaga på något som inte är obligatoriskt?
Varför klagar ni inte på allt annat som ni inte behöver? [...]

Jag kan bara komma på EN enda orsak till folk som klagar på extra funktioner, det är personer som köpt PS3 och är avundsjuka [...]

Håller med dig om att det är ganska tjockt med fanboyande numera. Lite trist faktiskt. Satt själv ikväll och läste "recensionerna" av PS3 på Discshop och lade märke till att vissa gav den fullt (5) i allt, med andra med namnen, typ, "wiiboy" gav den lägsta möjliga poäng.

PS3 är ju den senast släppta maskinen i Sverige. Och med råge den dyraste. Inte konstigt att folk måste övertala sig om att de gjorde rätt när de la ut X-antal tusenlappar mer än andra konsolspelare i landet, för en spelupplevelse som i stort troligen är sämre i dagsläget än på konkurrerande maskiner.

Med det inte sagt att det är mkt skit åt andra hållet heller, men Sony är ju onekligen ganska stora i truten och får väl leva upp till löftena. Nog om den saken.

Mini-tangentbordet ser onekligen intuitivt ut. Fattas bara att MS krånglar fram en browser nu med. Konstigt faktiskt att de är sist med det. De som själva skapat världen mest använda browser (IE, för er som inte gissade det).


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem

Var inte 1:a april en vecka sen?

Inaktiv

Bättre att ha konsolen brevid datorn.. Lättare s

Inaktiv
Skrivet av Wardancer:

Vanliga tangentbord funkar utmärkt, dock har man ju inte alltid typ 3-4 m sladd på det så man kan ligga i soffa och skriva. Och då det inte stöder trådlösa via bluetooth eller dylikt så <.<

Fattar inte varför MS inte körde på bluetooth som alla andra, iofs hadde de då inte kunnat hålla alla trådlösa tillbehör till sig själva men men...

blåtand laggar....
iaf med weetrollen...
går fan inte att lira smb...det är en liten liten lagg mellan knapptrycket och själva handlingen i spelet....

dåååååligt...


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

Ser ut som skit


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Gullefjun:

Alltid lika komiskt att se Herr Redmac in action.
Finns väl inte en tråd om 360 där vår vän inte livat upp tillvaron med sin Anti-MS-dynga. Värre jargong får man leta med ljus och lykta efter.

du behöver inte vara otrevlig, visst har jag en del mot 360, men det är för att jag anser att produkten inte lever upp till den kvalité som man ska kunna begära som kund. Finns för och nackdelar lika så med ps3. Tyvärr har jag väl varit lite extra negativ inställd till 360 på sistone. ska bättra mig

Du är för gullig du...


signatur

Nämen!

Medlem

signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Inaktiv
Skrivet av Joavels:

Vart kommer ÅÄÖ hamna?

ööh, där de sitter nu förslagsvis...eller du kanske inte tittade på bilden tillräckligt noga?

Medlem

Om inte MS skulle släppa ett mini tangentbord så skulle ni klaga på det med antar jag.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Ctrl:

Haha, den skulle vara klockren att spela med

Alltså MSN på 360 kan vara användbart för de som inte har en dator och gärna vill kunna använda MSN. Ja, de flesta har datorer i hemmet men den datorn kanske är hela familjens. Så det finns säkert några som det här skulle passa klockrent till. Jag kommer nog skippa då jag har ett flertal maskiner nära min 360.

Medlem

Haha! Sjukt bra


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

så töntigt att säga att pc bara ska ha webläsare,
om nån tomte nu inte vill ha webläsare i sin konsol, då är det bara enkelt att låta den vara och spela vidare,

den som vill använda den kan göra det, och den som är en gnällröv kan låta bli.

oj vad enkelt,
men bakåtsträvarna vill ju alltid gnälla så

Inaktiv
Inaktiv
Skrivet av toomuch:

så töntigt att säga att pc bara ska ha webläsare,
om nån tomte nu inte vill ha webläsare i sin konsol, då är det bara enkelt att låta den vara och spela vidare,

den som vill använda den kan göra det, och den som är en gnällröv kan låta bli.

oj vad enkelt,
men bakåtsträvarna vill ju alltid gnälla så

Finns ingen webbläsare i xbox 360 så vad snackar du om?


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem

Äh. Jag använder ett trådlöst tangentbord till mitt 360. Funkar bra.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

tycker det ser coolt ut, kommer att skaffa en sån.

Medlem

Kan vara praktiskt till te.x MSN till Live, och små grejer. Men typ alla spel till 360n har juh voice-stöd.. grejs.. Men det är juh ett najs tilllägg, gör så allt blir litet smidigare.

Medlem
Skrivet av Boomer:

Äh. Jag använder ett trådlöst tangentbord till mitt 360. Funkar bra.

Bara koppla in trådlös sändare i usb som vanligt eller?


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Men jösses, det ser helskummt ut. Hellre en dator

Inaktiv

*Snyft*

läs vad toomuch skriver, han säger att om man vill kunna använda webläsare på 360,

då vore det bra om den har en,
sen kan folk välja om man vill använda den eller ej.

Medlem
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av Boomer:

Äh. Jag använder ett trådlöst tangentbord till mitt 360. Funkar bra.

Bara koppla in trådlös sändare i usb som vanligt eller?

Japp.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

Ganska fin liten pryl som verkligen passar ihop med kontrollen visuellt sett, men jag tvivlar verkligen på ifall särskilt många kommer ha så stor nytta av den. Jag äger inte själv en Xbox 360, men så vitt jag vet finns det inte mycket just nu som detta minitangentbord kan komma att användas till. Eftersom att tangentbordet är väldigt litet så är det nog enklare för de flesta att skriva på ett riktigt tangentbord istället.

Jag är hur som helst ingen bakåtsträvare. Jag anser att jag har min rätt att tänka realistiskt och kritiskt. Bara för att det är flera prylar i en och samma sak betyder det inte att det är bättre, och det är ett påstående som jag står fast vid i nästan alla sammanhang.

Inaktiv

det är så enkelt, låt företagen släppa sina grejer, sen får folk avgöra om dom vill ha det eller inte.

inget att tjata om

KoP
Medlem
Skrivet av redgreenblue:

Ganska fin liten pryl som verkligen passar ihop med kontrollen visuellt sett, men jag tvivlar verkligen på ifall särskilt många kommer ha så stor nytta av den. Jag äger inte själv en Xbox 360, men så vitt jag vet finns det inte mycket just nu som detta minitangentbord kan komma att användas till. Eftersom att tangentbordet är väldigt litet så är det nog enklare för de flesta att skriva på ett riktigt tangentbord istället.

Jag är hur som helst ingen bakåtsträvare. Jag anser att jag har min rätt att tänka realistiskt och kritiskt. Bara för att det är flera prylar i en och samma sak betyder det inte att det är bättre, och det är ett påstående som jag står fast vid i nästan alla sammanhang.

Detta blir iaf en skön lösning för mig som har ett usb-tangenbord med 1,5 m sladd inkopplad till 360'n. Har den liggande bredvid tv'n så ska man skicka nåt/några mess så blir det att sitta 30 cm ifrån tv'n och skriva. Sen flytta sig tillbaks 3-4 meter greppa handkontrollen och fortsätta lira. Men nu kan jag ju bekvämt ligga och kvällschatta med msn-polarna utsträckt på sängen oxå.

Dessutom är tangentbordet som är inkopplad till handkontrollern bara en prototyp på hur det kan komma att se ut. Mycket möjligt att designen ändras en aning.

Blir till att införskaffa.. nåt ska man ju bränna lite pengar på.

Medlem

åäö, skit samma om det inte finns. är väl gammal quakare. man sket tillslut att skriva åäö även utanför spelet.

sedan att man "ska" skriva med tummarna, so what. det är väl smidigt. hur skriver ni sms på en mobiltelefon? Ingen klagar över det? snälla,. hoppas inte det sitter någon och pepprar på en mobil med pekfingret
-----------------------------
Nu till en liiite OT:
MS har med flertalet mjukvarupatchar tryckt in mer och fler stöd för diverse grejer.

Finns:
*Kring samma tid då PS3 släpptes med sina max 1080p, så fick 360n också 1080p (all hårdv ara som krävdes fanns redan där, bara en liten mjukvaruuppdatering)

Kommer:
*Mkt snack om PS3an som mediamaskin,,...nu släpper MS lite mer stöd för olika format (hårdvaran igen fanns redan där..) PS. Hoppas dock på ännu mer codecs.

Jag spår:
*Tangentbord och mus ska funka till tex nya UT till ps3...
igen, MS har ju all hårdvara som behövs redan. Endast en liten uppdate som behövs.

Jag spår:
*Webläsare, o helga natt! det verkar vara något alla vill ha. Andra konsoller har det, inte 360n,...än. ännu en gång.. hårdvaran finns. Bara patcha lite från MS så finns det. Och menar MS är ju skaparna bakom IE, så vore väl egentligen en helt normal grej.

Sätter 1000:- på att stöd för mus samt webläsare kommer (snart)

Btw, någon som kommer ihåg att det gick göra bankärenden med en Nintendo 8-bit i Japan på sin tid? Det är ju helt rätt!!! Men det var lite före sin tid. Det kommer snart igen.

Allt som någon ens lägger ned sin själ i då det gäller tv/dataq-spel samt hårdvara. Spotta inte på det. Även om det nu inte skulle vara en perfekt lösning eller bra idé så hjälper det ju endå till att driva utvecklingen framåt.
Seriöst, det är väl fränt med lite gadgets, prylbög som man är.
Men, jag kommer nog inte att inhandla en sådan dära lustig liten knappdosa förrän de iaf släpper IE på 360n,..

...mja,..kanske endå. Kan vara soft att sitta och chatta msn med polarna medans man lyssnar på musik framför tvn/360n och dricker bärs..ifall tjejen har belägrat sig framför datorn:)

Om ett år kanske man sitter och skriver foruminlägg på fz.se framför sin 360

12
Skriv svar