Sega slutar stödja Dreamcast

Robot
Medlem
Sega slutar stödja Dreamcast

Jag är förvånad över att dom fortfarande bryr sig om Dreamcast överhuvudtaget. För mig dog den tanken samma dag som Sega fick en knockout och lämnade konsollbranschen.

Flakmonkey

Dreamcast... underbar konsol... underbara spel... kassa människor som inte köpte den

Medlem

Jag minns att jag funderade på att skaffa en Dreamcast när jag var liten... Blev inget av det dock. Men det verkar som om många som har/hade en Dreamcast tycker att det är en skön konsoll.

Medlem

Dreamcast är en underskattad konsol. Fick aldrig tag på nån men jag spelade en hel del hos en kompis. Speciellt Shenmu 1 och 2.

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Dreamcast är en sorgligt underskattad konsoll.

Ser personligen väldigt många likheter mellan den och Wii.

Sega gjorde som Nintendo gör nu och satte design och nyskapande för rå prestanda.
Massor med inovativa ideer, som tex den spelbara VMU'n och mikrofonen till handkontrollen man använde till Seaman. Underbart!

Tyvärr så kom Dreamcast precis när 3D-revolutionen var som störst, och alla var som mest insnöade på grafikprestanda.
Det gick som det gick - Dreamcasten hamnade rejält i skuggan av PS2, Gamecube och Xbox monsterburkar.

Synd, för det var en charmig konsoll med många underbara spel.
Minns mest Ooga booga! Sicket spel! *nostalgisk*

signatur

Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry

Inaktiv

ser många likheter med sega och playstation.
brett spännande och kul urval av spel.

en speciell känsla av spelglädje.
fina konsoller som man lätt blir kär i

för mig känns det lite som att sega lever vidare i playstations namn...

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Dreamcast är en underskattad konsol. Fick aldrig tag på nån men jag spelade en hel del hos en kompis. Speciellt Shenmu 1 och 2.

Ah Shenmue, kanske ett av dom bästa och mest välgjorda spelen genom tiderna. Hoppas att Shenmue 3 kommer till 360n. Dreamcast är en otroligt bra konsoll och den har utan tvekan det bästa minneskortet nånsin Kommer även ihåg att de inte behövdes någon ombyggnation för att spela brända spel, allt som behövdes va en bootskiva, vilket kanske är en av orsakerna till varför det gick som de gick. Hoppas verkligen att Sega gör en comeback och ger oss ännu en underbar konsoll.

Inaktiv

noooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo

jag har inte lirad på min dc på ngt år...
nästan så jag borde damma av den

signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Inaktiv

aah...Dreamcast..spelar det fortfarande. har mängder av spel till den.Riktigt trevligt att lira lite Power Stone och ta en kall jävel med polarna.

Medlem

Vilka minnen.
Plockade fram Shenmue häromdagen och kan konstatera att det är ett av världens bästa spel och det är fortfarande det absolut snyggaste spelet som gjorts.

Medlem
Skrivet av FZ:

...men redan på 80-talet slogs tillverkarna om köparna. Slaget stod då främst mellan Nintendo och Sega och med facit i hand vet vi vilka som segrade, Wii är inget annat än en försäljningssuccé.

Que?

Vad har åttiotalets utgång med försäljningen utav Wii 2007 att göra?

1
Skriv svar