Betatestare för ET: Quake Wars sökes

Robot
Medlem
Betatestare för ET: Quake Wars sökes

aja... kan nog förstå varför dem vill ha klaner.

Bra att de bara söker klaner. Känns inte lite mer seriöst än ett vanligt public-test.

Medlem

Jao, att dom söker klaner känns seriöst och bra, men för oss enskilda leechers, vill ju testa spelet =D Geif demo/open beta


signatur

Bara gör det.

Medlem

Kvoten verkar vara fylld,är denna nyhet lite gammal?
Annars var det rekordtid innan de stängde ansökningarna.:)


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Inaktiv

Äntligen börjar det röra på sig lite!
Kanske finns hopp om release innan sommaren ändå


signatur

Bob Saget is Satan!

Medlem

[http://www.fz.se/bildarkiv/image.php?id=23825]

250 meters räckvidd på en 200mm howitzer?? Ooookej...

Inaktiv
Skrivet av Darkseed:

[http://www.fz.se/bildarkiv/image.php?id=23825]

250 meters räckvidd på en 200mm howitzer?? Ooookej...

japp finfin framtids kannon....skjuter långt och utmärkt..


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Inaktiv

Jag meddelar nu startande av klanen FZ, ingen vet så mycket om spel som vi och ingen har lika "1337 skillz" med ett projektilvapen. Ska skicka in en applikation nu.

Inaktiv

Jäkligt schysst initiativ av SD, kul att de försöker stödja klanscenen och se till så gameplayet funkar bra när folk sliter efter minsta lilla övertag. Jag hoppas på fina resultat!

Medlem

dåligt att bara klaner är eftersökta. Då vet man ju vart deras prioriteringar ligger. Kanske man ska strunta i det här helt o hållet??


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av HaZe303:

dåligt att bara klaner är eftersökta. Då vet man ju vart deras prioriteringar ligger. Kanske man ska strunta i det här helt o hållet??

Gör så...


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Skrivet av HaZe303:

dåligt att bara klaner är eftersökta. Då vet man ju vart deras prioriteringar ligger. Kanske man ska strunta i det här helt o hållet??

öööh och vad tror du spelet är till för i slutändan? Om inte clanspel? Testa wolf ET på public får du se hur kul det är om man gämför med clanwars.


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av HaZe303:

dåligt att bara klaner är eftersökta. Då vet man ju vart deras prioriteringar ligger. Kanske man ska strunta i det här helt o hållet??

öööh och vad tror du spelet är till för i slutändan? Om inte clanspel? Testa wolf ET på public får du se hur kul det är om man gämför med clanwars.

Ja det är möjligt, men vart tror du dem stora pengarna kommer ifrån, jo det är public. Utan public så skulle dem inte tjäna några stora pengar. Och vill dem tjäna pengar, så måste dem som alla andra utvecklare välja sina ord försiktigt. Ingen utvecklare vill säga, ja vi gör spel bara för klaner(speciellt när man vet hur klanmedlemmar beter sig:))


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Tycker det är bra att claner beta-testar. Då de kan få stor koll på att sidorna blir balanserade. Mer seriöst på något vis.

Dock hoppas jag inte det betyder att de vill ta bort en massa fordon eller effekter från banorna :]

Flakmonkey

Tror faktiskt alla drar nytta av att klaner testar ett spel. Jag menar även de som bara lirar "public" får ju roligare om vapnen, banorna, etc är balanserade...

Medlem
Skrivet av Darkseed:

[http://www.fz.se/bildarkiv/image.php?id=23825]

250 meters räckvidd på en 200mm howitzer?? Ooookej...

Haha, med den räckvidden så lär man väl skjuta sina egna Får hoppas att dom ändrar de till 25000m, som skulle vara något mer korrekt. Fast med tanke på att de är framtiden så tycker jag att de borde vara 250km

Medlem

Om DICE gjort detsamma med BF2 så hade marknaden för det spelet sett helt annorlunda ut idag.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av Bazil:

Jag meddelar nu startande av klanen FZ, ingen vet så mycket om spel som vi och ingen har lika "1337 skillz" med ett projektilvapen. Ska skicka in en applikation nu.

Du får byta namn isf. FZ är ett skyddat varumärke


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av HaZe303:
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av HaZe303:

dåligt att bara klaner är eftersökta. Då vet man ju vart deras prioriteringar ligger. Kanske man ska strunta i det här helt o hållet??

öööh och vad tror du spelet är till för i slutändan? Om inte clanspel? Testa wolf ET på public får du se hur kul det är om man gämför med clanwars.

Ja det är möjligt, men vart tror du dem stora pengarna kommer ifrån, jo det är public. Utan public så skulle dem inte tjäna några stora pengar. Och vill dem tjäna pengar, så måste dem som alla andra utvecklare välja sina ord försiktigt. Ingen utvecklare vill säga, ja vi gör spel bara för klaner(speciellt när man vet hur klanmedlemmar beter sig:))

Jo självklart vore ju beta test för alla efter clan betatestet en bra ide. Det vore ju dumt att lägga allt krut på hur en klan sammarbetar. Eftersom de flesta som spelat i clan vet att public inte riktigt är samma sak. Sammarbetet ligger ju inte på samma nivå så att säga. Det är mycket sällan jag upplever ett bra sammarbete på wolf ET servrarna och ändå lirar jag fortfarande ET rätt mycket.

Det brukar vara typ 90% medics, en engineer och om man har tur, kanske någon field ops.


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Tror faktiskt alla drar nytta av att klaner testar ett spel. Jag menar även de som bara lirar "public" får ju roligare om vapnen, banorna, etc är balanserade...

Jag håller med dig, men ändå inte. Klanmedlemmar är väl ultimata nerd gamers som kan hitta massa fel m.m i spelet, men samtidigt så kan dem göra spelet tråkigare. De borde blanda testare med klanspelare 50% och public 50%. Det är en myt att klanspelare är bättre gamers än public, har fortfarande inte hittat många klanspelare som är bättre än mig i 1vs1 i många spel, och jag spelar bara public. Om bara klanspelare testar spelet, finns en risk att spelet blir för klaninriktat, ta t.ex

BF2 hade varit mycket tråkigare spel om det fortfarande gick bunnyhoppa, pronespawning m.m som i början, tur nog så lyssnade Dice på massorna istället för bara klanerna. Jag försöker inte klanka på klanspelare, men min uppfattning är att för dem är poäng(=kills) viktigare än att spelet är jämt/balanserat/roligt. Inte kanske för alla, men många.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

"Due to the staggering response to their 'advertisement' for clans to join their ongoing Closed Beta testing, id and Activision are no longer able to accept any more applications at this time."

http://www.etqw.com/en/news/335-Applications-for-Beta-testing...

Medlem
Skrivet av HaZe303:

BF2 hade varit mycket tråkigare spel om det fortfarande gick bunnyhoppa, pronespawning m.m som i början, tur nog så lyssnade Dice på massorna istället för bara klanerna. Jag försöker inte klanka på klanspelare, men min uppfattning är att för dem är poäng(=kills) viktigare än att spelet är jämt/balanserat/roligt. Inte kanske för alla, men många.

Du har ju koll... Det var jag som hittade pronespambuggen och spred den med en video. Det gjorde jag i egenskap av klanspelare som ville förbättra spelet. Det går för övrigt fortfarande utmärkt att bunnyhoppa, dock kan du inte skjuta när du gör det. Du får det att låta som att klanerna vill ha bunnyhoppin, vilket är fel.

Den absoluta majoriteten av alla buggar och exploits är hittade av klanspelare då dessa ständigt scoutar spelen för att hitta saker de kan använda till sin fördel.

Jag är av en bestämd åsikt att publicspelare absolut inte passar som testare för att hitta balans då lagen på public aldrig är balanserade.

Medlem
Skrivet av Keno:
Skrivet av HaZe303:

BF2 hade varit mycket tråkigare spel om det fortfarande gick bunnyhoppa, pronespawning m.m som i början, tur nog så lyssnade Dice på massorna istället för bara klanerna. Jag försöker inte klanka på klanspelare, men min uppfattning är att för dem är poäng(=kills) viktigare än att spelet är jämt/balanserat/roligt. Inte kanske för alla, men många.

Du har ju koll... Det var jag som hittade pronespambuggen och spred den med en video. Det gjorde jag i egenskap av klanspelare som ville förbättra spelet. Det går för övrigt fortfarande utmärkt att bunnyhoppa, dock kan du inte skjuta när du gör det. Du får det att låta som att klanerna vill ha bunnyhoppin, vilket är fel.

Den absoluta majoriteten av alla buggar och exploits är hittade av klanspelare då dessa ständigt scoutar spelen för att hitta saker de kan använda till sin fördel.

Jag är av en bestämd åsikt att publicspelare absolut inte passar som testare för att hitta balans då lagen på public aldrig är balanserade.

Det kan hända i ET att de blir balans på lagen, men det sker ju inte alls för ofta. I BF har jag inte en susning.


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Ovanligt vad jag förstår. Kan bli bra...


signatur

once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.

1
Skriv svar