Penny Arcade-spel drivs av Torque-motorn
Fast samtidigt kan man inte heller säga så, för GarageGames har arbetat med Torque motorn och uppdaterat den till dagens standard. Mycket, mycket trevlig motor som är billig och jag förstår inte varför inte fler använder den.. Svensk Lockpick har ju precis släppt en schyst spel "Dreamlords" gjord med Torque.
Urk. Efter att ha jobbat 6mån med torque kan jag bara säga...stackars utvecklare.
Körs inte swat 4 på torque?
Unreal-motorn tror jag?
Urk. Efter att ha jobbat 6mån med torque kan jag bara säga...stackars utvecklare.
Kan du utveckla lite?
Varför e den så jobbig?
Vore intressant att höra också. Vi har kört med TGE (nu TGE Advanced, deras "next gen"-motor) i över ett år nu. Visst har vi stött på vissa problem här och där, men de löser man med lite hjärnverksamhet. Men teknologin kanske har mognad sedan du jobbat med motorn.
Kan du utveckla lite?
Varför e den så jobbig?
Vore intressant att höra också. Vi har kört med TGE (nu TGE Advanced, deras "next gen"-motor) i över ett år nu. Visst har vi stött på vissa problem här och där, men de löser man med lite hjärnverksamhet. Men teknologin kanske har mognad sedan du jobbat med motorn.
agreed.. är förvånad över TGE advance. En klar förbättring.
Jobbade med Torque i nån månad bara, väldigt simpelt att få in grafik i motorn.
(till skillnad från cp source eller id softwares motorer)
Kan du utveckla lite?
Varför e den så jobbig?
Körde med TGE och TSE när det begav sig. Vi hade enorma problem med att programmet kraschade väldigt ofta, samt var det väldigt krångligt att lägga in shaderkod genom skript. GG tog också väldigt lång tid på sig att uppnå milstolpar, TSE hade bara DX stöd vid den tidpunkten, vet inte om de lagt till OpenGL nu.
Vad är det för spel ni kodar med TGE Advanced?