S.T.A.L.K.E.R. färdigt

Robot
Medlem
S.T.A.L.K.E.R. färdigt

Oj oj oj... snart börjar grisar att flyga med?


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Inaktiv

Det var på tiden

Inaktiv

Hmm, jag kommer nog att vänta på patcharna först innan ja köper spelet.

Medlem

Ni vet, stalker är färdigt, betyder inte att det är färdigt, bara att det står för dörren och kan börja användas. Det är säkert en hel del som måste putsas på med patchar innan spelet blir färdigt. Ni kanske också vet att i Stalker BETAN så är det massor som jag stör mig på. Bland annat dålig optimering...

Ba kolla här te.x

Sådär ser det ut pojkar och flickor, när man spelar stalker MP betan på max grafik i 1280x1024. ca 30 FPS rätt igenom... droppar till 25 ibland och topparna ligger på 35 fps.

På mitt kära system:
Amd Athlon64 X2 4600+@2.64Ghz
Radeon x1950xt 256mb@661/954
2x512mb Twinmos pc3200 mem's in Dual channel

Dåligt optimerat är vad det är! Eller kanske inte? Ni bedömmer själva


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av Laxen:

Ni kanske också vet att i Stalker BETAN så är det massor som jag stör mig på. Bland annat dålig optimering...

Jag visste inte att det var saker du störde dig på i B E T A N.

Skrivet av Laxen:

Sådär ser det ut pojkar och flickor, när man spelar stalker MP betan på max grafik i 1280x1024.

På mitt kära system:
Amd Athlon64 X2 4600+@2.64Ghz
Radeon x1950xt 256mb@661/954
2x512mb Twinmos pc3200 mem's in Dual channel

Dåligt optimerat är vad det är! Eller kanske inte? Ni bedömmer själva

Vet du ens vad B E T A N betyder?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Ohhhh Shexeh!!!


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Newsflash: Helvetet har frusit till is!

Nu är det väl bara Duke Nukem Forever som är kvar i pipelinen?

Laxen kanske var något otydlig, sista beta-releasen för testare släpptes väldigt nyligen. Att den har haft prestandaproblem på en förvånansbärt stor del av alla datorsystem är ingen hemlighet och har kritiserats flitigt.
Att spelet gått guld nu så nära inpå gör det högst sannolikt att dessa fel också kommer med i versionen som kommer säljas. Rekommendera att justera förväntningar i enlighet med detta är nog därför rimligt.

Medlem
Skrivet av Laxen:

Ni vet, stalker är färdigt, betyder inte att det är färdigt, bara att det står för dörren och kan börja användas. Det är säkert en hel del som måste putsas på med patchar innan spelet blir färdigt. Ni kanske också vet att i Stalker BETAN så är det massor som jag stör mig på. Bland annat dålig optimering...

Ba kolla här te.x

Sådär ser det ut pojkar och flickor, när man spelar stalker MP betan på max grafik i 1280x1024. ca 30 FPS rätt igenom... droppar till 25 ibland och topparna ligger på 35 fps.

På mitt kära system:
Amd Athlon64 X2 4600+@2.64Ghz
Radeon x1950xt 256mb@661/954
2x512mb Twinmos pc3200 mem's in Dual channel

Dåligt optimerat är vad det är! Eller kanske inte? Ni bedömmer själva

Nog mer din dator som suger apa nånstans. 1280x1024. Allt på Max och full server. 60FPS konstant.

AMD Athlon X2 64 4200+
ATI Radeon X1900XTX 512mb
2gb RAM 3200.

Medlem

vafan! man ska ju ut o festa för det här beskedet!
inte klaga på att de är lite dåligt omptimerat första veckan.

Medlem
Skrivet av FosterVattenKraft:

Laxen kanske var något otydlig, sista beta-releasen för testare släpptes väldigt nyligen. Att den har haft prestandaproblem på en förvånansbärt stor del av alla datorsystem är ingen hemlighet och har kritiserats flitigt.
Att spelet gått guld nu så nära inpå gör det högst sannolikt att dessa fel också kommer med i versionen som kommer säljas

Tack för att du klargjorde det...
Det är den som jag körde, nya builden på betan... Men och andra sidan har jag tweakat en hel del. Men jag tycker det är dåligt optimerat.

Skrivet av Icewind:

Nog mer din dator som suger apa nånstans. 1280x1024. Allt på Max och full server. 60FPS konstant.

AMD Athlon X2 64 4200+
ATI Radeon X1900XTX 512mb
2gb RAM 3200.

MM visst, min dator suger... Det är du som suger, Mitt kort har ju bättre frekvenser än ditt. 650/775 ligger ditt på, 661/954 ligger mitt på, dock har du 512mb Video minne och jag bara 256, men vet inte hur stor skillnad det ger i stalker, har hört att dom stora skillnaderna är när man kommer upp i 1600x1200 och uppåt. Sen har ju jag en bättre CPU än dig. Anledningen till att jag får betydligt lägre FPS än dig är att jag använder en special modifierad user.ltx fil som sätter upp grafiken till ultra nivåer. Med många fler grafiska effekter och ökad bump och parallax mapping och bättre kvallite på skuggorna och en dynamisk himmel och mycket annat som inte du har.

Dessutom kostar det mig bara 700 spänn att få 2 gig. Antagligen mycket det också som gör att du har högre fps, att du har 1 gig mer minne än mig.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv

jag har nog den bästaste datorn...

Inaktiv

Haha laxen det är inte mycket som skiljer X1950XT och 1900XTX, de där extra mhz på minnet gör inte så himla stor skillnad pga av core frekvensen begränsar ganska kraftigt.
Jag vet heller inte om betydligt bättre räknas när du pratar om cpu när det i det här fallet är fråga om 400mhz klockfrekvens... Sedan har ju Icewind 2gb ram vilket hjälper en hel del ifall spelet har stora texturer. Sedan tycker du det är dåligt optimerat när du själv säger att du tweakat up .ini filen för att ge dig bättre grafik. Det kanske finns den anledning till att de inte kör med allt lul-lul aktiverat?

Medlem
Skrivet av Laxen:
Skrivet av FosterVattenKraft:

Laxen kanske var något otydlig, sista beta-releasen för testare släpptes väldigt nyligen. Att den har haft prestandaproblem på en förvånansbärt stor del av alla datorsystem är ingen hemlighet och har kritiserats flitigt.
Att spelet gått guld nu så nära inpå gör det högst sannolikt att dessa fel också kommer med i versionen som kommer säljas

Tack för att du klargjorde det...
Det är den som jag körde, nya builden på betan... Men och andra sidan har jag tweakat en hel del. Men jag tycker det är dåligt optimerat.

Skrivet av Icewind:

Nog mer din dator som suger apa nånstans. 1280x1024. Allt på Max och full server. 60FPS konstant.

AMD Athlon X2 64 4200+
ATI Radeon X1900XTX 512mb
2gb RAM 3200.

MM visst, min dator suger... Det är du som suger, Mitt kort har ju bättre frekvenser än ditt. 650/775 ligger ditt på, 661/954 ligger mitt på, dock har du 512mb Video minne och jag bara 256, men vet inte hur stor skillnad det ger i stalker, har hört att dom stora skillnaderna är när man kommer upp i 1600x1200 och uppåt. Sen har ju jag en bättre CPU än dig. Anledningen till att jag får betydligt lägre FPS än dig är att jag använder en special modifierad user.ltx fil som sätter upp grafiken till ultra nivåer. Med många fler grafiska effekter och ökad bump och parallax mapping och bättre kvallite på skuggorna och en dynamisk himmel och mycket annat som inte du har.

Dessutom kostar det mig bara 700 spänn att få 2 gig. Antagligen mycket det också som gör att du har högre fps, att du har 1 gig mer minne än mig.

Haha!!!:D Han menade nog att det flaskhalsade på ett eller annat sätt. Dissade nog inte din finfina dator. *klappar lite på den fina datorn*

Skägg.
10 Chambers

Jag kom precis på att nyheten handlade om STALKER, inte huruvida någon suger eller inte, så ta det lite piano. Mkay?


signatur
Medlem
Skrivet av 46and2:

Haha laxen det är inte mycket som skiljer X1950XT och 1900XTX, de där extra mhz på minnet gör inte så himla stor skillnad pga av core frekvensen begränsar ganska kraftigt.
Jag vet heller inte om betydligt bättre räknas när du pratar om cpu när det i det här fallet är fråga om 400mhz klockfrekvens... Sedan har ju Icewind 2gb ram vilket hjälper en hel del ifall spelet har stora texturer. Sedan tycker du det är dåligt optimerat när du själv säger att du tweakat up .ini filen för att ge dig bättre grafik. Det kanske finns den anledning till att de inte kör med allt lul-lul aktiverat?

Bra sagt! och mycket sant, jag får skylla mig själv som tvingar på spelet massa extra krävande effekter och sådant. Förlåt Icewind, spiken och ni som tog illa upp av mitt boostande eller vad det heter


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Synd bara att det här spelet inte är state of the art längre. De tog för lång tid på sig och skalade dessutom bort en del kontroversiella funktioner.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Inaktiv

Gott mos helt enkelt. Då har jag en månad på mig att spela Armed Assault.

Medlem

Mjo betan var då ingen höjdare att lira på ett x1900xt men jag tror det var knappast en final version eller nåt då bl a grafikinställningar ibland inte sparades korrekt när man ändrade nåt. Men jag bryr mig inte om mp, detta spel ska köras solo.

Medlem

Skit i allt annat, är det KUL?


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Det var på tiden, heh...


signatur

tjenare!

Medlem

signatur

Squeeze the trigger...

Inaktiv

kanske kommer en warez version snart då som man kan testa. NAJS.


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem

Kom igen nu alla! 1...2...3...DEMO!

Medlem

Ish!... måste hitta en polare som har en bra dator, så jag får lirat :P!

Medlem

De va som fan, aldrig direkt sett fram emot detta spelet men ja, nu när det ändå är på väg får man väl se vad det har att erbjuda


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem
Skrivet av Laxen:

(...) Anledningen till att jag får betydligt lägre FPS än dig är att jag använder en special modifierad user.ltx fil som sätter upp grafiken till ultra nivåer.

Men snälla... Du kör med en special modifierad icke-standard config fil och klagar på att det är dålig FPS ?

Tycker du inte att det är ganska viktig info man bör nämna när du klagar på spelet?

Medlem

och plötsligt känns mitt x1600pro väldigt gammalt... jehopp, där gick framtida löner

Medlem

blir till att läsa lite recensioner sen kanske ett köp

12
Skriv svar