Samtidigt i Shibuya

Inaktiv
Samtidigt i Shibuya

Jag hoppas att tiden utan en tydlig fadersgestalt i era liv sedan vi spikade upp nya sajten inte hunnit lamna nagra bestaende men. Anledningen till att jag gatt AWOL ar att jag for en gangs skull tagit semester utan att spa ut den med flera timmar jobb per dag. Yeah, det kanns lite ovant att slappa sin plikt som jourhavande speljournalist sa har lange, men nagon gang ska man val vaja for den dar vaggen alla nedbrutna veteraner varnar for.

I tangentbordsknattrande stund star jag i Shibuyas Apple Store och gor mitt basta for att se upptagen ut sa att ingen ska kasta ut mig i den outhardliga varmen igen. Den varan har jag anda fatt nog av under dagens shoppingturer har och i Aoyama (en stadsdel man kanske inte hor talas om sa ofta men vars utbud av butiker ? Original Fake, Y3, Comme des Garçons, Bapexclusive, D&G, Prada ? latt kan mata sig med Ginzas). Anledningen till att jag maste fordriva tiden i Shibuya istallet for att kasta mig pa forsta basta AC-utrustade tag hem till Meguro (dar jag tillbringar sommaren) ar att jag vantar pa att en viss Mattias "Burken" Wikstrom ska stressa hit sa vi far hanga lite. Jag kan satta en nave yen-mynt pa att han ar relativt nyvaken, kraken, efter nattens maratonkaraoke.

Mycket mer avrapportering an sa hinner jag nog inte med just nu. Stavfel och skit skylls pa ovant tangentbord (platta Imac-varianten av japanskt hiragana-snitt, for er som undrar, plus Outlook pa japanska) och solsting. Sammanhangande bloggar och nagot slags "min semester i bilder"-inlagg far vanta tills min hjärna hunnit svalna hemma i Sverige. Det kliar redan i fingrarna, men jag har manga aventyr kvar att avverka i den har staden innan jag bordar planet till LA och den dar spelmassan jag nastan glomt namnet pa (seriously, ar det E3 Media & Business Summit i ar igen?). Det kommer bli en grym andra halvlek av sommaren, bade for mig och lasare av allt SP-relaterat. Ni glommer ju inte att "log on to" (som de sager i staterna) e3live.se och lata pekfingret smattra over "Uppdatera" sa fort E3 drar igang. Det kommer latt vara vart besvaret.

Men nu hagrar Hachiko-korsningen. Det har blivit hog tid att jogga till Shibuya Station och high fivea Burken valkommen till varmen. Ta hand om er, torka tararna och kla er varmt hemma i kylan sa ska ni nog se att vi hors igen om blott en vecka. I vantan pa det sander jag mina svettigaste lyckonskningar och en av de "free hugs" som delas ut borta vid stationen. Peace!

(Maste forresten hinna med lite Japantrivia innan jag kutar: ett stenkast fran mig, under Friday's, ligger glasshaket Sweden ? enligt uppgift heter det sa eftersom mjukglass forr i tiden kallades "Sueden kriimu" i Japan ? och i Shinjuku Stations mage finns ett stalle vars tagline ar "Scandinavia's smell". Haha.)

#blogg

Samtidigt i Shibuya

Japan låter rad! Som vanligt.


signatur

Kittens are for real!

Frågan jag får är vad du gör i en apple affär? Ska du skaffa en iMac eller något

Men visst, sommaren har inte riktigt kommit, den kommer och går om man ska säga så med antingen stekande solsken eller störtregn... i alla fall här.

Skönt att du har skoj i alla fall. Kan du komma tillbaka till E3 och jobba hårt så vi får något vettigt att läsa


signatur

otoboku.se - english is fun
deculture.se - Den enda webtidningen om anime, manga, tv-spel och visual novels på svenska

Inaktiv

Lol, det står om mig. Jag känner mig viktig. Men jag var inte alls nyvaken! Eller, kanske lite. Whatever.

1
Skriv svar