Trött på långa länkar? FZ lanserar Korturl.se!

Robot
Trött på långa länkar? FZ lanserar Korturl.se!
Medlem
Trött på långa länkar? FZ lanserar Korturl.se!

Trevligt

EDIT: Såg nu att korturl.se öppnas som en ny ruta/frame om man klickar på den i vänster menyn.
Varför har ni valt att göra så med den när alla andra länkar öppnas i samma ruta?

Medlem

Hmm, en till "ShortURL". :/ Ja, det är nog bra.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Inaktiv

Varför inte länka till en redan befintlig tjänst, även svensk?

tinyurl.se, tinyurl.dk, tinyurl.com...man kan nog fortsätta en bit till, hehe. Tinyurl.com rullar bättre på tungan (och på tangentbordet), men tack ändå, FZ!

Inaktiv

Bra tjänst. hatar när adresserna är 5000mil långa och man vill kopiera in den i tex messenger så fyller den hela rutan.

good work

Medlem

ja verkligen bra gjort.

Inaktiv

Verkligen nyskapande...

Medlem

Fint, fast jag håller mig nog till det extension till Fx jag har som fixar såna automatiskt

Medlem

kul ide

Finns ju andra tjänster men fz förebådar kvalitet


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Synd att ni inte var först, ser bättre ut när man använder andra sidors tjänster av dess slag. Tyvärr.

Inaktiv
Skrivet av Notumforce:

kul ide

Finns ju andra tjänster men fz förebådar kvalitet

kvalité? exakt vad är det du tycker tinyurl.com saknar eller gör dåligt? kan inte tänka mig att någon har efterfrågat en svensk motsvarighet till tinyurl? det är ju inte som länkarna förkortas på svenska.

jaja, det är ju inte som att det skadar någon att fz.se har en egen sån här tjänst.

Medlem

Ni är grymma hur som hellst. Klart man använder sig av FZas version. Så får ni pengar på reklamen också
FZ über alles

Medlem

kURL.se hade varit bättre

Medlem

Jätte bra, tack!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
dkd
Medlem

Lagom nödvändigt.


signatur

Ehe.

Medlem

Nu är vi klara! Du har skapat en url till:

http://www.fz.se

Din länk är 16 tecken lång och vår blev 24 tecken lång. Här är den:

http://korturl.se/fzfzfz

Medlem
Medlem

Bra jobbat FZ! Stående ovationer.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Vila i frid

Är ju inte direkt så att vi tvingar er att använda våra funktioner. Använd vilka ni vill, vi erbjuder bara er en väl fungerande och inhemsk lösning.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem

Precis och jag antar att detta är ett led i att bygga ut funktionerna på siten sen är det upp till var o en som du säger..

Men folk ska vara så negativa och spydiga hela tiden tyvärr.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Antikvitet

Det går även att använda fzurl.se, litenurl.se eller snabburl.se. Samtliga ska fungera.

Det här var en kul och lättfixad funktion som vi tycker det inte skadar att ha. Vi är varken först eller har flest småfunktioner, men det är enkelt, snabbt, gratis och kräver ingen inloggning. Så varför inte, liksom?


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Antikvitet
Skrivet av Fik0n:

Såg nu att korturl.se öppnas som en ny ruta/frame om man klickar på den i vänster menyn. Varför har ni valt att göra så med den när alla andra länkar öppnas i samma ruta?

En ren miss, åtgärdat nu.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Antikvitet

Nu kom jag på en bra funktion som jag genast kodade in, den är det (mig veterligen) ingen annan som har.

Om du skriver en adress som det redan finns en länk till så får du se när den senast besöktes och hur många som besökt den. På så sätt får man en gratis länkstatistiktracker.

In your face, people!


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Shock for president

Edit:
Umm Korturl länken loggar ur mig


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Bra jobbat! Kanske inte den mest nyskapande eller nåt sånt men gillar när ni gör nya funktioner så länge det inte bara gör saker mer frustrerande.
Keep up the good work!

Inaktiv

kul att ni lägger tid och energi på nåt.

Inaktiv

Bookmarks och Google betyder att jag aldrig behöver skriva en URL. Långa URLer är ett icke-problem för egen del.

Föresten, "långa URLer"-problemet borde hamna rätt långt upp på listan över verkliga I-landsproblem. Precis efter "var är fjärrkontrollen"-problemet och "bankomaten har bara 500-kronorssedlar"-problemet.

Lathet är uppfinningslustans moder, eller var det Makt?


signatur

People think it must be fun to be a super genius, but they don't realize how hard it is to put up with all the idiots in the world.

Medlem

varför inte akronymen: www.ku.se?

Medlem

Helrör.. Ta på mig! nån? sluta mobbas..


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

12
Skriv svar