Omkring fyra miljoner Wii sålda

Medlem

Wii4tehwin ^_^

Men tycker Xbox360 är rätt nice då man har den med väntar på Ps3 ska komma till eu och gå ner lite i pris sen tar man en sådan med


signatur

42

Medlem
Skrivet av Jarulf:

Till er som tror att PS3 vinner:
http://www.youtube.com/watch?v=IH2w2l1JTs4
^^

Jaha...och??

PS3 kommer vinna, dock kommer det ta kanske 1/5 till 2 år innan de RIKTIGT bra spelen finns till maskinen.


signatur

AMD Athlon 64 3500+ | 1024 GB ram 400mhz | Geforce 7800 GS 440/1550Mhz |

Medlem
Skrivet av Carius:

Personligen så tror jag ingen kommer att stå som ensam segrare i detta "Konsol Krig". MS har med sin X360 en tämligen solid bas med bra spel och bra Online-funktioner. Ok, konsolen har haft en del tekniska bekymmer dvs konsoler som slutar fungera. Å andra sidan såg jag ett pris på Premium-paketet på 2.990,- SEK i förra veckan. Under halva priset jämfört med PS3!
Ok, vi vet inte var PS3 hamnar prismässigt, men säkert över 6.000,- SEK samt att man måste (mer
eller mindre, ja) lägga ut 500,- SEK på en HDMI-kabel.
Blu-Ray? Tjaa, det är inte speciellt säkert att Blu-Ray blir det allenarådande HD-formatet för DVD.
Dessutom - de "Hemmabio-fantaster" som tänkt köpa en Blu-Ray-DVD-spelare, köper dom en PS3? Knappast, enligt mig.
Blu-Ray i PS3 känns som onödig & fördyrande. Ok, "nice to have" men det är också allt.
Hur många kommer att ha råd med en PS3? Jag menar - verkligen kunna lägga ut denna summa pengar på en spelkonsol? Betänk att en stor del av marknaden består av ungdomar/barn utan inkomst.

Så mycket här att såga att jag itne ens vet vart jag ska börja ...

2990 kronor .. Inkluderade du priset för Live och HD-dvd? Då får du samma i stort sett samma pris. Varenda (ursäkta) jävel som vill ha en PS3a kan väl spara. Jag är student, och har inga som helst problem med att spara ihop till en PS3a, ska dessutom köpa en HDTV när det bär sig. Det enda x360 har som är bättre än PS3an är Live! för tillfället, men var Live! lika bra och välutvecklat som det är nu när det precis lanserats? Knappast. Dessutom ska man uppgradera PSN rejält med marsreleasen.

Och senså säger du att "Hemmabio-fantaster" aldrig skulle köpa en PS3a för att spela film. Har du över huvud taget läst något om spelaren? MÅNGA tester har utsett den till den bästa blu-ray-spelaren, itne bara för dess billiga pris. Bättre än vanliga standalones, och med HDMI 1.3 dessutom!

Skrivet av Ultimate AV:

Compared to Samsung's BD-P1000 and (briefly) Sony's BDP-S1 as BD players, the PS3 is superior in absolute picture quality to the former, and more than holds its own with the latter. And it kills both in terms of startup and disc access speed and overall ergonomic prowess and stability. It's just bullet proof, and aside from being the coolest looking piece of gear ever, it's the only next-gen player so far that behaves like one in every respect. And of course, its connectivity and audio decoding features are tops too, although you really need an AVR or pre/pro equipped with HDMI 1.1, or later, to unleash its potential.

(http://www.ultimateavmag.com/hddiscplayers/1206ps3blu/index3....)

Blu-ray (nä, det är inte en DVD) är allt annat än "nice to have" som du kallar det, och en stor del av next gen gaming är i mitt tycke längre och mer avancerade spel. Och med en kapacitet på 50 gb (än så länge, kommer stiga), är jag övertygad om att detta kommer att vara lockande för många utvecklare. Hideo Kojima som gör Metal Gear Solid 4 sa nyligen att han inte fick plats på den vanliga 25 gb BD disken, så han komer köra på (och fylla) 50gb disken istället.

Skrivet av 1 Up:

This bit of news will probably send the people who actually thought that 9 GB DVD's were enough for this generation of gaming into a frenzy, but as crazy as it sounds, Hideo Kojima recently said that "Blu-Ray is too small for Metal Gear Solid 4."

http://www.ps3power.com/ps3talk/viewtopic.php?t=1404

Tack för mig, och ursäkta längden

Medlem

Konsolkriget som ni säger innehåller igentligen bara Xbox 360 och PlayStation 3. Wii är inte med i kriget på samma sätt, dom går sin egna väg och hamnar automatiskt i "kriget" utav folket.. Att Wii säljer som smör är inte heller så svårt att förstå! Den är billig och rolig, grafiken har inget med roligheten att göra.

Just nu är det inte jätte många spel där ute som lockar, Zelda, Rayman, Elebits är några bra titlar dock (nu finns inte Elebits i europa ännu). Det kommer att komma fler titlar, var så säkra! Precis som med Nintendo DS, segt ibörjan men idag rullar det på ordentligt.

Ang den som "vinner" kriget så tror jag inte vi kommer att få se någon vinnare denna gång. 360 har så pass stort utbud av spel och genrer medans PS3 lär komma igång mer under detta år. Den konsol som säljer mest behöver inte heller vara vinnaren, det handlar iaf i slutändan om spelen. För mig blir det alla 3 konsoler (köper PlayStation 3 när MGS4 släpps).

Game on, have fun!

Medlem
Skrivet av Fik0n:

Bara jag som verkligen tycker att både 360 och Playstation 3 verkar suga?

360 - Känns inte speciellt next-gen. Xbox med aningen bättre grafik
PS3 - 6000:- och ingen skakfunktion.

Hoppas att det utvecklas spel till wii som kan se till att inte Wii blir ett nytt gamecube.

360 är verkligen ingen Xbox med bara bättre grafik, den har den bästa onlinetjänsten, trådlös handkontroll, bättre ljud, listan på småsaker går även att göra lång.

PS3 är väl den konsoll som har mest nextgen i sig, och skakfunktionen är väl ändå ingen nextgen, den är ju för fan 10år gammal.

Wii är inte ett dugg nextgen, det är bara en Gamecube med en ny kontroll, Nintendo DS är fan mer nextgen än vad Wii är.

Medlem
Skrivet av norado:

Om 2 år leder Playstation 3 det där racet på alla punkter

WORD!


signatur

// Peace

Medlem
Skrivet av peak_performance:

Du spekulerar och du spekulerar helt åt skogen. Jag har själv klockat spelsessioner som varat många timmar i sträck i Zelda, utan minsta antydan till att bli trött i armen eller handleden, eller börja svettas, eller känna "Fan, nu skulle jag allt hellre suttit och hamrat på B-knappen istället".

Ok, men de 3 wii-ägare jag känner har tröttnat på att spela singleplayer (zelda, red steel) av någon anledning. Och jag menade inte nödvändigtvis att det beror på att de blir trötta i musklerna eller svettiga utan bara det faktum att människan är lat och oftast strävar efter att förenkla saker, även om det bara är lite jobbigare

Medlem

Undrar varför Sony bara går ut med antal skeppade, inte sålda, PS3or


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Jag har sålt mitt Wii, väntar på bekräftelse via internetgirot på att pengarna blivit insatta så ska jag skicka iväg den. Jag tror man gör rätt i att vänta tills det kommit lite intressantare spel..

Medlem
Skrivet av yonaz:

Undrar varför Sony bara går ut med antal skeppade, inte sålda, PS3or

För att .. ööh, det inte finns några siffror på det? Antalet skeppade consoler är ju aningen enklare att hålla koll på

Medlem
Skrivet av Fik0n:

Wii är inte ett dugg nextgen, det är bara en Gamecube med en ny kontroll, Nintendo DS är fan mer nextgen än vad Wii är.


Medlem
Skrivet av Oneone:

det va ett jävla snack om sålda hit och dit, man köper ju den consollen man tycker är bra. svårare än så är det ju inte

Och med "bra" menar du? Teknisk prestanda, handkontroller, online-delen? Man kan tolka den meningen som; Hey PS3 är en bra konsol, det finns iofs inte ett enda spel till den som jag vill ha/är intresserad av men jag ska ändå slänga ut 6000:- på den....bara för att den är "bra".

Nej för min del handlar det om spelen. Skulle aldrig få för mig att köpa en konsol om det bara fanns 1-2 spel som jag ville ha. För tillfället finns det inte ett enda spel till varken 360 eller PS3 som intresserar mig (ok, möjligen Motorstorm) och därför köper jag ingen. Den dagen det finns minst 4 spel till nån av dem som jag vill ha så finns det en stor chans att jag inhandlar en.

Till Wii var det ingen större "utmaning" att hitta spel som jag ville ha (Zelda, Mario Galaxy, Smash Bros, Wario Ware, Metroid Prime 3, Rayman etc.) så det blev en förbokning i slutet av oktober (har fortf. inte fått nån dock). Sen är jag en sån som "måste" ha mina spel avklarade till 100%, så om det inte kommer fler spel än ovanstående, kommer jag ändå att ha och göra för ett bra tag framöver.

Medlem

Antalet sålda consoler spelar en väldigt stor roll. Det leder till att utvecklare vill göra exclusives till consolen och därigneom kommer det ut många fler bra spel. Det är sorgligt att se alla dessa portar som använder 50% av consolens kapacitet ^^

Medlem

Vi ska nog vänta på att Ps3 släpps här i Europa innan vi spekulerar vidare på vem som kommer vinna konsollkriget, may the best console win!

Inaktiv

Själv har jag wii och tycker det är så j***...***vla kul
Jag har bara wii sports(självklart) och Zelda till det. Men båda spelen är så jädrans roliga!! Sen så tycker jag att Nintendo Europe ska ränsas eller nått så man får årdning på skiten. alldelles för få konsoller,kanske inte helt deras fel men jag tror de kunde gått att göra bättre. problemet ligger kanske på hela nintendo? Ähh ja vet inte men inte så bra iaf... men sen at dom bara säljer till Bergssala(eller va de nu va?) är jääääädrigt klantigt. varför inte fler?! så priserna sjunker å kanske fler kan köpa de? kanske inte hade vart fler som köpt de men endå... Sen ogillar jag nintendo europe över huvud taget då ja tycker dom kunde släppt lite fler spel här och fixat lite mera saker... (aj vad långt de blev, sry)

Medlem
Skrivet av Famest:

Vi ska nog vänta på att Ps3 släpps här i Europa innan vi spekulerar vidare på vem som kommer vinna konsollkriget, may the best console win!

Du menar la Wiin

Medlem
Skrivet av Wortex:

Blu-ray (nä, det är inte en DVD) är allt annat än "nice to have" som du kallar det, och en stor del av next gen gaming är i mitt tycke längre och mer avancerade spel. Och med en kapacitet på 50 gb (än så länge, kommer stiga), är jag övertygad om att detta kommer att vara lockande för många utvecklare. Hideo Kojima som gör Metal Gear Solid 4 sa nyligen att han inte fick plats på den vanliga 25 gb BD disken, så han komer köra på (och fylla) 50gb disken istället.

Skrivet av 1 Up:

This bit of news will probably send the people who actually thought that 9 GB DVD's were enough for this generation of gaming into a frenzy, but as crazy as it sounds, Hideo Kojima recently said that "Blu-Ray is too small for Metal Gear Solid 4."

http://www.ps3power.com/ps3talk/viewtopic.php?t=1404

Tack för mig, och ursäkta längden

Mer utrymme betyder inte längre spel. Och dessutom finns det inget som hindrar att man använder flera DVD-9 skivor för ett spel.'
Ett spel kommer till och med verka större om det kommer på flera skivor.

Jag skulle inte ha några problem alls att ha 4-5 skivor att byta mellan. Jag spelar Final Fantasy IX på mitt playstation som har 4 skivor det är inget problem enligt mig.

Dessutom kostar en BD skiva mycket mer än en DVD-9 skiva. Och det ökar ju större skiva det är.

Sen finns det ett problem med Blue-Ray spelaren. Den är slö.

Skrivet av DeLoura:

Admittedly, Blu-Ray looks dicey from several non-capacity angles. Blu-Ray movies require a 1.5x Blu-Ray drive, or 54Mbits/second. Sony announced that PS3 uses a 2x BD drive, which is 72Mbits/second or 9MB/second. The Xbox 360 uses a 12x DVD, which should give it about 16MB/second. That is significantly faster for games and will result in shorter load times. And that 12x DVD drive should be a whole lot cheaper. (Note that the PS3 drive will do 8x DVD, and even that is faster than 2x BD.)

http://www.joystiq.com/2006/09/04/ps3-to-load-games-slower-th...
och
http://arstechnica.com/journals/thumbs.ars/2007/1/17/6658

Blue-Ray är inget man vill ha spel på för tillfället om man tittar på prestandan på BD spelaren i PS3an.
Som ars technica sa, det kanske kommer snabbare, men det kommer då finnas många som är fast med en slö BD spelare..
Dessutom kan man säkert säga att den kommer bli dyrare med en snabbare spelare.

Inaktiv
Skrivet av uzza:

Blue-Ray är inget man vill ha spel på för tillfället om man tittar på prestandan på BD spelaren i PS3an.
Som ars technica sa....

Ars technica är pajasar som inte kan läsa sig till skillnaden mellan CAV och CLV.

Kort sagt: blueray läser med i princip konstant hastighet medans en dvd varierar hastighet beroende på vilket område som läses.

Detta gör att läshastigheten gentemot t.ex en xbox360 blir ungefär den samma.

Skrivet av uzza:

Jag skulle inte ha några problem alls att ha 4-5 skivor att byta mellan. Jag spelar Final Fantasy IX på mitt playstation som har 4 skivor det är inget problem enligt mig.

Det betyder att det är negativt att slippa byta gissar jag?
Vi kan se det som konstpauser...

Skrivet av uzza:

Dessutom kostar en BD skiva mycket mer än en DVD-9 skiva. Och det ökar ju större skiva det är.

Förvisso, men det blir inte billigt med fem dvdskivor heller.

Mer utrymme kommer troligtvis inte att sluta i högre texturupplösning, utan det kommer förhoppningsvis att användas till mer textur/ljud variation.

Här kommer egen spekulation:
Blueray kommer utan tvivel att gå vinnande ur formatkriget.

Kolla upp det massiva stödet från filmbolagen.
Betänk att det säljs många gånger fler blueray-spelare iochmed ps3.

Medlem

Härlig attt ännu en wii nyhets forumtråd där 90% av inläggen handlar om hur bra ps3 är..

Allvarligt skulle jag vilja ha ps3 så skulle jag läsa om det och köpa det. Varför existerar så mycket folk som försvarar ps3 här? Är ni verkligen så rädda att den kan verkligen floppa och ni kan ha fel?

en till dum fråga är att hur många har spelat med ps3 i denna forum?

Man ska tro ps3:s reklam lika mycket som en tv försäljare. Ni som har köpt en platt tv på sistone borde veta att i varje butik visar man tv med hdmi bild som inte visar verklig bild på hur dina tv kanaler kommer och se ut. för hd tv sändning kommer inte och visas på många många år

och ja jag vet att man kan få film och tvpel med hdtv bild. Men hur många är det som utnyttjar det till max nufötiden

Inaktiv

Den här tråden handlar om "konsolkriget" och vem som man, eventuellt, tror vinner. Tråden handlar inte om att försvara den ena eller andra konsolen. Alltför många blandar ihop fakta med spekulation och vice versa.

Wortex tycker att man kan spara ihop till en PS3, om man nu vill ha en. Självklart kan man det, men faktum kvarstår att den kommer att vara den klart dyraste av alla konsoler.

Kommer "hemmabiofantaster" att köpa PS3? Nej, det tror jag inte. Observera - tror! Det är givetvis omöjligt att veta, men jag tror inte att allmänheten ser PS3 som en billig Blu-Ray-spelare.

Att Sony valt att förse PS3 med Blu-Ray är troligen en strategi för att implementera formatet på USA-marknaden för att på så sätt "vinna DVD-kriget".
Personligen tror jag inte att Blu-Ray kommer att ha så mycket med spelutveckling att göra. Är vi konsumenter beredda att betala mer för ett PS3-spel? Att det kostar pengar att ta fram ett spel på ex. 50 Gb är ju rätt givet. En kostnad som troligen vi konsumenter måste betala.

Att utveckla ett spel till Wii är relativt billigt vilket också ökar möjligheten för spelutvecklarna att tjäna pengar.

Att hålla på och citera andras inlägg och därmed skapa långa inlägg som sågas till höger och vänster känns inte speciellt vettigt.

Medlem
Skrivet av Uzza:

Dessutom kostar en BD skiva mycket mer än en DVD-9 skiva. Och det ökar ju större skiva det är.

En blu-ray skiva kostar inte så mycket mer än en vanlig dvd. Jag vet inte produktionskostnaden för någon av dom men om vi kollar på priset vi får betala för tex Ant bully (en av filmerna som jag såg fanns till alla format) så kostar dom såhär.

Dvd - SEK 174,94
Blu-ray - SEK 221,19
Hd-dvd SEK 261,19

källa axelmusik.

Om vi då räknar med att det går 3 dvder på en blu-ray så är inte dvd billigare.

Att ha större plats för saker är bara bra, går inte att säga emot det, jag skulle gärna se att xbox360 hade valt hd-dvd som format för deras spel också.
Det handlar inte om vilket filmformat som kommer "vinna" för oss som spelare. Det handlar om hur mycket mer plats som finns för spelen, oavsett format.

Om jag skall gissa om framtiden så tror jag wii kommer gå om xbox360 på kortare tid än ett år. Men efter mario och metroid är släppta tror jag wii kommer tappa lite fart och sluta lite som gamecube och börja sälja dåligt.
Ps3 kommer sälja långsamt tills deras storsäljare kommer med final fantasy och metal gear solid. Sedan kommer det sluta ganska jämt mellan ps3 och xbox360 när den är dags för nästa konsolperiod. Wii kommer då vara sist eller redan bytt till nästan konsol före dom andra 2.

Medlem

MammaMuu:

Att har större plats för saker är bara bra, det är sant. MEN. När man har så pass slö läsare som Sony sätter in i PS3:an går det som det går. Det som då får lida av detta är att spelen måste cacha in en massa data på konsolen för att kunna spelas, exempelvis så kräver NBA 07 3Gb för filerna och Full Auto 2Gb.

Inaktiv

Kostnaden på själva skiva, oavsett om det är en standard DVD eller Blu Ray-DVD, är troligen inte så avgörande. Däremot ska ju det eventuellt extra utrymmet fyllas med nå´t vettigt och det är det som kostar.
Att göra ett spel till exempelvis PS2 eller Wii är tveklöst betydligt billigare än att göra t ex ett 50 Gb PS3-spel. Frågan är då: Är vi konsumenter beredda att betala mer för ett PS3 spel?

Man måste komma ihåg att spelindustrin inte är Röda Korset utan vill/måste ha betalt för allt arbete de lägger ner. Visst - jag skulle också tycka att det var fint om någon ville fylla ut PS3-spel med hur mänga Gb material som helst -gratis!

Frågan är alltså om Blu Ray är någon direkt fördel för PS3 i spelhänseende?

Inaktiv
Skrivet av wizzy365:

Allvarligt skulle jag vilja ha ps3 så skulle jag läsa om det och köpa det. Varför existerar så mycket folk som försvarar ps3 här? Är ni verkligen så rädda att den kan verkligen floppa och ni kan ha fel?

Min anledning är att rätta till alla lögner och missinformation.

ta t.ex min förra post om bluerays hastighet.
Arstechnica m.fl uttalar sig om saker som de inte förstår sig på.

Varför existerar så mycket folk som klankar ner på ps3 här? Är ni verkligen så rädda att den kan verkligen vinna och ni kan ha fel?

Inaktiv

Jag tror inte att PS3 kommer att floppa, men däremot tror jag inte att den kommer att dominera på samma vis som t ex PS2.

Jag har inte förbokat någon konsol, men det kommer säkert att att finnas en PS3 hos mig, så småningom. Sidan om X360 & Wii...

Helt klart har PS3 kvaliteter och det kommer att komma spel som definitivt är högklassiga.

Medlem

Anledningen till att PS2 vart så pass dominant är för att förr i tiden så gick man enbart på vilka spel som fanns. Nu är de så mycket annat som cirkulerar kring konsollerna.

Ärligt talat så bryr jag mig inte om vilken som vinner, bara jag får mitt MGS, Final Fantasy, Halo, Gears of War, Zelda och Mario så är jag nöjd.

Medlem
Skrivet av DrOnd:
Skrivet av wizzy365:

Allvarligt skulle jag vilja ha ps3 så skulle jag läsa om det och köpa det. Varför existerar så mycket folk som försvarar ps3 här? Är ni verkligen så rädda att den kan verkligen floppa och ni kan ha fel?

Min anledning är att rätta till alla lögner och missinformation.

ta t.ex min förra post om bluerays hastighet.
Arstechnica m.fl uttalar sig om saker som de inte förstår sig på.

Varför existerar så mycket folk som klankar ner på ps3 här? Är ni verkligen så rädda att den kan verkligen vinna och ni kan ha fel?

Om du läser articklarna ser du att det inte var ars technica som sa att Blue-Ray drivern var slö, utan att det kom från en tidigire anställd på sony vid namnet Mark DeLoura, som jag citerade.

Ars technica bara spinner vidare på det som sagts av Ozymandias och DeLoura.

Om du inte vill att 'lögner' ska spridas kan du själv börja med att ge fakta och upplysa , istället för att säga att vi inte vet något.

Du kan ju till exempel informera oss om vilken hastighet DVD spelarna har då dom läser från centrum av skivan, som du verkar kunna.
Man behöver veta det om man ska kunna beräkna medelhastigheten som du påstod var samma för BDx2 och DVDx12.

Inaktiv

Tja... jag har hört 5x men har ingen hårdvara att testa detta på.
Så jag kan inte med säkerhet säga att det stämmer.
Sen tillkommer det sämre söktider på dvd(för samma datamängd).

Läs på beyond3d.
Det är ett fint forum där en hel del utvecklare postar.

Medlem

ps3 for the win!

Medlem
Skrivet av DrOnd:
Skrivet av wizzy365:

Allvarligt skulle jag vilja ha ps3 så skulle jag läsa om det och köpa det. Varför existerar så mycket folk som försvarar ps3 här? Är ni verkligen så rädda att den kan verkligen floppa och ni kan ha fel?

Varför existerar så mycket folk som klankar ner på ps3 här? Är ni verkligen så rädda att den kan verkligen vinna och ni kan ha fel?

Bullseye!


signatur

// Peace

123
Skriv svar