Veckans fråga: Äger du en Wii?

Inaktiv
Skrivet av redmac:

Kommer att uppgradera min dator så Wii får vänta. Datorn är ändå den bästa spelenheten imo.

Håller med

Inaktiv

Alternativet

"Jag skulle vilja ha en, men har annat att lägga pengar på.."

borde ha funnits med..

visst vore det kul med en Wii inte alltid man har råd me sånt lyx

Medlem

Har inget, Men det verkar rätt skoj..
Skulle inte tacka nej till en, men har ingen tanke på att köpa..

Medlem

Jag ska köpa en, men vet inte när dock


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

counterstrike kidsen kan hålla sig till xbox, vi andra äldre o klokare kör så klart med Wii o ps3

äger ingen konsol och komemr inte äga en på ett bra tag så jag kanske har missat nåt i den svängen, men vad i h*lvete har cs med xbox att göra?

Inaktiv

Zelda var det bästa i zelda-serien, mycket underhållande.

Wii Sports är kul när man är några stycken, perfekt vid förfester.

Splinter Cell, bra spel och skön kontroll, men jag har inte hunnit testa co-op ännu.

Sen har jag inte testat några andra spel till burken.

Jag tror att om man inte är någon nintendo-fantast så är konsolen ganska ointressant i dagsläget.
Tre bra spel är för lite.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Flakmonkey

Äger en, besviken på spelen, men konsolen som sådan är trevlig... lite lustigt att det överlägset bästa spelet, Zelda, utnyttjar handkontrollen minst och skulle vara lika bra med en NES-kontroll... Visst var Wii Sports kul till en början, men jag och mina vänner/familj tröttnade ändå rätt fort. Det finns liksom ingen av den där utmaning som finns i riktigt bra sport/partyspel. För simpelt för min smak helt enkelt...

Om utvecklarna lär sig att utnyttja kontrollen rätt så kan det dock bli ett trevligt år för Wii med lite riktiga spel och inte bara en massa gimickspel och "partyspel" som egentligen är minispelssamlingar... Madden visade att andra än Nintendo klarar av det och om EA Sports klarar det borde ju andra kunna också

Inaktiv

Varför skriver ni chicks digs wii? Är det en tjejkonsoll? Är det enklare att ragga med en wii. Kan en riktigt skogshuggare inte ha roligt med en wii? Har ni fördomar, är ni mansgrisar kan en tjej inte ha kul med en Ps3, ps2 eller x låda?

Har du en wiimote i fickan eller är du bara glad att se mig?


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Medlem
Skrivet av MackZ:
Skrivet av WarpGuN:

counterstrike kidsen kan hålla sig till xbox, vi andra äldre o klokare kör så klart med Wii o ps3

äger ingen konsol och komemr inte äga en på ett bra tag så jag kanske har missat nåt i den svängen, men vad i h*lvete har cs med xbox att göra?

jaru! du vet grafikåta ungar som dreglar inför grafik men ej för spelupplevelsen


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Wii är min första konsol någonsin, har alltid föredragit att spela på min dator. Den är ett utmärkt kompliment och jag ångrar inte köpet en sekund!

Medlem
Skrivet av PaZ:

3,695,711 spelare kan inte ha fel, ge mig ett wii nu! Undrar när de går om xbox360 i sålda exemplar? (just nu 9 800 000)

helt rätt, 3 miljoner människor kan inte ha fel
gears of war såldes i 3 miljoner exemplar de två första veckorna

källa http://www.wired.com/news/culture/games/0,72443-0.html?tw=rss...

Medlem

Vill ha en, och skulle gärna köpt en, men de går ju för fn inte att få tag på. *slår sig för pannan*
Och ingen vet när det kommer nya heller.
hmm... *paranoid* Tänk om de inte tillverkar några fler än de som släppts?
*mer paranoid* Tänk om de istället sattsar på WIII och släpper den till sommaren?

Nåja.. Kraftigt underhållande leksak när polarna kommer över garanterat

Skrivet av FZ:

Chicks dig Wii. Har du en?

Wii eller en Chick?, ..eller får man lättare en Chick om man har en Wii?

Jag spar till en PS3 ..och har hållit mig ifrån att köpa X360 så jag komme inte köpa en en Wii.

- "My chick dig me anyway" 8)


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Väntar ett bra tag till. Finns ju bara ett spel till Wii än så länge som är något att ha, så det känns ju inte så värt att köpa en Wii bara för det.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av MackZ:
Skrivet av WarpGuN:

counterstrike kidsen kan hålla sig till xbox, vi andra äldre o klokare kör så klart med Wii o ps3

äger ingen konsol och komemr inte äga en på ett bra tag så jag kanske har missat nåt i den svängen, men vad i h*lvete har cs med xbox att göra?

jaru! du vet grafikåta ungar som dreglar inför grafik men ej för spelupplevelsen

är inte cs lite fel sak att jämföra med då? och baserat på de recensioner jag har läst från samtliga next gen konsoler så verkar ju inte wii tillföra nämnvärt mycket till intelligenta människor. eller är det så att wii sports är mentalt krävande?

Inaktiv

Klart man har en var ju billig!
Blir väl en PS3 också när den kommer... Men ALDRIG en Xbox/Xbox 360!

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av MackZ:
Skrivet av WarpGuN:

counterstrike kidsen kan hålla sig till xbox, vi andra äldre o klokare kör så klart med Wii o ps3

äger ingen konsol och komemr inte äga en på ett bra tag så jag kanske har missat nåt i den svängen, men vad i h*lvete har cs med xbox att göra?

jaru! du vet grafikåta ungar som dreglar inför grafik men ej för spelupplevelsen

.... Tur att PS3 inte är mer riktat åt det hållet då, även om det säkert kommer bra spel dit också.

cs-kids och het grafik? Ja, 1.6 var väl snyggt nån gång i tiden. Snälla rara fanboy, dra en litauisk kamelstrumpa över pannan och ramla ner i ett dike fullt med ungersk gräddfil.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

PaZ
Medlem
Skrivet av MackZ:
Skrivet av PaZ:

3,695,711 spelare kan inte ha fel, ge mig ett wii nu! Undrar när de går om xbox360 i sålda exemplar? (just nu 9 800 000)

helt rätt, 3 miljoner människor kan inte ha fel
gears of war såldes i 3 miljoner exemplar de två första veckorna

källa http://www.wired.com/news/culture/games/0,72443-0.html?tw=rss...

..undrar när wiis motsvarighet kommer. kanske blir det mario galaxy?

Jag har en och är nöjd. Ont om värda spel ute just nu, men de kommer. Trauma Center i slutet av månaden, Excite Trucks nästa månad och så vidare. Bara tredjepartsutvecklarna kan sluta behandla den som skit vore jag nöjd. Nintendo kan inte hålla uppe en konsol helt själva.

Eller jo, visst kan de, men den kommer inte att bli sin generations bästa konsol

Inaktiv
Skrivet av PaZ:
Skrivet av MackZ:
Skrivet av PaZ:

3,695,711 spelare kan inte ha fel, ge mig ett wii nu! Undrar när de går om xbox360 i sålda exemplar? (just nu 9 800 000)

helt rätt, 3 miljoner människor kan inte ha fel
gears of war såldes i 3 miljoner exemplar de två första veckorna

källa http://www.wired.com/news/culture/games/0,72443-0.html?tw=rss...

..undrar när wiis motsvarighet kommer. kanske blir det mario galaxy?

chansar vilt. men en zelda skiva måste väl ha snurrat i en större del av alla wiis som är ute?

Medlem
Skrivet av PaZ:
Skrivet av MackZ:
Skrivet av PaZ:

3,695,711 spelare kan inte ha fel, ge mig ett wii nu! Undrar när de går om xbox360 i sålda exemplar? (just nu 9 800 000)

helt rätt, 3 miljoner människor kan inte ha fel
gears of war såldes i 3 miljoner exemplar de två första veckorna

källa http://www.wired.com/news/culture/games/0,72443-0.html?tw=rss...

..undrar när wiis motsvarighet kommer. kanske blir det mario galaxy?

zelda utan tvekan. enda anledningen till att de inte gått om GoW (om det nu inte gjort det redan) är för att det inte finns tillräckligt med konsoller.

och det är inte 3 miljoner på två veckor utan på två månader (som det faktiskt står i källan han länkade till). så zelda kan fortfarande slå GoW där


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

12
Skriv svar