Epic dementerar Gears of War-rykten

Robot
Medlem
Epic dementerar Gears of War-rykten

Go go Mark Rein. Inte bli Vista exklusivt (ifrån vad jag förstod) är schysst.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Det står "in the near future", så helt omöjligt är det inte att det kommer till PC.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Near future? Mmm, går ju att tolka som man vill hehe Men vem vill ha gears på PC om ungefär 3 år? ;P

Inaktiv
Skrivet av KlosterKatten:

Go go Mark Rein. Inte bli Vista exklusivt (ifrån vad jag förstod) är schysst.

Blev exklusiva titlar någonsin schysst?

GoW kommer till PC, när kassakossan till konsollen är tömd.

Medlem

fast skulle tro att det blir precis som med halo... ingen bryr sig när det händer


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem

Gears of war till pc funkar inte, hela spelstilen är så konsol, kanske om man skulle sätta in en kontroll idatorn skulle det funka men många snackar om att dom vill spela spelet med mus + tangentbord då försvinner hela iden med gears of war.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Medlem
Skrivet av conthox:

Det står "in the near future", så helt omöjligt är det inte att det kommer till PC.

Men vem vill spela Gears of War 2009 då 2an finns till 360?. Var samma sak med Halo och Halo 2, spelen är inte ens intressanta längre, för snart kommer Halo 3.

Inaktiv
Skrivet av [Molotov:

"]Gears of war till pc funkar inte, hela spelstilen är så konsol, kanske om man skulle sätta in en kontroll idatorn skulle det funka men många snackar om att dom vill spela spelet med mus + tangentbord då försvinner hela iden med gears of war.

Det funkar utmärkt med tangentbord+mus om man gör lite modifikationer. Att det endast skulle funka med gamepad är skitsnack.

Medlem
Skrivet av [Molotov:

"]Gears of war till pc funkar inte, hela spelstilen är så konsol, kanske om man skulle sätta in en kontroll idatorn skulle det funka men många snackar om att dom vill spela spelet med mus + tangentbord då försvinner hela iden med gears of war.

Håller med, har inte så stora förhoppningar på en pc version.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av sQuille:

Men vem vill spela Gears of War 2009 då 2an finns till 360?. Var samma sak med Halo och Halo 2, spelen är inte ens intressanta längre, för snart kommer Halo 3.

Kan ligga ngt i det, men det är inte säkert att GoW2 kommer döda ettan. Det finns t ex folk som hellre spelar ettan en gång till än att spela tvåan, för att ettan helt enkelt är ett bättre spel. Som SoF eller CoD t ex.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av dosman:
Skrivet av [Molotov:

"]Gears of war till pc funkar inte, hela spelstilen är så konsol, kanske om man skulle sätta in en kontroll idatorn skulle det funka men många snackar om att dom vill spela spelet med mus + tangentbord då försvinner hela iden med gears of war.

Det funkar utmärkt med tangentbord+mus om man gör lite modifikationer. Att det endast skulle funka med gamepad är skitsnack.

Jag tror att det behövs mer än lite modifieringar för att det ska funka bra.
JAg tror att spelet blir run and gun rakt igenom om stora ändringar inte görs.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av BearClaw:

fast skulle tro att det blir precis som med halo... ingen bryr sig när det händer

Nog var det väl så att folk i allra högsta grad brydde sig om Halo när det kom till PC. Problemet var att det är en av dom sämsta portningarna någonsin. Det råhackade ju på dom värsta burkarna som fanns då, och fullständigt dröp av buggar.

Inaktiv

Äh, tps spel funkar överhuvudtaget inte med handkontroller.


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem
Skrivet av conthox:

Det finns t ex folk som hellre spelar ettan en gång till än att spela tvåan, för att ettan helt enkelt är ett bättre spel. Som SoF eller CoD t ex.

Jag föredrar 2:an av CoD.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

KoP
Medlem
Skrivet av [Molotov:

"]Gears of war till pc funkar inte, hela spelstilen är så konsol, kanske om man skulle sätta in en kontroll idatorn skulle det funka men många snackar om att dom vill spela spelet med mus + tangentbord då försvinner hela iden med gears of war.

Så? Går alldeles utmärk att spela med en 360 kontroller med sladd på pc'n.. vilket min bror gör.. själv föredrar jag spelande på 360'n..

Medlem

Nooooo


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av SgtKelly:

Äh, tps spel funkar överhuvudtaget inte med handkontroller.

Gears of War skulle vilja ha ett snack med dig.

Medlem
Skrivet av Philip:
Skrivet av SgtKelly:

Äh, tps spel funkar överhuvudtaget inte med handkontroller.

Gears of War skulle vilja ha ett snack med dig.

Tror du bör kolla in Rainbow Six Vegas rescensionen också, 5/5 av FZ på Xbox360 och det är FPS.

För övrigt är nog TPS spel vanligare på konsoller än på PC. T.ex. Tomb Raider och dylikt.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Varför spela gears of war på PCn med en 360 handkontroll, då har man ju antagligen redan en 360?

Medlem
Skrivet av Dogge:

Varför spela gears of war på PCn med en 360 handkontroll, då har man ju antagligen redan en 360?

Går väl att köpa en handkontroll separat?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

seriöst trodde ni var gamers vad fan är ett konsol spel? jag hade hällre sett att allt utvecklades till datorn. jag har handkontroll rattar o flygspakar. självklart gow skulle göra sig på pc

1
Skriv svar