Tribulation Knights - kristet smygäventyr

Inaktiv
Skrivet av Sugar Dad:
Skrivet av elak.:

Alltså, även om spelet var sjukt sliskigt så är det lite (o)roande att läsa allas spontana kommentarer. Det är helt ok med spel som postal där man kan dränka någon i bensin, tända på och sedan urinera på liket, men JÄVLAR ANAMMA om spelen innehåller något som helst kristet. Ni är märkliga, de flesta av er.

Det är lite skillnad. Antalet människor som verkligen tror att det är normalt att bränna lik och pissa på dem är nog minimalt. Vi (alla friska människor) vet att detta är en datorgenerarad fantasi. End of story.

Att dra in religion såhär för att försöka påverka människor kan vara känsligt. Jag undrar hur den muslimska anti-väst världen kommer reagera på detta spelet

Vi må vara märkliga men vi är inte dumma i huvudet.

Det är nog få normala människor som inte ser abstraktionen mellan datorsimuleringen och att faktiskt hjärntvätta människor, så din jämförelse håller inte riktigt. Vi har två simuleringar, i den ena kan du pissa på människor som du brännt upp och i den andra skall du hjärntvätta människorna och inte bränna upp dem. Jag vet inte om jag skulle klassa det som sunt att finna något större nöje i något av dem.

Nej, det de flesta här vände sig mot var inte att spelet innehöll en simulering av något så vidrigt som hjärntvätt, utan de vände sig mot att det var kristet. Det känns som att det hade kvittat om så spelet handlat om att plocka frukt i edens lustgård eller något dylikt oskyldigt med bibliskt tema som aldrig hade spelats av andra än tvååringar i amerikansk bibelskola, folk hade flippat ur i alla fall.

Jaså är själva spelet till för att hjärntvätta in folk i ett givet sammanhang? Vad är då inte Americas army (utöver att det är ett kasst spel)?

Medlem

Det gör jag också, men man bör dock endå ta och inse att det finns folk som tar illa upp för såna kommentarer.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Nu har tråden rensats på en hel tråkiga inlägg, bla där hets mot folkgrupp kunde uppfattas. Var god och läs igenom våra forumregler innan ni skriver något som andra kan ta illa upp av.

Tråd låst.

12
Skriv svar