Big Red Racing
Jag tycker gamla spel var betydligt mer stilbildande än de som ser dagens ljus. Om det är jag som blivit gammal eller om jag var mer mottaglig för intryck som yngre låter jag vara obesvarat. Big Red Racing var just ett sådant spel som lämnade ett stort posivit intryck på mig.
Ja detta spelet ägde ju när man var mindre.. Alla de coola fordonen man kan köra! Minns oxå att det var snyggare
åhh, detta var/är ju bilspelens bilspel
minns när jag introducerade en kompis till detta spelet, något av det första han gör är att "krascha" och kör en bra sträcka på två hjul (vänster sida) och efteråt säger "fan va coolt, man kan inte välta runt" varpå jag svarar, med hakan i golvet p.g.a. att han lyckats köra på två hjul "ehmm... jo det kan man"
Go for it - ALL or Nothing!
Men på tal om gamla goa racing spel varför inte ta upp Ignition... om inte ännu hetare än Big Red Racing imo.
Skribenterna har valt varsin favorit bland spel som släpptes 1996 (#Ignition kom året efter).
Samma utvecklare som gjorde Ignition har idag gjort pokerklienten till Vegas007...
Hade helt glömt bort detta spel även om jag tillbringat många timmar med det. Har tyvärr för mig att multiplayer var det rätt skum nätkod och buggat (precis som Ignition btw)... Fysikmotorn när man körde svävare var underbar dock om inte minnet sviker mig...
Älskade att köra svävare i BBR! Tio år sen...wow
Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran