Microsoft Habu Gaming Mouse

Robot
Microsoft Habu Gaming Mouse

"If you can't beat them, join them" - sällan har det engelska talesättet känts så träffsäkert som när de vanligtvis bittra konkurrenterna Microsoft och Razer på branschmässan Games Convention i Leipzig aviserade en gemensam mus särskilt anpassad för datorspel. FZ har satt tänderna i det svarta pekdonet som i linje med Razers tidigare produkter fått namn efter en orm - Microsoft Habu Gaming Mouse är här.


Medlem
Testad - Microsoft Habu Gaming Mouse

ser ut som ett plagiat av razers mus


signatur

Nämen!

Medlem

Inge plagiat när Razer varit med och gjort musen dock
Tycker det är synd dock.. Att de lyssnade på microsoft och gjorde den för högerhänta endast..
Razer har alltid gjort universial möss.. För både höger och vänsterhänta. Liksom det och deras utmärkta precision som gjort dom populära

Medlem

Men gör någon trådlös nån gång då... jag är visserligen nöjd med min trådlösa Intellimouse, men en ny skulle inte sitta allt för fel!


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem

"Att Microsoft och Razer trots musens tilltagna prisnivå (en dryg 500-lapp) inte lyckats kapa sladden och göra Habu trådlös sätter ett ett frågetecken i protokollet."

En trådlös gamingmouse? jag skulle då inte köpa någonting som var trådlöst om jag tänke använda den i snabba spel som quake et.c

och dubbla "ett ett" föresten =P

P.S: Jag kommer hålla mig till min Razer Copperhead ett tag till.

Inaktiv

även fast jag aldrig har använt Microsoft möss så hoppas jag att dom inte går över till trådlös, varför skulle dom inte kunna fixa glapp problem när alla andra klarar sig utan det problemet? Denna verkar väldigt bra så det kanske kan bli ett inköp..

Medlem

jag är är högerhänt, muslös och har en dryg 500-lapp på fickan...hrm... kanske bara jag som fann det lite skojj

Inaktiv

Enligt prå-gejmer-nördarna ska den lida av 'skipping' om man kör med låg känslighet (30 cm/360°). Verkar som laser och låg känslighet inte funkar så bra ihop.

Vad körde du med för känslighet?

Inaktiv

Hm... det här kanske kan vara något. Razers teknologi i symbios med microsofts ergonomi. Har efterlyst detta ett bra tag. Kan mycket väl bli ett köp.

Medlem

Bara bra att den inte var trådlös tycker jag, själv undviker jag trådlösa grejor till datorn.

Medlem

Den såg ju inte så speciell ut. Tacka vet jag min Mx 518.

Medlem

Jag är mycket intresserad på ett köp men jag skulle gärna vilja ställa ett par frågor som inte besvarades av recensionen. På MX518 finns det, precis som på Habu, 2st knappar som man kan använda för att öka och sänka DPI'n i tre steg. Mitt problem är att jag finner detta ytterst irriterande då standardinställningen återställs varje gång jag startar om och personligen föredrar jag att ha den inställd på max. Dessutom händer det att jag kommer åt knappen som minskar DPI'n medans jag spelar vilket också är ytterst irriterande. Det hjälper inte att byta funktion på knapparna i Logitechs kontrollpanel till något annat som t ex. Page Down eller dyl. för DPI'n sänks ändå, även om en Page Down genomförs vid tryck. Så... Kort och gott får självklart funktionen finnas även i Habu, men den skall gå att ta bort om de vill ha mina pengar. Hoppas någon kan svara på detta.

Medlem

Köpte Microsoft Habu för 12 dagar sedan. Hade den i drygt 8 dagar sedan lämnade jag tillbaka den!

Jag började med att ladda hem senaste Drivrutiner samt firmware's för att få ut det bästa av musen. Efter det använde jag USB patcher för att ens kunna uppnå 1000hz på USB portarna. Sedan XPmousePatcher för att sedan trimma upp musen till 1000hz, eftersom det inte funkade att göra det via drivrutinerna. Jag startade om datorn och fick musen till endast 500 hz. Musen skippade och cursen flög hej vilt på skrivbordet vid snabbare rörelser. Jag läste lite trådar och fick höra att hur många som helst hade samma problem, och enda "lösningen" var att tanka Copperhead's drivrutiner och sedan flasha om Habun så till en Copperhead. Läste lite hur man skulle göra och lyckades då med detta. Jag ställde yttligare in på 1000hz startade om datorn. Då fick jag äntligen upp mus hertzen till önskad nivå. Men likt förbannat skippade musen. Jag tänkte: Jaha! Fel underlag? Från början använde jag min Steelpad QcK+. Måste säga att den funkade kasst. Provade en Qpad XXXL 1. 5mm. Funkade ännu sämre. Provade en Steelpad 5l. funkade lite bättre men inte bättre än mitt bara skrivbord som består av 100% körbärsträd som av min stora förvåning fungerade bäst! Jag blev givetvis besviken på mitt köp eftersom det fungerade halvbra på 1 av 5 mattor. Och valde därför att lämna in tillbaka den :((((

Inaktiv
Medlem

Razer har nog absolut världens sämsta kvalite på sina möss. Har ett _antal_ vänner plus mig själv som alla älskade mössen. Har haft 3 stycken magma och 1 copperhead. Alla har gått sönder. Men onekligen kan jag säga att Copperhead är världens bästa spelmus. Har en mx518 nu, kvalite iaf men fan inte lika bra. Hoppas att denna kanske har lite bättre kvalite nu när microsoft varit med.


signatur

JagBlevAlltidHämtadSistPåDagis

Medlem

Jag har haft rätt många möss i mina dagar och kan säga att Razer är de enda jag bytt ut för att upgradera och inte för att de gått sönder.. Jag har köpt totalt tre razer möss och alla tre funkar klockrent fortfarande.

Och om musen: Jag håller mig till min Copperhead.. Tycker många verkar ha problem med den här.
:heart: Razer!

Medlem

Arrrrh, nu blir det jobbigt å bestämma sig... O.O Hade ju tänkt investera i en Copperhead som en julklapp till mig själv, men den här verkar ju kanon oxå!!!


signatur

"I don't need to "Get a Life". I'm a gamer and have lots of lives!" --För mig okänd

Medlem

Ska tydligen vara en ganska kass gaming-mus. Iaf om man nu ska lyssna till dessa "pro gamers" som inte gör annat än smeker mus hela dagarna. Men kör man med svinhög sens så kanske det funkar bra.

Medlem

razer suger, alla deras möss jag testat är osköna som fan.


signatur

---
Boo!

Medlem

Mm håller med där, jag gillar inte razor... tycker dom är obekväma på nåt sätt.

Medlem

Jag har en Habu och är hur nöjd som helst. Skippar inte på något underlag jag testat hur snabbt jag än drar, funkar hur bra som helst i 1000hz (med enbart drivrutinerna installerade).

Det enda jag har att anmärka på är att högerknappen "gnisslar" lite när man klickar frenetiskt.. (som i warcraft3 t.ex.). Jag hade dessutom gärna haft tyg-sladd à la logitech, som inte "minns" hur den blivit vikt.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Den såg ju inte så speciell ut. Tacka vet jag min Mx 518.

Amen too that


signatur

Nämen!

Medlem

Bästa razer musen..
Boomslang

Passade perfekt i min misshandlade hand

Medlem

Jag förstår inte hur alla dessa företag som tillverkar möss gång på gång inte lyckas göra någon perfekt produkt. Det finns ju en hel uppsjö möss på marknaden men bara en handfull av dom är något att ha om man är ute efter att fragga hårt.

Cooltels "Hurricane" skippar (1600dpi laser)
Logitech "G5" skippar på låg sens (2000dpi laser)
Microsoft/Razer "Habu" skippar (2000dpi laser)
Logitech "G3" skippar antagligen iom laser (2000dpi laser)
Logitech "MX5**" skippar inte (800-1600dpi IR)
Logitech "G1" skippar inte (800dpi IR)
Microsoft "3.0" skippar inte (800dpi IR)
Hurvida 3.0v2 funkar iom uppgraderad optik etc har jag ingen aning om.

Några Razers har jag aldrig testat riktigt. Bara jag som ser sambandet?

Inaktiv
Skrivet av smorgar:

Jag förstår inte hur alla dessa företag som tillverkar möss gång på gång inte lyckas göra någon perfekt produkt. Det finns ju en hel uppsjö möss på marknaden men bara en handfull av dom är något att ha om man är ute efter att fragga hårt.

Cooltels "Hurricane" skippar (1600dpi laser)
Logitech "G5" skippar på låg sens (2000dpi laser)
Microsoft/Razer "Habu" skippar (2000dpi laser)
Logitech "G3" skippar antagligen iom laser (2000dpi laser)
Logitech "MX5**" skippar inte (800-1600dpi IR)
Logitech "G1" skippar inte (800dpi IR)
Microsoft "3.0" skippar inte (800dpi IR)
Hurvida 3.0v2 funkar iom uppgraderad optik etc har jag ingen aning om.

Några Razers har jag aldrig testat riktigt. Bara jag som ser sambandet?

Skippar?

Medlem

Ja alltså hoppar, antingen vid ytterst lite skit (G5) eller vid snabba rörelser (Hurricane) iof så skippar G5 vid snabba rörelser med...

Inaktiv
Skrivet av mogvard:

jag är är högerhänt, muslös och har en dryg 500-lapp på fickan...hrm... kanske bara jag som fann det lite skojj

Haha ... jag tyckte inte bara att det var lite skoj... jag gapskrattade när jag läste det


signatur

De kallar mig Lunde

Medlem

Då var en Habu + Qpad CT beställd!

Har en G5 nu med världens sämsta scrollhjul!


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Skrivet av PheoniX_VII:

"Att Microsoft och Razer trots musens tilltagna prisnivå (en dryg 500-lapp) inte lyckats kapa sladden och göra Habu trådlös sätter ett ett frågetecken i protokollet."

En trådlös gamingmouse? jag skulle då inte köpa någonting som var trådlöst om jag tänke använda den i snabba spel som quake et.c

Hear hear! Av ren vidskeplighet tänker jag inte köpa en trådlös "gamer"-mus. En Microsoft Habu ska jag dock köpa, min MX500 är riktigt skitig och rälig!


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Inaktiv

Jo , laser optiken är rätt ung och inte fullt utväcklad, var väll så med vanliga optiska möss också?, att dom inte hängde me och var problematiska, ända tills intelli 3.0? ,jag var rätt ung då men har hört det å så... Annars värkar detta vara en riktigt trevlig mus, fast skulle inte köpa den. Har hört mycket skit kring denna mus, det mesta(allt?) om drivrutinerna som gör felen. Samma sak med resten av razers möss , värkar trevliga ohc de är dom säkert, men dåliga drivrutiner... Och på plasma och copperhead har jag hört att sidoknapparna sitter och är knäppa i skallen? nått som stämmer?

12
Skriv svar