BF2142 skickar oklara uppgifter över nätet

Medlem

Gullefjun: Tack.

Frågan är hur den riktiga reklamen kommer se ut. Kommer reklamen se ut som placeholders så kommer ju ingen märka av dem. Och jag antar att den inte kommer se ut som den mest irriterande flash animerade reklamen som viss på nätet.

Medlem
Skrivet av WizKid:

Gullefjun: Tack.

Frågan är hur den riktiga reklamen kommer se ut. Kommer reklamen se ut som placeholders så kommer ju ingen märka av dem. Och jag antar att den inte kommer se ut som den mest irriterande flash animerade reklamen som viss på nätet.

Får dom den att flyta in a miljön så är det rätt ok för mig, brukar inte direkt stirra på reklam när jag ska fragga nån Kolla tex på Fight Night Round 3, NHL och FIFA spelen, dom har ju reklam på sidorna, men dom smälter liksom in i miljön och man bryr sig typ inte.

Visst blir man säkert påverkad av reklamen, men det är ju en annan fråga 8)

Medlem

Du kan väl ändå inte jämnföra sportspel med ett FPS spel?

Ett fotbollsspel utan reklam runt planen skulle kännas helt stelt och overkligt, ganska så tvärtom när det gäller ett FPS spel, det hör inte hemma där.

Dock tyckte jag att dice gjorde en kul grej med deras billboards på vissa BF2 banor, där hade dom ändå lagt upp skämtannonser som ett easter-egg.

Inaktiv
Skrivet av LeaD:

Du kan väl ändå inte jämnföra sportspel med ett FPS spel?

Ett fotbollsspel utan reklam runt planen skulle kännas helt stelt och overkligt, ganska så tvärtom när det gäller ett FPS spel, det hör inte hemma där.

Dock tyckte jag att dice gjorde en kul grej med deras billboards på vissa BF2 banor, där hade dom ändå lagt upp skämtannonser som ett easter-egg.

Hur kan du säga att billboards inte tillhör framtiden?

som sagt, om det smälter in så gör det inget, om det blir som Jamba flash addsen så kommer jag hitta första bästa cracket som tar bort det -.-

Medlem

Har inte sagt något om framtiden eller att de inte hör hemma där, jag påpekade helt enkelt att det inte hör hemma i FPS spel och att det lär sticka ut. Visst, gör dom det bra och det inte ser ut som en annons från nutiden så gör det ingenting, då blire som jag just skrev, en kul grej.

Och ja, jag kommer också leta nått crack för att få bort skiten om det ser fördjävligt ut.

URK
Medlem
Skrivet av LeaD:

Har inte sagt något om framtiden eller att de inte hör hemma där, jag påpekade helt enkelt att det inte hör hemma i FPS spel och att det lär sticka ut. Visst, gör dom det bra och det inte ser ut som en annons från nutiden så gör det ingenting, då blire som jag just skrev, en kul grej.

Och ja, jag kommer också leta nått crack för att få bort skiten om det ser fördjävligt ut.

tror EA har tänkt på det om man gör om det så kommer det säkert PB att sätta stop för det.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Inaktiv
Skrivet av Kyraal:

Sen antar jag att man kommer kunna hindra att denna information streamas till och från datorn med en brandvägg.

Kan vara så att den använder samma portar och ipn som själva spelet gör för att ansluta till EAs master server t.ex.

Medlem

Det jag finner lite roligt är nog att ifall det hade varit en annan utgivare, t ex Activision som valt att ha Enorma Reklampelare i Quake Wars t ex så hade det inte kommit några klagomål alls i princip.

Tror faktiskt inte jag sett någon ge några klagomål alls på Quake Wars, vilket jag tycker är lite märkligt ändå imo. Väldigt många spelar CS tex, men folk klagar ju ändå på det ibland.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Spyware: It's In the Game.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem

Just nu känner jag för att protestera. Att betala ett spel för 449:-, och sedan få med massor med reklam?! Det är nästan som att betala för TV3 och TV5. Det blir nog inget köp för mig, väntar på Quake Wars istället.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

Kommer nog att gå bblovka mediaservrarna om ett annat.
Se här:
http://nationalcheeseemporium.org/

Inaktiv
Skrivet av [NympH:

"]Spyware: It's In the Game.

Haha. Den gillade jag.

Medlem

looool
Penny arcade förutsåg detta waaay back:
http://www.penny-arcade.com/comic/2002/09/18

Medlem

Sniffa paketen och editera hostlistan så är ju problemet ur världen.
Fast några av er har säkert andra anledningar till att inte gilla spelet


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Gud va vissa gnäller på minsta sak och ting.

Är inte reklam en realism faktor?

Finns inte reklam överallt på denna jord?

För om det finns överallt, som det gör, så borde det finns här med.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Det som irriterar mig mest av hela denhär "affären" är att man först verkar få veta om vispionerarpådig-saken när man öppnat paketet och sett dendär lappen. Borde sitta en väl synlig text på framsidan imo, så man kan strunta i att köpa spelet ifall man ogillar deras spionerier, för när man öppnat paketet brukar det oftast vara för sent, inte många butiker som tar tillbaks spelet då.

Medlem
Skrivet av fanboy:

Gud va vissa gnäller på minsta sak och ting.

Är inte reklam en realism faktor?

Finns inte reklam överallt på denna jord?

För om det finns överallt, som det gör, så borde det finns här med.

Ja reklam är inte problemet men att betala fullpris där ligger det och trycker.... Om vi ska tycka att det här är ok hur kommer ni reagera när Vista kommer in i våra hem... Reklam skall vara billigt då säljer det mer...


signatur

Alfa Bertil

Medlem
Skrivet av zijn:

all ni som köper BF2142 kräv att få era pengar igen som ni betalde för spelet efter som ni har betalat dubbelt så mycket som de kostade i affären
efter som reklam är ett sätt att ta betalt av folk inte direkt men
indirekt och för detta får ni inte något som ni har betalt för eller frågat efter

De personer du ska kräva pengar av är dina (nuvarande och tidigare, reguljära och SFI) svensklärare.

Medlem
Skrivet av dosman:
Skrivet av Kyraal:

Sen antar jag att man kommer kunna hindra att denna information streamas till och från datorn med en brandvägg.

Kan vara så att den använder samma portar och ipn som själva spelet gör för att ansluta till EAs master server t.ex.

Vi får hoppas att så inte är fallet. Massive Incorporated, som står/stod för distributionen av annonser till PlanetSide och Matrix Online körde på IP:n som var separata. Dock så var inte t.ex. Planetside utvecklat med annonser i åtanke från grunden. Men.. det tror jag ärligt talat inte BF2142 var heller. Så vi får se, och hoppas

Medlem

Med tanke på nätverksexpertisen i vissa delar av Battlefield-serien är det nog en Dålig Idé att blockera portarna till reklamservrarna, annars får väl ni stackare som köper det vänta på 15 sekunders timeout varje gång in ska titta på en skylt.

För övrigt håller jag med om att det suger att inte sänka priset på spelet om de nu ska pracka på oss reklam. Slut med Battlefield för min del. Fia med knuff, här kommer jag.

Medlem

Man ska inte blocka portarna utan peka dem åt ett annat håll.
Personligen tycker jag att det hela är för omständigt, så det blir ingen BF2142 för min del. Om inte annat så av ren princip.

Företag som handlar med varandra har en massa etiska regler som de måste följa, men när man agerar mot konsumenter så får man tydligen helt obesvärat bete sig hur som helst.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem
Skrivet av [ThreeZool:

"]Hur kan du säga att billboards inte tillhör framtiden?

som sagt, om det smälter in så gör det inget, om det blir som Jamba flash addsen så kommer jag hitta första bästa cracket som tar bort det -.-

I'm with you

Medlem

Vart stod detta om i FZs recension?

fullpris+reklam

Inaktiv

jag vill veta hur mkt de tjänar på varje reklamutskick i spelet per spelare per match osv.

Medlem
Skrivet av [ThreeZool:

"]

Skrivet av LeaD:

Du kan väl ändå inte jämnföra sportspel med ett FPS spel?

Ett fotbollsspel utan reklam runt planen skulle kännas helt stelt och overkligt, ganska så tvärtom när det gäller ett FPS spel, det hör inte hemma där.

Dock tyckte jag att dice gjorde en kul grej med deras billboards på vissa BF2 banor, där hade dom ändå lagt upp skämtannonser som ett easter-egg.

Hur kan du säga att billboards inte tillhör framtiden?

som sagt, om det smälter in så gör det inget, om det blir som Jamba flash addsen så kommer jag hitta första bästa cracket som tar bort det -.-

En billboard som basunerar ut "BUY WOW GOLD CHEAP ON -RANDOM SITE-" hör knappast till framtiden, reklamen är knappast relaterat till "the future" på något sätt.


signatur
Medlem
Skrivet av Svartsmurfen:

Man ska inte blocka portarna utan peka dem åt ett annat håll.
Personligen tycker jag att det hela är för omständigt, så det blir ingen BF2142 för min del. Om inte annat så av ren princip.

Företag som handlar med varandra har en massa etiska regler som de måste följa, men när man agerar mot konsumenter så får man tydligen helt obesvärat bete sig hur som helst.

Företag kan inte bete sig hursomhelst mot sina kunder hur länge som helst. Frågan är ju om EA har agerat oetiskt i detta fallet, det är ju inte så att det är en hemlighet att det är reklam i spelet.
Det enda som stör mig lite är priset, men det är en sak som jag som konsument lätt kan åtgärda. Priset är ju inte hugget i sten så att säga, det går ju att pruta. Eller låta bli att konsumera.

Inaktiv

Dessa "Reklamer" är det sånna billboards eller typ sånna som poppar up så fort man startar datan och sånt skit ? jag har en kompis i australien han fick spelet inga problem alls inga lappar vem kan säga att detta e på riktigt när inte spelet har släppts förhasta er inte än för jävelen =P

Inaktiv

Bra att vi reagerar, och det gör säkert DICE också...
Reklam i spel är inget konstigt, inget jag har nåt emot...OM vi får åtminståne en smula av kakan, lite lite lite billigare spel kanske?
Spyware däremot, om nån kikar på mina surfvanor, vad jag ser på teve, om hunden kräks osv...det gillar jag INTE!


signatur

God coded the world in six days

Medlem
Skrivet av Svirre:

Företag kan inte bete sig hursomhelst mot sina kunder hur länge som helst.

Tydligen inte eftersom folk har börjat reagera. Många verkar få en reflexreaktion att klaga bara man nämner EA nu för tiden, i alla fall att döma av vissa forumsinlägg.

Skrivet av Svirre:

Frågan är ju om EA har agerat oetiskt i detta fallet, det är ju inte så att det är en hemlighet att det är reklam i spelet.

För min del är det ingen fråga. Såklart upp till var och en att tycka som det passar den egna erfarenheten, fast för egen del tycker jag att de i flera fall den närmsta tiden har betett sig mycket illa. Jag kan dock inte påstå att det har berört mig personligen eftersom jag aktar mig för att köpa någonting som EA har ansvar för. Visst, inte lika illa beteende som Halliburton, men det behöver knappast betyda att det är bra.

Skrivet av Svirre:

Det enda som stör mig lite är priset, men det är en sak som jag som konsument lätt kan åtgärda. Priset är ju inte hugget i sten så att säga, det går ju att pruta. Eller låta bli att konsumera.

Och med "pruta" menar du "ladda ned en piratkopia"? Visst kan onoff vara flexibla med priset -om man samtidigt köper en dator modell PII för 17000:-
Håller dock med om att man kan strunta i att köpa varan. Ska bli kul att se försäljningssiffrorna samt vad som händer med comunityn när ET:QW kommer ut.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Undrar hur mycket tid som las med att implementera detta i spelet. Vilket i sin tur leder till hur mycket tid som kunde ha lagts ner på att squisha buggar i både detta spel och BF2.

Skriv svar