EVE Online-intervju

Robot
Inaktiv
EVE Online-intervju

-

Medlem
Skrivet av dosman:

Hoppas de lyckas optimera deras servrar så fort som möjligt. Just nu så krashar noder/delar av världen om det är för många i ett solsystem/zon som pangar på varandra.

Att det just nu är en del krig mellan olika allianser som t.ex. Band of Brothers vs. Ascendant Frontier gör det bara ännu tydligare att CCPs servrar inte klarar av stora(hundratals skepp) strider än.

Territoriell karta över Eve-universumet

Än? Det har gått någorlunda bra innan när spelet inte var lika befolkat, handlar mer om att CCP kämpar med allt dom har för att få mer spelare men sen klarar dom inte av det, och det behöver fixas på direkten innan några expansioner eller liknande tillkommer.

Skribent

EVE var kul - ett par år Slutade på grund av all tid det tog. Det kunde ta dagar, ibland veckor, att samla ihop skepp för att sen tappa allt på mindre än en minut på grund av det massiva lagget som blev då allianserna möttes i de enorma striderna.

Sha Kharn & ASCN for 4TW. Hoppar de smiskar sina motståndare nu med sin Titan!

Jot
Medlem

Som det frågas i intervjun lider eve av ett malande problem som många kanske inte tänker på. Min gissning är att CCP omöjligt kunde förutspå den succé som eve har blivit, och detta har lett till att det finns ett ganska stort toppskikt med erfarna spelare som, av eves natur, älskar att trakassera nya spelare. Detta leder till att en massa av dessa nya spelare lämnar spelet och gapet, eller överflödet, av mer erfarna spelare ökar.

Vad leder detta till? Brist på billig arbetskraft, i brist på en annan beskrivning, och CCP måste justera spelelement för att inte tappa dom som ligger i just toppskiktet.

Min förhoppning är att något händer i spelet som tillfälligt minskar gapet mellan toppskiktet och nya spelare för att ge världen en chans att bli balanserad. Kanske något i stil med att göra 0.0 en fruktansvärd värld att befinna sig i. NPC's som börjar raida POSs, Concorde får frispel och börjar enforca ner till 0.1, turrets som är tillgängliga endast för spelare som är nya till spelet med funktion att skydda mot pirater... . nåväl, kanske lite väl drastiskt . .. men oavsett vad, jag _förstår_ den grief en ny kotte känner när han blir av med sin oförsäkrade skorv som han slitit i 2 veckor för att ha råd att köpa, och den hopplöshet han känner när han börjar förstå vilken tid han behöver lägga ner för att ha en rimlig chans att faktiskt göra en skillnad i en strid.


signatur

ejot på irc.. fråga mig inte om e:et :)

Inaktiv
Inaktiv
Skrivet av dosman:
Skrivet av Jot:

Som det frågas i intervjun lider eve av ett malande problem som många kanske inte tänker på. Min gissning är att CCP omöjligt kunde förutspå den succé som eve har blivit, och detta har lett till att det finns ett ganska stort toppskikt med erfarna spelare som, av eves natur, älskar att trakassera nya spelare. Detta leder till att en massa av dessa nya spelare lämnar spelet och gapet, eller överflödet, av mer erfarna spelare ökar.

Vad leder detta till? Brist på billig arbetskraft, i brist på en annan beskrivning, och CCP måste justera spelelement för att inte tappa dom som ligger i just toppskiktet.

Min förhoppning är att något händer i spelet som tillfälligt minskar gapet mellan toppskiktet och nya spelare för att ge världen en chans att bli balanserad. Kanske något i stil med att göra 0.0 en fruktansvärd värld att befinna sig i. NPC's som börjar raida POSs, Concorde får frispel och börjar enforca ner till 0.1, turrets som är tillgängliga endast för spelare som är nya till spelet med funktion att skydda mot pirater... . nåväl, kanske lite väl drastiskt . .. men oavsett vad, jag _förstår_ den grief en ny kotte känner när han blir av med sin oförsäkrade skorv som han slitit i 2 veckor för att ha råd att köpa, och den hopplöshet han känner när han börjar förstå vilken tid han behöver lägga ner för att ha en rimlig chans att faktiskt göra en skillnad i en strid.

Gamla spelare är inte nödvändigtvis mer sugna på att trakassera nya spelare.

Är man en nybörjare så borde man gå med i ett företag så får man hjälp av andra spelare. Det hjälper om man inte är ensam.

Ett par stycken nya spelare kan lätt plocka en gammal spelare om de använder rätt strategi. Det har b.la. Agonys pvp-kurser visat om och om igen.

och hur många nybörjare vet detta? dom kallas noobs för en anledning ^^

Medlem

Jo har bara spelat eve några free tials och det är knappast nybörjar vänligt även om det är ganska mycket folk som gärna hjälper till i början med info känns det lite för stor och massivt när man börjar. Men kul var det även om det är lite för koncentrerat på at grinda pengar, speciellt i början.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Jot
Medlem
Skrivet av dosman:
Skrivet av Jot:

Som det frågas i intervjun lider eve av ett malande problem som många kanske inte tänker på. Min gissning är att CCP omöjligt kunde förutspå den succé som eve har blivit, och detta har lett till att det finns ett ganska stort toppskikt med erfarna spelare som, av eves natur, älskar att trakassera nya spelare. Detta leder till att en massa av dessa nya spelare lämnar spelet och gapet, eller överflödet, av mer erfarna spelare ökar.

Vad leder detta till? Brist på billig arbetskraft, i brist på en annan beskrivning, och CCP måste justera spelelement för att inte tappa dom som ligger i just toppskiktet.

Min förhoppning är att något händer i spelet som tillfälligt minskar gapet mellan toppskiktet och nya spelare för att ge världen en chans att bli balanserad. Kanske något i stil med att göra 0.0 en fruktansvärd värld att befinna sig i. NPC's som börjar raida POSs, Concorde får frispel och börjar enforca ner till 0.1, turrets som är tillgängliga endast för spelare som är nya till spelet med funktion att skydda mot pirater... . nåväl, kanske lite väl drastiskt . .. men oavsett vad, jag _förstår_ den grief en ny kotte känner när han blir av med sin oförsäkrade skorv som han slitit i 2 veckor för att ha råd att köpa, och den hopplöshet han känner när han börjar förstå vilken tid han behöver lägga ner för att ha en rimlig chans att faktiskt göra en skillnad i en strid.

Gamla spelare är inte nödvändigtvis mer sugna på att trakassera nya spelare.

Är man en nybörjare så borde man gå med i ett företag så får man hjälp av andra spelare. Det hjälper om man inte är ensam.

Ett par stycken nya spelare kan lätt plocka en gammal spelare om de använder rätt strategi. Det har b.la. Agonys pvp-kurser visat om och om igen.

Som ThreeZool skrev, hur många nybörjare vet detta? När dom kommer till det stadiet att dom inser HUR dom skyddar sig mot griefers/pirater/kalla-det-vad-ni-vill måste dom lära sig hur man plockar upp en grupp och organiserar sig OCH lära sig PvP:a ... det finns mig veterligen inget sätt utanför ett corp att duellera.

Men det var inte pirater vs noobs som min åsikt rörde sig om Klyftan mellan oorganiserade hönshjärnor och rutinerade PvP:are är, enligt mitt tycke, alldeles för stort... det handlar inte om att nerfa något, det är mer djupgående än så..


signatur

ejot på irc.. fråga mig inte om e:et :)

Inaktiv
Skrivet av bastard:

EVE var kul - ett par år Slutade på grund av all tid det tog. Det kunde ta dagar, ibland veckor, att samla ihop skepp för att sen tappa allt på mindre än en minut på grund av det massiva lagget som blev då allianserna möttes i de enorma striderna.

Sha Kharn & ASCN for 4TW. Hoppar de smiskar sina motståndare nu med sin Titan!

Vid Aias, må ASCN brinna i den eviga elden!
Och BoB med för den delen.
Här i norr vet vi hur man handskas med folk av den sorten.
F1, F2, F3, F4...

1
Skriv svar