Uwe Boll gör ny BloodRayne-film

Robot
Medlem
Uwe Boll gör ny BloodRayne-film

Ja, när man bajsar kommer det oftast två eller fler korvar.


signatur

Aj, dina ögon!

Medlem

Kan inte Uwe ta och lägga av snart... Han har redan förstört så mycket med sina jävla filmer så nu tycker jag det räcker iaf.


signatur

Submission is for the weak

oan
Medlem

låt han fortsätta förstöra redan dåliga licenser.
det har jag ingenting emot.

Medlem

Men ändå.. Han måste ju få finansiärer för sina filmer, så på nåt sätt, trots allt gnäll måste de ju gå med vinst..?

QRT
Medlem
Skrivet av noaxark:

Ja, när man bajsar kommer det oftast två eller fler korvar.

Haha! Ja tyvärr. Vore bättre om all skit kom på en gång kanske

Medlem

Lite fin info ifrån IMDB om hans filmatiseringar av Spel:
BloodRyan(2005) 2,5/10 (#51 på Botten 100)
Alone in the Dark(2005) 2,2/10 (#27 på Botten 100)
House of the Dead(2003) 2,0/10 (#13 på Botten 100)

vad kan man säga? det tar sig

Hoppas på att Dungeon Siege, Postal (umm tror han kommer slå nytt botten rekord med den ), Far Cry blir betyligt bättre.

Medlem

Uwe Boll....USCH...det behövs igentligen inte fler ord om honom än USCH!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Nog finns det mycket jag skulle kunna kalla honom, men inte är det Steven Spielberg i alla fall.

Medlem

Känns lite konstigt om han går i vinst med tanke på att folk har nog skitit i hans filmer sen house of the dead kom. :B
Alla ser mörkt på hans projekt, Och det är väl tur det.
Kan fortfarande inte fatta hur han får göra filmer.

Inaktiv

fakta om Bloodrayne:

Budget: $25,000,000 (estimated)
Gross (bio intäkter):$3,621,531 (Worldwide) (18 June 2006) (sub-total)

Så hur fan får han göra en till?

Medlem

Kul att det kommer en tvåa hoppas den utspelar sig i modern tid eller kanske i Nazityskland som det första spelet. Men vi får se hans filmer funkar som underhållning tycker jag och det är vad film bör vara.


signatur

R.I.P Fragzone 2006

Inaktiv

Han kanske har en snäll och rik farbror i tyskland som finansierar hans filmproduktioner.

Inaktiv

Ja han gör dom sämsta filmerna i världen. Visste inte att samma kille gjort Alone in the dark som jag stängde av efter 15 min. Bloodrayne är ännu sämre och på något sätt hade de två filmerna nåt gemensamt. De saknar total närvarokänsla, taskig dramaturgi och urusla film- och ljudeffekter. Det roliga är att jag kom att tänka på Alone in the dark då jag såg Bloodrayne

Medlem

Själv blir jag förbannad över att han inte förstår hur dålig han e!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Att jämföra Uwe Boll med Stephen Spielberg är en maximal förolämpning. Även om det var i en jämförelse mellan dem olika världarna. Stephen Spielberg är ett geni i film, Uwe är ett mongo som inte vet skillnad på en kamera och en banan. Det är en bättre jämförelse.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

http://www.somethingawful.com/index.php?a=4120

Lowtax om "Postal"

Tycker det är guld att tillome hans filmcrew vägrar se skräpet.

Medlem

Seriöst mobbad kille.
Jag tycker inte han har gjort sig förtjänt av att bli dissad så hårt.
Många röstar ned hans filmer på IMDB bara för att det är han så den statistiken litar jag inte på för fem öre.

Det var någon intervju med honom för ett tag sedan (dammsug nyhetsarkivet om ni har lust) där det frågades varför han fick fortsätta med filmer om han nu sög så hårt.
Svaret var att han gör filmer med låg budget och därför går med vinst totalt räknat (inte bara biljettförsäljning). Sedan ger det ett mervärde till dem som säljer licensen vilket gör att de kan sälja några fler kopior av ett gammalt spel.

Dessutom har (eller hade) tyskland skattelagar som gjorde det fördelaktigt att investera i te.x. filmer, vilket säkert hjälper honom en hel del när det är dags att skaka fram pengar. Tydligen är finansiärer hans minsta problem.

Man bör också ha i åtanke vilken typ av filmer han gör.
Det är ju knappast någonting som kan jämföras med Det sjunde inseglet eller Pelle erövraren.
Hans filmer är ju i regel mer en film man ser på när man är bakis eller bara allmänt seg en regnig lördagseftermiddag. Jag håller med om han knappast gör tankvärd finrumsunderhållning av hög kvalité, men det är heller ingenting som man vill se hela tiden.

Och allvarligt talat, en film baserad på ett spel som enbart går ut på att slakta radioaktiva mutantzombies, hur tycker ni att en sådan skulle göras så att den blev bra?


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem

Anledningen till att han gör dåliga filmer var väl att Tyskland ger bidrag till filmer som går dåligt eller hur det nu var. Läste nåt i den stilen nånstans.

Medlem

BloodRayne-filmen är den dåligaste filmen jag någonsin har sett! och jag är inte så kräsen när det gäller Spel filmer!


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Inaktiv

Boll is able to acquire funding thanks to German tax laws that reward investments in film. The law allows investors in German-owned films to write off 100% of their investment as a tax deduction; it also allows them to invest borrowed money and write off any fees associated with the loan. The investor is then only required to pay taxes on the profits made by the movie; if the movie loses money, the investor gets a tax writeoff.

[http://en.wikipedia.org/wiki/Uwe_Boll#Financing]


signatur

Cordão de Ouro - [http://www.cordaodeouro.se]

Medlem

Nej, den första filmen var som sagt ingen höjdare. När man går in och ändrar så pass mycket så visar det ju på en ganska bristande respekt för materialet. Storyn i spelet var väl i och för sig inte direkt bra, men upplägget med nazister, vampyrer och diverse mysiga monster funkade riktigt bra. Jag gillade inte heller att Raynes personlighet var helt fel och att hon var alldeles för trevlig i filmen. De som spelat spelen vet att hon kan vara riktigt elak emellanåt.

<hugger av en arm> "You dropped something."

Medlem
Citat:

Det kortfattade beskedet på spelsajten EuroGamer ger emellertid varken svar på frågor om titel, handling, rollbesättning eller längd.

Inte så svårt att fylla i den infon;
Titel = "BloodRayne II"
Handling = Banal och oinspirerad
Rollbesättning = Kristanna Loken och någon annan kändis som är i desperat behov av pengar
Längd = 1 timme och 25 minuter av psykologisk smärta (för både publiken och skådisarna)

Det där om den tyska skattelagen hade jag inte hört tidigare. Tänk, det finns en logisk förklaring till allt. Till och med Uve Boll-filmer.

House of dead filmen gillade jag hyfsat 2:an var mycket bättre men så gillar man ju zombie rullar.

Uwe Boll är ju rätt go iallafall!


signatur
1
Skriv svar