Grymt öde väntar en Episode Two-karaktär

äh. alla vet att den som dör INTE kommer att vara viktig för storyn ifortsättningen. och alla vet att det kommer att bli en fortsättning. så... vem det än är så kommer personen inte att saknas. logik.

haha.

Medlem

Hmm, ja, det var ju shockerande nyheter. Skulle nog gärna behålla både barney och alex. Valve borde absolut gå i en riktning med mer cooperation mellan AI-spelarna och spelaren. Det ger en helt annan känsla än att bara gå fram och meja själv.
Sen borde dom satsa mer på realistisk fysik och skador på motståndare.
Skuggor och ljus som ska reflekteras överallt tycker jag inte ser bra ut. Ofta överarbetar dom sånt.


signatur

once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.

Inaktiv

Om man tittar på trailern till Episode Two så verka det som att Alyx dör :\
Hon hänger ju där och dingla över marken och senare så kommer den där snubben och bär henne till sorgsen musik:(


signatur

Amd Opteron 150 | Corsair 2048MB | Sapphire Radeon X1900XTX 512MB

Inaktiv
Inaktiv

Eli Vance eller Barney Calhoun blir det. De kommer ju
döda någon som betyder något. Om de vill att folk ska bry sig om sina kamrater i Half-Life världen så dödar de inte någon bara för saken att göra det då det bara skulle vara meningslöst, det är någon viktig för spelaren som faller.

Därför tror jag Barney Calhoun eller Eli Vance dör. Alyx Vance kommer inte dö därför de har gjort det alldelles för uppenbart, och *spoiler* PC Gamer har bekräftat att man gör en åktur med henne i skogen på den nya buggyn *spoiler*

Hon kan ju dö senare i episoden, men det verkar fortfarande för uppenbart. Hon var även i stasis med Gman i andra trailern, han kommer inte döda henne. Judith Mossman kan dö senare, men inte i Episode 2.

Hon är ju vid projektet som nämndes i Episode 1, jag tror nog Gordon är på väg dit i en senare episod om inte redan i Episode 2, och hennes kunskap kommer troligtvis att behövas.

Alyx är riktig klyftig, men Mossman är nog betydligt klyftigare p.g.a. av hennes erfarenhet i Black Mesa.

Skrivet av Hypnosos:

*spoiler* PC Gamer har bekräftat att man gör en åktur med henne i skogen på den nya buggyn *spoiler*

En åktur ja ... *host* 8)

Medlem

Eli bryter sitt andra ben och blir nedtrampad av en strider?

Medlem

Vore vågat om det var gordon. Det skulle vara oväntat imo!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

*spoiler* åhh, just det... ingen som skulle kunna skicka ett PM till mig och förklara hur Alyx överlever explosionen i slutet av HL2?
(nej, jag har inte lirat mer HL än ettan och tvåan)
*spoiler*


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Inaktiv
Skrivet av peak_performance:
Skrivet av Hypnosos:

*spoiler* PC Gamer har bekräftat att man gör en åktur med henne i skogen på den nya buggyn *spoiler*

En åktur ja ... *host* 8)

Den åkturen behöver inte sluta med Alyxs död. Gordon sitter ju i buggyn också. Dör Alyx då så dör Gordon också.

VALVe har även bekräftat att man spelar som Gordon i 3 episoder så nope, han dör inte i Episode 2. Well, han kommer väl dö ett par gånger, men inte permanent ni vet...

Medlem

Jag tror Alyx dör. Eftersom dom koncentrerade sig så mycket på henne i Ep1 så tror jag dom vill få oss att känna henne så bra som möjligt, för att sedan döda henne så vi blir surare på combine nissarna. Detta skulle troligen blanda in mer kännslor i spelandet.

Personligen så hatar jag Alyx för hon har så ful humor och är tråkig. Jag skulle icke sakna henne iaf. Men det måste vara en brud i spelet, så dom får ersätta henne med nån skjutglad fjortis tycker jag.

Medlem
Skrivet av Hypnosos:
Skrivet av peak_performance:
Skrivet av Hypnosos:

*spoiler* PC Gamer har bekräftat att man gör en åktur med henne i skogen på den nya buggyn *spoiler*

En åktur ja ... *host* 8)

Den åkturen behöver inte sluta med Alyxs död. Gordon sitter ju i buggyn också. Dör Alyx då så dör Gordon också.

VALVe har även bekräftat att man spelar som Gordon i 3 episoder så nope, han dör inte i Episode 2. Well, han kommer väl dö ett par gånger, men inte permanent ni vet...

Jag tror inte det var riktigt det han syftade med "åktur" som du ser, så är Fz´s medlemmar (särskrivet medlemmar? ) perversa trevliga kritiska, otroligt olika människor, och åktur i detta inlägg tror jag i varde fall syftar till något helt annat än en vanlig åktur i buggyn... rätta mig om jag har fel


signatur

Nämen!

Medlem

Alyx, hon ramlar

Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Jag tror Alyx dör. Eftersom dom koncentrerade sig så mycket på henne i Ep1 så tror jag dom vill få oss att känna henne så bra som möjligt, för att sedan döda henne så vi blir surare på combine nissarna. Detta skulle troligen blanda in mer kännslor i spelandet.

Personligen så hatar jag Alyx för hon har så ful humor och är tråkig. Jag skulle icke sakna henne iaf. Men det måste vara en brud i spelet, så dom får ersätta henne med nån skjutglad fjortis tycker jag.

Hörru passa dig, Alyx var första bruden jag älskade


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Detta är ju förskräckligt!

Har Half-Life en STORY! Vilken jäkla spoiler. Jag var övertygad om att spelaren var ett tåg med vapen som åkte på ett räls.

Men kan inte hela forumet nu tillsammans hålla tummarna på att det är Alyx som dör?

Inaktiv

bästa spel serien efter msg serien och varför hater alla alex :\

Medlem

Jag ber till dug att dom drar en shit + del på alyx hon kan han kapa brösten av sig och dra. Hatar att hon hängde efter mig i hela episode 1. Jag är för fan Gordon Freeman jag grejjar ALLT SJÄLV!


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Inaktiv

Tror gordon (äntligen) spontant kommer skrika "Bloody hell, arse this!", sedan waste:ar han sig själv.

Skälet: Han fick aldrig komma till med G-man. SÅ uppenbart...


signatur

"Some peoples' internet should be made read-only"
http://pesnwiki.servehttp.com/

Medlem

Btw, de där med att detta innehåller spoilers, topicen säger allt.. kanske borde ändra på den

Medlem

Är det inte ganska meningslöst att skriva spoilervarning i själva nyheten när själva spoilern redan ligger i rubriken?

Nyhet om Halflife 2 - spoilervarning utfärdas, hade vart mer logiskt även om det inte var världens mest avslöjande spoiler.

Medlem
Skrivet av MammaMuu:

Är det inte ganska meningslöst att skriva spoilervarning i själva nyheten när själva spoilern redan ligger i rubriken?

Nyhet om Halflife 2 - spoilervarning utfärdas, hade vart mer logiskt även om det inte var världens mest avslöjande spoiler.

I agree!

Medlem

precis vad jag sa

Inaktiv
Skrivet av perixon:
Skrivet av iramirion:

SERIÖST FZ, jävla töntar! Jag vill inte ha några spoilers..

Hårda ord - men jag tycker inte att vi kan ta åt oss av dem. Vi varnar på inte färre än två olika ställen att nyhetssticket innehåller en så kallad "spoiler". Den som trots det ändå väljer att fortsätta läsa får anses göra det på eget ansvar.

Hälsningar,
Peter på FZ-red.

Alltså.. det är en ganska stor spoiler när man besöker hemsidan och läser "Grymt öde väntar en Episoder Two-karaktär" -- jag har ingen aning om det antyder att någon dör, men bara tanken av att lira igenom ep2 och veta att någon kommer att fara illa ut är dessvärre minuspoäng i min bok.

MFC
Medlem

Barney dör.. han klarade inte pressen efter Blue shi(f)t


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av SoniC:

Jag ber till dug att dom drar en shit + del på alyx hon kan han kapa brösten av sig och dra. Hatar att hon hängde efter mig i hela episode 1. Jag är för fan Gordon Freeman jag grejjar ALLT SJÄLV!

Hmm? En Snabbanalys säger mig att du inte tänder på tjejer som inte har ont.
Eller så är du inte riktigt så gammal som du påstår.

Medlem

Satsar mina slantar på att det är Alyx pappa som stryker med. Har man som jag läst filmvetenskap så är det lätt att se att det låter mest troligt att döda honom. Gör man det får vi genast en gråtande Alyx med stort hämdbegär. Ska man dessutom döda någon kär karakrär kommer de göra det under extravaganta företeelser, inte att denne ramlar och bryter ryggraden. Denne kommer dö på nått häftigt/storslaget sätt för att påverka spelarens känslor så mycket som möjligt. Mycket dramatik annars kommer spelaren bara bli uppretad.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem

Om Barney ryker börjar jag gråta.


signatur
Medlem

Läser man den här tråden så får man skylla sig själv för spoilers.

Jag kommer inte ihåg exakt, men jag har för mig att i någon utav filmerna från Episode 2 så dör ju Dr. Mossman, och Eli säger att vi skulle inte lämnat henne. Men hon är ändå ingen återkommande, stor karaktär så hon är ju inte riktigt aktuell. Troligtvis blir det Eli, även om det vore lite tråkigt för han tillför egentligen inget till serien, även om jag gillar hans betryggande sätt skarpt. Det vore även tråkigt eftersom då blir Alyx ännu mer svag och lidande, känns som det varit nog med det redan.

Något som jag egentligen inte vill, men som skulle vara bra för serien och faktiskt ganska logiskt vore om just Alyx dör. Som spelare har man (i alla fall de flesta av oss) fått ganska starka känslor för henne, och genom hennes död känner man sig mycket mer utelämnad och hopplös. Skulle Alyx dö nu vill man ännu mer bänga skiten ur utomjordingarna. Spelserien handlar ju trots allt om Gordon.

Medlem

argh, bara rubriken avslöjar för mycket tycker jag.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Vill ha EP2 NU, NU!. Och DOG får inte dö för jag är så förbannat kär i honom. Hans känslor sprudlar verkligen.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

123
Skriv svar