Ensemble gör RTS av Halo

Medlem
Ensemble gör RTS av Halo

hmmmmmmm............

Inaktiv

dåligt att den bara kommer till 360

Medlem
Medlem
Skrivet av david_dellblom:

dåligt att den bara kommer till 360

Tjaa, vore ju dumt att främja konkurrenter. Dock skulle dom kunna släppa det till PC. Å andra sidan är både Halo och Halo 2 något så sjukt tråkiga så detta spelet verkar helt ointressant.

Medlem

yay Ett spel till att räkna in i sin 360 samling!

Medlem

Korkat att inte släppa den till PC.
Är det någon genre där PC:n är överlägsen alla konsoller så är det just RTS spel

Hmmmmmmm. Ensemble litar jag inte riktigt på. Eller ett Halo-RTS-spel. Trots att jag älskar Halo.

Jh
Medlem

hm.. var inte Halo tänkt att vara RTS från första början?


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Inaktiv
Skrivet av Jh:

hm.. var inte Halo tänkt att vara RTS från första början?

Jo, vi läste också det i artikeln....


signatur

"Jesus loves me yes I know"

Medlem

fan va bescht, microsoft såg säkert att folk blev intresserad av Halogen mod till Zero hour generals och stängde ner den och startade igång ett nytt spel i halo som rts...
jag blir så sur på dem...

Medlem

Age of Empires + Halo = Teh shit?

Medlem
Skrivet av ace84:

fan va bescht, microsoft såg säkert att folk blev intresserad av Halogen mod till Zero hour generals och stängde ner den och startade igång ett nytt spel i halo som rts...
jag blir så sur på dem...

Inget nytt alls, tänk på blizzard som har stängt ner starcraft FPS mod till hl1, handlar om att skydda sina rättigheter och tillgångar.
nu vet jag inte hur länge sedan de la ner det moddet, men om de dessutom redan har en trailer så kan det antyda om att de har jobbat ett tag på det.
det är inte bara microsoft som är "ondingar" i denna värld... (de är faktiskt det företag som sjänker bort mest pengar, eller har varit )

Flakmonkey

Tycker att Middle Earth II visade att det går att göra bra RTS till konsol och nu kommer ju det här utvecklas specifikt för 360n så då kan det nog bli riktigt fint... Men precis som när det gäller FPS så kommer det bli en annorlunda upplevelse, inte bättre eller sämre bara annorlunda

Medlem

Ensemble hm...


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

Fin fint! Halo <3


signatur

I'm a snake, follow me!

Skrivet av Nosnos:

Tycker att Middle Earth II visade att det går att göra bra RTS till konsol och nu kommer ju det här utvecklas specifikt för 360n så då kan det nog bli riktigt fint... Men precis som när det gäller FPS så kommer det bli en annorlunda upplevelse, inte bättre eller sämre bara annorlunda

Bara för att det är annorlunda kan man inte utesluta att det är bättre eller sämre. Men det handlar precis som du säger mycket om anpassning. RTS är fullt möjligt på konsol, vilket BFME2 verkade visa (har inte spelat det själv).

Men, att mus är överlägset på de flesta punkterna. /fanboi

Medlem

Designas spelet för en konsoll blir det ju säkert riktigt bra på konsollen. Problemen uppstår när det skall portas direkt till pc eller tvärt om.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

1
Skriv svar