Crimecraft - UE3-drivet MMO-spel

Robot
Inaktiv
Crimecraft - UE3-drivet MMO-spel

"Trots att vi ännu inte sett Epics spelmotor Unreal Engine 3 i aktion licenseras den av åtskilliga utvecklare."

Dead Rising?


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Sedan när stödde Unrealmotorn Dead Rising ?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Dead Rising är inte unreal motorn - men FZ råkade skriva det nån gång tydligen (såg inte det själv, men hörde om det i en thread)-


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Precis. Kom igen nu, FZ. Ta ansvar för misstaget och döda ryktet en gång för alla nu.

När jag kontaktade Capcom support om vilken motor spelet använde så kunde de inte tala om exakt vilken motor de använde (surprise surprise, är ju bara support-gubbar), men efter några dagar fick jag följande:

Citat:

For now I would assume it doesn't use [Unreal Engine 3] and therefore it may just be a misprint on the website.

Inget konkret, men det säger ju sig själv att om Capcom hade använt UE3 så hade de gjort väsen om det.

Edit: "Specifikt" ändrat till "konkret".

Redaktör

Fixar du fram 1) info om var vi skrev att Dead Rising drivs av UE3 och 2) info om vilken motor som faktiskt driver det så dödar vi ryktet på studs.

Vi (bland annat jag) skrev att något annat spel drivs av UE3, minns dock inte vilket det gällde. Rätt säker på att det inte var Dead Rising, dock.


signatur
Medlem
Skrivet av Xtrmntr:

Fixar du fram 1) info om var vi skrev att Dead Rising drivs av UE3.

Här och här nämner ni att Dead Rising använder UE3.

Skrivet av Xtrmntr:

2) info om vilken motor som faktiskt driver det så dödar vi ryktet på studs.

Jag har försökt få fram detta ur Capcom, men som sagt, deras support vet inte säkert. Dock är det min roll som läsare att vara kritisk mot det jag läser, och er roll att förse oss läsare med källor till den fakta som ni publicerar.

Men vore bra att få klarhet i saken, eftersom flertalet här verkar vara av åsikten att Dead Rising drivs av UE3, tack vare era nyheter här. Ingen annanstans där folk har sökt på nätet, har denna uppgift förekommit.

Edit: Grammatik och annat tjafs. Jaja, jag ska lägga mig..

Redaktör

Där ser man. Inte bra, passade därför på att skriva om de aktuella nyheterna. Tack för upplysningarna!


signatur
Medlem
Skrivet av Xtrmntr:

2) info om vilken motor som

Spelet drivs väl av en egenutvecklad motor?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Xtrmntr:

Där ser man. Inte bra, passade därför på att skriva om de aktuella nyheterna. Tack för upplysningarna!

Finemang, tackar tackar

Skrivet av Hipshot:

Spelet drivs väl av en egenutvecklad motor?

Jo, det ska väl vara Capcoms egna motor. Tror de kallade den för "the Capcom 360 Engine" i 1UP:s podradio, eller något sådant. Var dock förmodligen bara deras egna ord för motorn.

Inaktiv

aoki, fz har lurat mig i alla dessa månader, *stämma* hihi
är en j*kligt snygg motor iaf. och spelstilen ser superb ut


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

1
Skriv svar