Dynamiska priser i Counter-Strike: Source
Ganska patetiska förslag sett från en designvinkel.
Grymt bra, sett från designvinkel! Hittills är det mycket få spel spel (Starcraft) som lyckats bli riktigt balanserat, och det efter många års patchande. Lyckas man hitta på ett fungerande koncept för spel som balanserar sig självt så är det stort!
Grymt bra, sett från designvinkel! Hittills är det mycket få spel spel (Starcraft) som lyckats bli riktigt balanserat, och det efter många års patchande. Lyckas man hitta på ett fungerande koncept för spel som balanserar sig självt så är det stort!
Så du tror inte att det kommer missbrukas?
Att runka i en cirkel och tävla i ett datorspel är en perfekt jämförelse. Att tävla är hemskt - det får inte ske under några som helst omständigheter, har jag rätt?
Absolut inte. Båda aktiviteterna har sin plats i tillvaron
Det jag vill peka på är att det alltid finns en konflikt mellan klan/"elit"-spelare och vanliga casual-spelare.
Klanspelare har ofta den uppfattningen att dom kan mest och bäst om spelet i fråga, och att alla ändringar borde konsulteras med dom först. Helst bör dock inga ändringar alls ske, för det skulle ju förstöra deras intränade taktiker. Klanspelare är ofta högst verbala på olika forum, och lyckas därför framstå som fler än vad dom egentligen är. Summa summarum är att klanspelare agerar som en konserverande faktor som förhindrar utveckling av spelet.
Casual-spelare å sin sida gillar förändringar. Det håller spelet fräscht och spännande, och drar in nya spelare/kunder. Casual-spelare bryr sig dock oftast inte om att gå in på utvecklarnas forum och skrika med siffror istället för bokstäver, utan håller istället käften och spelar.
Som tur är håller spelutvecklarna oftast med casual-spelarna (om inte annat än för ekonomiska skäl!) och gillar förändring.
Jag har själv faktiskt varit en klanman under mitten av 90-talet, men jag la av när jag såg hur oerhört djupt stagnationen spridit sig i klanvärlden. Jag tvekar inte att säga att majoriteten av "klaner" just är små inskränkta klubbar för inbördes beundran, fyllda av människor med übermenschkomplex.
Absolut inte. Båda aktiviteterna har sin plats i tillvaron
Det jag vill peka på är att det alltid finns en konflikt mellan klan/"elit"-spelare och vanliga casual-spelare.
Klanspelare har ofta den uppfattningen att dom kan mest och bäst om spelet i fråga, och att alla ändringar borde konsulteras med dom först. Helst bör dock inga ändringar alls ske, för det skulle ju förstöra deras intränade taktiker. Klanspelare är ofta högst verbala på olika forum, och lyckas därför framstå som fler än vad dom egentligen är. Summa summarum är att klanspelare agerar som en konserverande faktor som förhindrar utveckling av spelet.
Casual-spelare å sin sida gillar förändringar. Det håller spelet fräscht och spännande, och drar in nya spelare/kunder. Casual-spelare bryr sig dock oftast inte om att gå in på utvecklarnas forum och skrika med siffror istället för bokstäver, utan håller istället käften och spelar.
Som tur är håller spelutvecklarna oftast med casual-spelarna (om inte annat än för ekonomiska skäl!) och gillar förändring.
Jag har själv faktiskt varit en klanman under mitten av 90-talet, men jag la av när jag såg hur oerhört djupt stagnationen spridit sig i klanvärlden. Jag tvekar inte att säga att majoriteten av "klaner" just är små inskränkta klubbar för inbördes beundran, fyllda av människor med übermenschkomplex.
Otroligt insiktsfullt och det stämmer till 100 %.
Jag håller med, de har Source som en testinggrund, jag gillar förändringar. De kommer göra lite förändringar på Source och sedan kanske kolla vilka som är populära och vilka som inte är det och sedan kanske lägga in 1-2 stycken av dessa i CS 2.
Så du tror inte att det kommer missbrukas?
På vilket sätt? Samla ihop tusen pers och höja priset på ett vapen över en vecka? CS:S är för stort för att sådant skulle kunna hända. Såvida ingen lyckas hacka rapporterna till valve eller göra script som spelar av sig självt på nätterna och köper samma vapen.
Jag ser det som ett större problem att det finns typ tre vapen i spelet som är prisvärda.
imo så är skölden bara till för att reta upp andra spelare. Spelade public en gång när jag var på lan och då var vi tolv personer i mitt lag, samt tolv i andra laget. Exakt alla i laget köpte skölden och ställde sig vid långa på D2 och inväntade fienderna. Fyfan vad synd det var om dem. Först så ställde vi oss i en linje, då kunde dem inte träffa oss. Sen när dem gick närmre så gjorde vi en fet ring så att vi inte skulle bli träffade. När fienderna laddade om så dödade vi allihopa :D.
Ah hur kul initiativ som helst! Perfekt för min spelstil också (TMP* only), mitt kit kommer bli ännu billigare, och pray and spray vapen som DE och annat skit kommer bli apdyrt. Gött. Det kommer roa mig den gången varannan månad jag spelar CS
*Tmp är ej spray and pray, snarare spray and slay. Det gäller bara att komma jävligt, jävligt nära. När man spelat sedan beta 2 måste man ju ha lite utmaningar...
Edit: läste just att pistolerna ej kommer prisjusteras. Fan vad trist
Eftersom Valve tydligen inte klarar av att balansera dom andra vapnena så dom blir attraktivare och används mer så då är deras enda val att införa något så löjligt som det här.
Inte så konstigt att folk fortsätter spela 1.6 när de introducerar saker som det här i CS:S.
Istället för att ta itu med en mycket svår balansering som skulle kräva en oerhörd insats använder man "ny" teknik för att det skall balansera sig automatiskt.
Patetiskt eller genialiskt?
Jag lutar åt att det senare gäller Valve och det förra gäller dig, din lilla luddit.
Shit, sämre vapen är alltså sämre!
det jag självklart menade är att de sämre vapnena blir billigare och därför kanske används mer, läs vad jag menar och inte hur jag skriver
det kan bli ganska illa när man skriver när man är trött och även pratar med andra samtidigt, att man samtidigt sitter och dricker gör ju inte saken bättre
Wow, en större gameplay-ändring för Counter-Strike på ... ja, är det fem år? Fantastiskt.
Bättre än i Battlefield 2 där de helt bytar ut de största spelbitarna i varje patch.
(Tänker främst på "squadjumping" som säkert de flesta BF2 spelare har hört talas om)
Intressant, kan ju ge dom andra vapen en chans, Bullpup blir mer prisvärd.
Hehe:
Night Hawk .50C current price $650 Projected price $930 (+43.08%)
Mindre chans att man köper den i första rundan mao.
Ska dom inte införa aktier på vapnen I CS också, så man får lite rabatt :P.:)
How can we win when fools can be kings?
Eftersom Valve tydligen inte klarar av att balansera dom andra vapnena så dom blir attraktivare och används mer så då är deras enda val att införa något så löjligt som det här.
Inte så konstigt att folk fortsätter spela 1.6 när de introducerar saker som det här i CS:S.
Istället för att ta itu med en mycket svår balansering som skulle kräva en oerhörd insats använder man "ny" teknik för att det skall balansera sig automatiskt.
Patetiskt eller genialiskt?
Jag lutar åt att det senare gäller Valve och det förra gäller dig, din lilla luddit.
Jag tycker det borde gå att balansera det utan att blanda in alla spelare som spelar spelet. Jag ser det som en snål genväg. Så mycket resurser går det inte åt direkt för att testa. Jag tror säkert de kan ordna så att de får gratis arbetskraft i form av betatestare.
Tur man oftast kör med alternativa vapen iallafall ^^
Bara bra att dom gör såhär, förändring behövs så är det bara.
bara att kolla i vanliga cs 1.6, shit vad folk gnällde på 1.6 sen kom source och då var det gnäll gnäll, kan dra med 1.3 fyfan vad folk började gnälla på 1.4 och 1.5 (1.4 borde kanske inte räknas,
var ju en sån kort tid) sen kom 1.6 och då var 1.5 guden.
Jag tror denna balansering kommer förändra spelets taktiker, där man kommer gå upp som på en stege, först diverse pistoler för att sänka priserna på sumbmachineguns, assault rifles och snipers.
Sen går man upp, till submachineguns och då blir priserna sänkta på pistols, assault rifles och snipers.
Senare när man kommer ha en massa stålar, då äre assault rifles och snipers som regerar. Pistolerna kommer säkert vara riktigt billiga då och man behöver inte köra eco, bara köpa en bra och (säkert billig då) pistol och regera, och ta fiendens vapen