Ken Levine: "BioShock är ett FPS"

Robot
Medlem
Ken Levine: "BioShock är ett FPS"

Ett väldigt bra FPS isf.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Det har han ju redan sagt i femtioelva intervjuer. Att teamet ser Bioshock som ett riktigt "next-gen" fps och då inte bara grafiskt.
Att man kallar det för ett "fps" betyder ju inte automatiskt att det är ännu en Doom-klon med rullande tunnor och lådstaplande.

Medlem

Äntligen! 8)

Ingen genre är väl i sådant behov av förnyelse som FPS-genren.

Vi får hoppas att de håller vad de lovar bara.


signatur

yolo

Medlem

System Shock 2 var ju också till största delen ett fps, så det var väl ganska väntat. Tyckte jag iaf.

Ser väldigt mycket fram emot detta.

Medlem

Ska bli nice att lira på 360, även om det är ett fps så känns det som jag hellre vill ha det till konsoll

Medlem
Skrivet av Tony:

System Shock 2 var ju också till största delen ett fps, så det var väl ganska väntat. Tyckte jag iaf.

Ser väldigt mycket fram emot detta.

Precis.. men det är ju precis den typ av fps som man har saknat. Deus Ex och SS2 var två utomordentligt bra spel i den genren.


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Hoppas inte det blir mindre rpg än i SS2 iaf då ...

Medlem

Låter som dom menar att ett FPS inte kan vara ett rollspel.. Men är det inget rollspel alls i Bioshock så blir åtminstone jag genast mindre intresserad.

Medlem

ser ut att bli väldigt lovande iallafall

Medlem

å helvete va blodigt! :/

Medlem

hatar när man blandar FPS och RPG.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Vad han menar är inte att det är ett "vanligt FPS". Han vill få oss gamers att förstå att ett FPS behöver inte vara ett spel där man går runt och skjuter ihjäl folk punkt slut.

Utan vi måste tänka längre, detta är verkligen ett next-gen FPS. Ett FPS med inslag av både äventyr och rpg, men som ändå är ett FPS. Sen har det också bra grafik.

Medlem

Handlar nog mest om att de vill kunna titulera sig "de som ändrade FPS genren".. kallar dom spelet för ett RPG eller en FPS-PRG-hybrid är det inte längre lika "wow! Vilken förändring!". Marketing + att de såklart vill förändra en genre som börjar bli rejält belagd av gammalt damm...


signatur
Medlem
Skrivet av Night Hawk:

hatar när man blandar FPS och RPG.

säg inte så, Spel som STALKER är bevis på att det kan bli riktigt lyckat :):D


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av MKultra:

Handlar nog mest om att de vill kunna titulera sig "de som ändrade FPS genren".. kallar dom spelet för ett RPG eller en FPS-PRG-hybrid är det inte längre lika "wow! Vilken förändring!". Marketing + att de såklart vill förändra en genre som börjar bli rejält belagd av gammalt damm...

Förmodligen, känns lite fånigt imo. Blir nog förhoppningsvis ett bra spel dock.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Night Hawk:

hatar när man blandar FPS och RPG.

säg inte så, Spel som STALKER är bevis på att det kan bli riktigt lyckat :):D

va? du kan ju inte säga att stalker är lyckad? den kommer ju fan aldrig ut

Medlem

detta spel lär nog sopa mattan med det mesta när det väl släpps

Medlem
Skrivet av MKultra:

Handlar nog mest om att de vill kunna titulera sig "de som ändrade FPS genren".. kallar dom spelet för ett RPG eller en FPS-PRG-hybrid är det inte längre lika "wow! Vilken förändring!". Marketing + att de såklart vill förändra en genre som börjar bli rejält belagd av gammalt damm...

Ja, det är väl delvis så att dem vill kunna göra det som du skriver med all marketing och sånt. Men ser man på System Shock 2 så ser man samma sak. Spelet är många år gammalt men det sopar fortfarande mattan med sina motståndare. Hl Hl2 Doom, dessa spel har INGEN chans mot System Shock 2. Jag tror på att det kommer hända samma sak med Bioshock.

Det kommer inte ha den där superdupersnygga grafiken ala Unreal Tournament 07(dock samma motor ändå) men det kommer ha ett spelsätt som är så storslaget så att detta spelet kommer spelas i många många år. Jag spelar ju fortfarande System Shock 2, och det är från 1997(vad jag kommer ihåg )

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

hatar när man blandar FPS och RPG.

Då är vi varandras motsatser.

Sist en fps tog "inovativa grepp" var det zero-grav-gun i HL2 eller hur var det? Rinnande vatten vore ngt kanske?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Håller med, FPS+RPG är juh underbart, ta te.x Oblivion, sjukt kul juh. \o/.

Nu är juh detta inte riktigt likt Oblivion, men det här blir nog skitbra om det är System Shock 2igt.

Edit: Såg också att dom har dom 2 läskigaste saker man kan ha i ett spel på nån bild, småbarn och äckliga människor som kryper i tak.. ><!

Medlem
Skrivet av Mykee:

Edit: Såg också att dom har dom 2 läskigaste saker man kan ha i ett spel på nån bild, småbarn och äckliga människor som kryper i tak.. ><!

Naj det är inte det "läskigaste" det läskigaste är om dom hade haft folk med dålig munhygien.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

jag antog att det var ett fps


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Skrivet av CastorFiber:

Rinnande vatten vore ngt kanske?

Nog med grafikinnovation. Ge oss ny spelmekanik och nya manus! Jag börjar bli smått trött på att rädda mänskligheten från utomjordlingar, helvetesmonster och tyskar!

Medlem
Skrivet av slartibartfast:

Nog med grafikinnovation. Ge oss ny spelmekanik och nya manus! Jag börjar bli smått trött på att rädda mänskligheten från utomjordlingar, helvetesmonster och tyskar!

Håller med, jag är också trött på att rädda hela världen. Man blir less på att spela den ensamma hjälten. Kan inget spel bara ge känslan utav att hela världen inte cirkulerar runt dig.

Medlem
Skrivet av Tony:
Skrivet av slartibartfast:

Nog med grafikinnovation. Ge oss ny spelmekanik och nya manus! Jag börjar bli smått trött på att rädda mänskligheten från utomjordlingar, helvetesmonster och tyskar!

Håller med, jag är också trött på att rädda hela världen. Man blir less på att spela den ensamma hjälten. Kan inget spel bara ge känslan utav att hela världen inte cirkulerar runt dig.

The Sims..?

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Night Hawk:

hatar när man blandar FPS och RPG.

säg inte så, Spel som STALKER är bevis på att det kan bli riktigt lyckat :):D

Du menar att STALKER är ett RPG... ? Vart nånstans är STALKER ett RPG.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Night Hawk:

hatar när man blandar FPS och RPG.

Då är vi varandras motsatser.

Sist en fps tog "inovativa grepp" var det zero-grav-gun i HL2 eller hur var det? Rinnande vatten vore ngt kanske?

Och vad har "innovativa grepp" i FPS att göra med FPS/RPG-spel?

Medlem
Skrivet av derpious:
Skrivet av redmac:
Skrivet av Night Hawk:

hatar när man blandar FPS och RPG.

säg inte så, Spel som STALKER är bevis på att det kan bli riktigt lyckat :):D

Du menar att STALKER är ett RPG... ? Vart nånstans är STALKER ett RPG.

"This is a role-playing game without growing experience of your character, without changing characteristics and levels. We'd like the player to work out his personal mastery, moreover S.T.A.L.K.E.R. is an action/RPG"

Där är stalker ett RPG, taget från

snälla folk leta upp information om spelet innan du slänger ur dig nåt.

p.s Leta upp FAQ så kanske du hittar mer svar på varför Stalker är ett RPG

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

hatar när man blandar FPS och RPG.

Finns ingen bättre kombo!


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

12
Skriv svar