Company of Heroes premiärpatchat

Medlem
Skrivet av Nolite:

To make a long story short: tanka ner om du tycker att du ska göra det, men sprid helst inte nyheterna på publika forum, som dessa. Jag är en, troligen av många, som gärna ser att Relic (för att ta ett exempel) har pengar nog att fortsätta producera kvalitetsspel till PC.

Sant sant...och både CoH och Homeworld 1 & 2 var magnefika lir. Har köpt alla av tre


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Nolite:

Att resonera att man provar alla spel och sen köper dem man gillar duger inte heller. Det är inte ofta man kan betala i efterskott på en biograf eller när man tankat bilen (om man gillade åkturen, d.v.s).

Tycker det duger som förklaring. Det finns förläggare som kör en viss taktik när de släpper ett spel som de vet är av tveksam kvalitet. De släpper inget demo, och de skickar heller inte ut recensionsexemplar till media utan låter de köpa sina egna exemplar i butiker, och hoppas att sälja så många exemplar de kan innan spelet blir slaktat i recensioner. Det är deras skyldighet till sina aktieägare att tjäna så mycket pengar som möjligt, men det är vår skyldighet som konsumenter att göra det vi kan för att få en klar uppgift om produktens kvalitet innan vi köper den.

Den enda skada som görs om jag laddar hem ett spel, provspelar i en halvtimme och bestämmer mig för att spelet är skräp och aldrig rör det igen, är att förläggaren förlorar en kund som kanske hade köpt en produkt som han/hon inte gillar, i blindo. Får jag dåligt samvete över detta? Nej. Är det lagligt? Inte alls. Nödvändigt? Ja, jag tycker det.

Medlem

Appropå piratkopiering.... Det har varit samma tjat i typ 15-20 år. Så synd det verkar vara om branschen. Det görs knappt några spel alls längre.
Så länge det spelas kommer det att produceras.

Medlem

lol, fler piratkopierings diskussioner.. skoj! får jag vara med?

Titta på Sonys visning av PS3 under E3 mässan.. Dom skryter som galningar om va mycket spel dom sålt till tidigare playstation konsoller. Så istället för att sänka priserna på spelen, så höjs dom nå fruktansvärt.

Medlem
Skrivet av Svampen78:

Det görs knappt några spel alls längre.

Va? Vad snackar du om? Det görs ju tonvis


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Risken med "jag laddar ner hela spelet för att prova" är ju att man fastnar i det och spelar tills man tröttnar. Jag vet att jag har gjort så, spelat slut på ett spel jag tänkt köpa.

Fast jag vet inte jag är kanske en extra dålig människa

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Dem tjänar nog stora pengar ändå... skulle dem inte göra det så skulle dem nog sluta göra spel. Om det är några som ska gnällas på, ja då e det priserna på spelen. Skulle dem gå ner lite grann så skulle nog många köpa spelen istället. Men hur många barn som bara har sitt studiestöd i månaden, hur många av dem vill offra hela månads pengen på ett spel, när dem kan få det gratis på några timmar!? Så tänker dem iaf, det skulle jag oxå. Inte alla barn som är bortskämda med rika föräldrar som skämmer bort dem. Så det är inte så konstigt...

Jag förstår om man gnäller på TV-spelpriserna, som ibland ligger uppemot 700-800kr styck.

Men datorspel har de senaste åren legat riktigt lågt i pris, om man bara beställer från rätt sajter.

För 350kr får du tex både Company of Heroes och Dawn of War och gratis frakt hem till dig.
http://www.play.com/Games/PC/4-/672755/Company_Of_Heroes/Prod...
Det vill jag knappast kalla dyrt för ett nytt spel. Svårt att pressa det lägre än så, med tanke på att spelet faktiskt haft en utvecklingskostnad och behövt betala heltidslön till 100 anställda på Relic under ett antal år.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av HYBRiS:

Jag förstår om man gnäller på TV-spelpriserna, som ibland ligger uppemot 700-800kr styck.

Men datorspel har de senaste åren legat riktigt lågt i pris, om man bara beställer från rätt sajter.

För 350kr får du tex både Company of Heroes och Dawn of War och gratis frakt hem till dig.
http://www.play.com/Games/PC/4-/672755/Company_Of_Heroes/Prod...
Det vill jag knappast kalla dyrt för ett nytt spel. Svårt att pressa det lägre än så, med tanke på att spelet faktiskt haft en utvecklingskostnad och behövt betala heltidslön till 100 anställda på Relic under ett antal år.

Ja definitivt - dom har faktiskt sänkt priserna. Och sen om man inte stressar så kommer dom ganska snabbt i ännu billigare former.

Skrivet av Fardion:

Risken med "jag laddar ner hela spelet för att prova" är ju att man fastnar i det och spelar tills man tröttnar. Jag vet att jag har gjort så, spelat slut på ett spel jag tänkt köpa.

Fast jag vet inte jag är kanske en extra dålig människa

Risken finns där - men själv har jag aldrig haft problemet. Visst, det har hänt att det tagit några månader längre innan jag köpt spelet - men i slutändan köper jag alltid det jag tyckte var bra och värt pengarna.
* När det gäller film blir jag mer förbannad om man köper en film som verkar vara bra men som visar sig vara skit..

Men nu är det inte så att man ALLTID provar spelet innan man köper det...vissa spel vet man redan från första början att man kommer gilla (Oblivion,Cod2,Battlefield etc etc)

* glömde en del text här, vad jag ville ha sagt är att jag blir mindre besviken/förbannad på ett spel med brister som jag köpt änn vad jag blir om jag köpt en urusel film

*EDIT*
Vill poängtera att jag faktiskt anser att all kopiering är fel - oavsett jag själv kopierat eller ej. Min ursäkt som jag just beskrivit är vad jag använder - men det gör inte det mindre fel för det.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Stöd Relic och alla speltillverkare genom att köpa spelen ffs!
CoH har det dessutom funnits både beta demo och single player demo med skirmish läge, så man har kunnat testa spelet.
"Jag har inte råd att köpa spelet" Nähä, spela inte det då. Om du inte har råd att tanka bilen, går du då ut och slangar soppa från andra bilar?


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av warh0g:

Stöd Relic och alla speltillverkare genom att köpa spelen ffs!
CoH har det dessutom funnits både beta demo och single player demo med skirmish läge, så man har kunnat testa spelet.
"Jag har inte råd att köpa spelet" Nähä, spela inte det då. Om du inte har råd att tanka bilen, går du då ut och slangar soppa från andra bilar?

Det finns flertalet gånger då jag spelat ett demo och tyckt "fan, detta är grymt bra" men sen blivit besviken på fulla versionen.

Men yes, att skylla på att man inte har råd att köpa är dåligt - det är ingen som tvingar dig att köpa ett spel. Det är som att säga "jag har inte råd med en Porsche så det är därför jag stulit en"


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Jag kommer köpa spelet när det kommer fast jag redan klarat det. Man vill ju kunna spela online.

Medlem

synd att det inte finns nya enheter i det fulla spelet om man nu jämför med demot/betan

Medlem

Älskade demot! Synd att Europa ska underprioriteras när det gäller releaser!

12
Skriv svar