Filmat & fotat: Quake Wars

Medlem

Finns det flera olika rutter att välja mellan för att komma till de olika delmålen? Det känns som det kan bli lite enformigt och svårt att variera taktiken om man alltid måste genom tunneln osv.

Om det finns lite obalans mellan sidorna så är det väl också risk för att det kan bli i stort sett omöjligt för en sida att nå sitt mål om den andra sidan har bra spelare samt vet exakt var andra sidan anfaller.

Inaktiv
Skrivet av Margy:

Finns det flera olika rutter att välja mellan för att komma till de olika delmålen? Det känns som det kan bli lite enformigt och svårt att variera taktiken om man alltid måste genom tunneln osv.

Om det finns lite obalans mellan sidorna så är det väl också risk för att det kan bli i stort sett omöjligt för en sida att nå sitt mål om den andra sidan har bra spelare samt vet exakt var andra sidan anfaller.

Det har ju blivit försenat ett halvår för att de ska fixa just obalans så det kommer nog inte bli någon stor obalans sen ska du se


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem

Alltså ibland kan man ju undra... wolf:ET och ET:QW är ju byggt till att fokusera striderna till en plats, DÄRFÖR måste du ta MCP genom tunneln. spela wolf:ET ffs innan ni utrycker er. Hur skulle det se ut om du kunde köra den vart du ville? tänk lite


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Ser rätt jävla trevligt ut. Kanske kicka igång en tävling mellan original BF lagen?


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

Alltså ibland kan man ju undra... wolf:ET och ET:QW är ju byggt till att fokusera striderna till en plats, DÄRFÖR måste du ta MCP genom tunneln. spela wolf:ET ffs innan ni utrycker er. Hur skulle det se ut om du kunde köra den vart du ville? tänk lite

Nä, du har fel. I WS:ET så finns det alltid minst tre vägar att gå, och som måste försvaras. De leder dock till samma plats, men man kommer från olika håll. Det vet du väl? Tänk goldrush... vägen in till första tank punkten? Hur många? Tre stycken, ja. Tänk efter noga, och nu menar jag riktigt noga, det finns ingen karta som bara har "EN" väg.

Skrivet av Margy:

Finns det flera olika rutter att välja mellan för att komma till de olika delmålen? Det känns som det kan bli lite enformigt och svårt att variera taktiken om man alltid måste genom tunneln osv.

Om det finns lite obalans mellan sidorna så är det väl också risk för att det kan bli i stort sett omöjligt för en sida att nå sitt mål om den andra sidan har bra spelare samt vet exakt var andra sidan anfaller.

Det är ju ganska svårt att svara på då vi bara sett en bana Och om inte får vi väl hoppas att communityn snickrar ihop några bra banor som har flera rutter.

Jag tyckte då att videorna visade upp något jag verkligen vill spela, jag. Ett snabbt och fokuserat actionspel där varje klass har sin givna roll och lagarbete belönas. Jag kan fortfarande inte vänta.

Medlem

Blev också svårt sugen. IDs spel har alltid varit riktigt kassa när det gäller vapenljud, men kan leva med det. Gillar upplägget med småuppdrag och bryr mig inte det minsta vem dom fick det från (om ingen skulle kopiera bra idéer så skulle vi inte haft speciellt många spel idag, så sluta historia-onanera är ni snälla, det är bara barnsligt).

Det finns säkert mer än ett sätt att komma förbi tunneln, men det är inte omöjligt att det enda sättet att få förbi MCPn är genom tunneln, men alla sitter väl inte i den. Tack för jag slipper BF2s flagghoppande.

Har mina förhoppningar på det här.

JB
Medlem
Skrivet av peak_performance:

Jag tyckte då att videorna visade upp något jag verkligen vill spela, jag. Ett snabbt och fokuserat actionspel där varje klass har sin givna roll och lagarbete belönas. Jag kan fortfarande inte vänta.

Ett sånt spel finns redan. Wolfenstein: Enemy Territory, och det funkar utmärkt att spela både nu och efter ET:QW kommer ut. Jag tror ET kommer vara lika odödligt som Q3, om inte bättre, eftersom ET är gratis och det kommer nya spelare till ET hela tiden fastän ET är 3 år gammalt.

Klart jag har spelat W:ET. Bara för att klargöra det.

Medlem
Skrivet av Pooslice:
Skrivet av nudelsdesign:

Alltså ibland kan man ju undra... wolf:ET och ET:QW är ju byggt till att fokusera striderna till en plats, DÄRFÖR måste du ta MCP genom tunneln. spela wolf:ET ffs innan ni utrycker er. Hur skulle det se ut om du kunde köra den vart du ville? tänk lite

Nä, du har fel. I WS:ET så finns det alltid minst tre vägar att gå, och som måste försvaras. De leder dock till samma plats, men man kommer från olika håll. Det vet du väl? Tänk goldrush... vägen in till första tank punkten? Hur många? Tre stycken, ja. Tänk efter noga, och nu menar jag riktigt noga, det finns ingen karta som bara har "EN" väg.

fast tanken kör ju alltid samma väg. Hallå du kan ju flyga här så det lär nog finnas mer än tre vägar. dock måste MCP gå genom tunneln?


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Ser ut att bli riktigt roligt. Tror mer på detta än på BF2142 (trots att jag bara spelar bf2 nu).

Någon som vet när det släpps?


signatur

Spelat sedan q2 :)

Flakmonkey
Skrivet av verifier:

Någon som vet när det släpps?

http://www.fz.se/spel/?id=1406

12
Skriv svar