Carmack om id Softwares nästa titel
JAAA, Commander Keen är tillbaka! Fram med hoppstyltan igen 8)
Fast det ska ju vara en helt ny IP och spelet ska innehålla en massa folk så Commander Keen låter tyvärr inte så troligt, även om det hade varit skoj med ett nytt spel i den serien :).
Tycker hans tal lät tråkigt i år faktiskt. Han brukar ju kunna prata om nya teknologier och annat sånt som är intressant. Iofs så var väl detta en sammanfattning, men det var en tråkig sammanfattning isåfall
/ LordDaimos
Oavsett vad det blir kommer jag att älska det Jag sätter full tillit till att id sätter spelkänslan mitt i prick, vilket de alltid har gjort.
Btw, Carmack själv har inte längre så stor kontroll över hur spelen kommer att vara, då hans senaste "egna" projekt, Quake 3, var deras största flopp hittills.
Nädå, jag menar Quake 3. Kritikerrosat och visst sålde det bra - dessutom är det ett av mina favoritspel -, men vad jag förstått betalade det sig inte lika bra som deras andra spel. Och eftersom det var Carmack som i stort sett stog för all speldesign i det fick han dra sig tillbaka ifrån designen inför Doom 3 och deras kommande spel.
Antar att peak menar Quake 4? Jag vet inte hur många timmar man suttit och tryckt Q3, men det är många iaf. Bättre action och precision existerar typ inte längre i dagens multiplay..
Nu tänker jag inte uttala mig om Q3 floppade eller ej, men sen när innebär ett välgjort spel automagiskt att det även säljer bra?
Antar att peak menar Quake 4? Jag vet inte hur många timmar man suttit och tryckt Q3, men det är många iaf. Bättre action och precision existerar typ inte längre i dagens multiplay..
Nu tänker jag inte uttala mig om Q3 floppade eller ej, men sen när innebär ett välgjort spel automagiskt att det även säljer bra?
sen också är det olika åsikter vad som är ett välgjort spel, så det håller inte riktigt
sen också är det olika åsikter vad som är ett välgjort spel
Njaee...ett välgjort spel är ett spel där utvecklingsprocessen har fungerat bra och slutprodukten har kvalitet och buggfrihet rakt igenom.
Sen finns det ju naturligtvis välgjorda spel som man inte tycker om.
Meh -- vad ska man säga? Id software har nått sin kreativa destruktion vid de här laget. Jag ger dem ETT spel till, sedan kommer john carmack hoppa av och företaget får en ny diktator som förmodligen har smaken där den är till nytta.
Id software, sanna mina ord, är anledningen till varför jag är spelutvecklare idag. Fast, de är lite som gamla barnprogram, du kommer ihåg de som storartad underhållning som du förmodligen hade kunnat spendera lika mycket tid med nu som du kunde då.. Fast den bleka sanningen är att deras spel är linjärt bajstork!
Kanske kan vi få se Id's första spel som har en story?
Quake1 var före min tid
Quake2 hade story
Quake3 hade story
Quake4 hade story
Rtcw hade story
gå och lägg dig Dice fanboy
Meh -- vad ska man säga? Id software har nått sin kreativa destruktion vid de här laget. Jag ger dem ETT spel till, sedan kommer john carmack hoppa av och företaget får en ny diktator som förmodligen har smaken där den är till nytta.
Id software, sanna mina ord, är anledningen till varför jag är spelutvecklare idag. Fast, de är lite som gamla barnprogram, du kommer ihåg de som storartad underhållning som du förmodligen hade kunnat spendera lika mycket tid med nu som du kunde då.. Fast den bleka sanningen är att deras spel är linjärt bajstork!
Återigen, Carmack är inte längre den som designar deras spel. Håll koll på din fakta.
Wikipedia id Software
Wikipedia Doom 3
FZs länk-system är brutet...
Kanske kan vi få se Id's första spel som har en story?
Quake1 var före min tid
Quake2 hade story
Quake3 hade story
Quake4 hade story
Rtcw hade story
gå och lägg dig Dice fanboy
Säger som brasse i 5myror5elefanter.. FEL FEL FEL.
Quake3 hade ingen story, det hade t.o.m. mindre story än UT som inte
heller har någon. Quake1 storyn var inte speciellt avancerad.
Utan spelet var mest uppmärksammat för att vara helt i 3D.
Quake 2 är det bästa i serien från ID med Story, för Doom3 var inte så vidare bra tyckte JAG.
Quake4 gjordes av Raven inte ID mig veterligt.
Samma med RTCW.
Dom 2 spelen använde bara Quake/doom motorn.
Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.
Meh -- vad ska man säga? Id software har nått sin kreativa destruktion vid de här laget. Jag ger dem ETT spel till, sedan kommer john carmack hoppa av och företaget får en ny diktator som förmodligen har smaken där den är till nytta.
Id software, sanna mina ord, är anledningen till varför jag är spelutvecklare idag. Fast, de är lite som gamla barnprogram, du kommer ihåg de som storartad underhållning som du förmodligen hade kunnat spendera lika mycket tid med nu som du kunde då.. Fast den bleka sanningen är att deras spel är linjärt bajstork!
men bra säg till när ditt spel är klart så jag får se hur ett riktigt spel ska se ut
Quake3 hade ingen story
http://paul.jaquays.com/quake3arena.htm
ops, is your face red..
ang. Q4 och Rtcw hade med Raven o göra, självfallet, my bad. var lite upptagen med annat, tänkte väll inte så klart
but still, your face is alot more red than mine!
dont challange my athorataaaaaaah!
Meh -- vad ska man säga? Id software har nått sin kreativa destruktion vid de här laget. Jag ger dem ETT spel till, sedan kommer john carmack hoppa av och företaget får en ny diktator som förmodligen har smaken där den är till nytta.
Id software, sanna mina ord, är anledningen till varför jag är spelutvecklare idag. Fast, de är lite som gamla barnprogram, du kommer ihåg de som storartad underhållning som du förmodligen hade kunnat spendera lika mycket tid med nu som du kunde då.. Fast den bleka sanningen är att deras spel är linjärt bajstork!
Återigen, Carmack är inte längre den som designar deras spel. Håll koll på din fakta.
Återigen din snikna bezzerwisser så kan jag min fakta.. Jag kan id utan och innantill, jag har själv varit den största id fanboyen.. och har dessutom även kontakt med fred nilsson f.d animatör på id software.. och även om han inte har sagt mycket så har han sagt tillräckligt.
Får väl lägga till med att JO john carmack lägger premisserna för hur id designar spel.. Lägg ägg, vem satte sig på tvären när de skulle göra något annat spel än doom 3? JO carmack.. paul steed fick gå som en konsekvens av detta. Jag vet att de har två författare från diverse spel som har designat storyn..
du får pluspoäng för att du har miyumoto som avatar!
Quake1 var före min tid
Quake2 hade story
Quake3 hade story
Quake4 hade story
Rtcw hade story
gå och lägg dig Dice fanboy
Moget att märka ord. Min poäng var att Id knappast är kända för spel ned välutvecklad och mogen handling.
Var fick du "Dice-fanboy" ifrån förresten?
Quake3 hade ingen story
http://paul.jaquays.com/quake3arena.htm
ops, is your face red..
ang. Q4 och Rtcw hade med Raven o göra, självfallet, my bad. var lite upptagen med annat, tänkte väll inte så klart
but still, your face is alot more red than mine!
dont challange my athorataaaaaaah!
Kanske jag som uttryckte mig fel. Men det där skulle jag inte kalla story.
Snarare ett stycke till varför man springer runt på en arena och är sur på andra gubbar.
Dvs. precis lika dåligt som UT's så kallade story.
http://www.planetunreal.com/game/utpreview/whatis.shtml
En story enligt mig är något som sträcker sig lite längre än ett halvt A4.
Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.
FEL FEL FEL
Kanske jag som uttryckte mig fel. Men det där skulle jag inte kalla story.
Snarare ett stycke till varför man springer runt på en arena och är sur på andra gubbar
så jag har fel för att du inte anser att den där storyn räcker till?
dina höga förväntningar åt sidan, Quake3 hade story, du ville leka fröken lite för tidigt bara, "fel fel fel" med capslock var mer lockande än att faktiskt leta efter lite fakta.
don't play with fire