Steven Spielberg inblandad i WoW-film?

Robot
Steven Spielberg inblandad i WoW-film?
Medlem
Steven Spielberg inblandad i WoW-film?

hmm... Jurassic Warcraft ftw


signatur

<3 #komsi - where teh galenskap is

Inaktiv

Om Spielberg är med kommer filmen säkert bli skitbra.

Medlem
Skrivet av wobbler:

Om Spielberg är med kommer filmen säkert bli skitbra.

Tillochmed Spielberg kan göra "stinkers"!

Medlem

War of the World(s) of Warcraft.

Medlem

AWOWI: Artifical WoW Intelligence

eller

ArachnoWoWia

Inaktiv

Inte Uwe Boll då?

Inaktiv

Låter ju onekligen intressant

Inaktiv

Urkerfeller!


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Spielberg kan ju faktiskt göra floppar åxå, "War of the worlds" var enligt min mening inte speciellt lyckad. Samt "AI" som var alldeles för seeeeg


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

äh, AI var en bra film tycker jag, men jag håller med om War of the worlds, den var skitkass(speciellt när våran egen scientolog ska ha huvudrollen, blä). Aja, så länge nästa Jurassic Park och Indiana Jones släpps i tid så är jag jääääkligt lycklig(Är en riktigt Spielberg fan, man har alla hans filmer på DVD såklart )

Medlem

War of the Worlds var knappast en flopp när det kommer till pengar och allmän kritik, spelade in mycket och vart ganska bra mottagen.
En WoW-film är bara löjligt däremot, oavsett vem som drar i trådarna.


signatur
Medlem

tycker själv att war of the world var så långt den kunde komma från hollywood den hade inge spännande del seg mitten o en stor gigantisk krigs slag där våra kära USA spöar aliens..

Tycker filmen var bra , den hade en djup mening..
sedan så tycker jag den borde vara lite mer som originalen från kära goda 50 -tal eller när den kom..

Medlem
Skrivet av Gullefjun:

En WoW-film är bara löjligt däremot, oavsett vem som drar i trådarna.

Men ett säkert och stort tillskott i kassan vilket vore dumt att inte utnyttja

Inaktiv

Harrison Ford som lvl 60 rogue, någon?

Hoppas att fler kända regissörer får upp ögonen för datorspel med en story värd att göra film på. Det finns ju en del, om man säger så.. Blockbustervarning på en eventuell wow-film dock

Medlem

Ni får ju vara glada att det inte var Uwe Boll iaf ^^

Medlem

Om den handlar om Warcraft 3-storyn, yesbox.
Om den handlar om någon random horde vs. alliance strid, nejbox.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Om den handlar om Warcraft 3-storyn, yesbox.
Om den handlar om någon random horde vs. alliance strid, nejbox.

Troligtvis tar dom det sämsta de kan komma på, vi vet ju hur hollywood tänker.

Däremot bästa spelfilmen jag sett är helt klart Silent Hill, den filmen lever upp till spelet totalt.

Medlem

Waah, säger som katten. Blir det Wc3 Story så blir det jävligt grymt. Men med WoW-film låter onekligen skumt.. typ. Följa en lvl 1 undead rogue till lvl 60 när han börjar köra bwl och skit? o_Ô.
Men men, det är juh fortfarande Warcraft. Och är man kär i Warcraft så är man, så filmen blir säkert mysig anyhoo. ^^.

Medlem

Klart den handlar om storyn bakom. Hur dumma kan folk vara. Storyn i Warcraft är ju både invecklad och grym. Tror inte många av de 6 miljoner WoW spelarna vet något om den ändå

Medlem

Lore råttor som spänderar alldeles för mycket tid på wow forumet och gör otroligt långa poster om hur allt är fel

Medlem

Äh vafan kan dom ta ett bättre tema eller, detta känns bajs. Bara för att spelet har sålt mycket

Medlem

Så länge dem väljer nåt ur existerande lore och gör det hyffsat kan det bli en rätt schysst film. Dock hadde ju en datoranimerad film passat många gånger bättre än någon spelfilm till Warcraft.

Hittar dom på någon helt egen story och sätter world of warcraft som titel blir det ju bara löjligt. Sen tycker ju inte jag WC3 storyn är den bästa för en film, aldeles för lång utan det behövs något annat. Skulle vara trevligt om blizzard tar tillfället i akt och försökter knyta ihop lite grejjer mellan spelen. Och att vi slipper legolas fasoner... jävla alver ska alltid presenteras som några emo super hjältar...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Om den handlar om Warcraft 3-storyn, yesbox.
Om den handlar om någon random horde vs. alliance strid, nejbox.

känner detsamma och hollywood nissar lär bara göra saken sämre. Hoppas Blizzard får ha stort inflytande på filmen...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

har personligen orginalet War of the World(den första som gjordes tror det står 39 eller något sånt) på DVD, Spielbergs tolkning och Jeff Wayne's musikal version på LP, och av dom tre så måste jag nog säga att spielberg gjort en riktigt schyst tolkning. har inte set AI så jag ytrar mig inte mer än med att barn inte ska vara med i film annat som trash skådisar ( eller vad nu dom heter som alltid finns i bakgrunden).

När jag först hörde ryckten om att WoW skulle bli film så tänkte jag "hur fan ska dom lyckas med det?", men nu när jag ser att rycket också säger att Spielberg ska vara inblandad så är chansen sjukt mycket större att den blir se värd.

får desutom teamet som gjort storyn till warcraft vara med och styra lite så kommer det nog bli kannon

1
Skriv svar