Quake Wars - förbeställning och bild
aids > lagbaserade spel på internet
aids > F3D
1.1. Inga personangrepp
Alla kan inte vara kompisar, men om ni vill göra upp - gör det utanför våra diskussionsforum. Vi tolererar inga personangrepp
kthxbye
Att man jämföra BF2: 2142 med QW:ET är helt oförståligt!
Mja, inte direkt. Då båda spelen är någorlunda lika varann, är det inte alls Konstigt att jämnföra dom.
Speciellt när Båda fokuserar på stora slag med liknande Fordon. Flygande farkoster, Battle Mecs, Bilar, INF m.m.
Och allt jag säger är att jag kommer välja ETQW före Jag väljer 2142. Bättre grafik, nyare grafikmotor, intressantare Gameplay. BF2142 verkar bli lika dant som BF2, fast med nya Skins och modeller, Och dom har ingen aning om hur man behandlar sitt community.
Påstår inte QW blir bättre, för jag kan omöjligt veta, dock så är det som sagt mer intressant.
Klart att Quake wars är det man väljer? BF 2142 är ett skämt.
F3D>> Finns inget personangrepp i att Light säger sig föredra Aids än dig. Om du inte ville få icke-positiva poster tillbaka kanske du inte skulle skrivit ett troll-inlägg i tråden.
*ontopic*
Undrar hur de hanterar förbeställningar ifrån udda platser...fast mest troligen är det utvalda 'icke-online-retailors' som man får bruka sig av, alternativt att de endast tillåter att man bor i en handfull länder.
F3D>> Finns inget personangrepp i att Light säger sig föredra Aids än dig. Om du inte ville få icke-positiva poster tillbaka kanske du inte skulle skrivit ett troll-inlägg i tråden.
:\
nu tar vi och lugnar ner oss lite
play nice now children
edit: äh
F3D>> Finns inget personangrepp i att Light säger sig föredra Aids än dig. Om du inte ville få icke-positiva poster tillbaka kanske du inte skulle skrivit ett troll-inlägg i tråden.
*ontopic*
Undrar hur de hanterar förbeställningar ifrån udda platser...fast mest troligen är det utvalda 'icke-online-retailors' som man får bruka sig av, alternativt att de endast tillåter att man bor i en handfull länder.
Pwned!
Edit: Jag blev bangad för personangrepp när jag citerade en Sagan om ringen parodi
Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2
F3D, att använda "aids > lagbaserade spel på internet" som en kommentar till det här är ganska smaklöst och jag personligen uppskattar det inte alls.
Light, din kommentar är också på gränsen, sånt klarar vi oss utan.
Ps. Håll er till topic och låt oss moderatorer ha hand om regler och sånt som det är tänkt. ds
- Modemis
ET/ET:QW är helt annorlunda än BF2.
Det är som att jämföra schack med plockepin, dvs väldigt olika spelstilar.
ET:QW bygger på ET, där kriget blir samlat.
BF2 bygger på "sandlåde-idén", där man ska utan några som helst skill kuna ha trevligt och springa vart man vill och skjuta. Dock, blir det tyvärr så att det känns alltid tomt i BF2, (imo), för att kriget är uppdelat i antal flaggor som finns. Spelarna på servern splittras upp till jakten ligga vid flaggorna, och då blir det kanske högst 4-5 medspelare, och ungefär samma summa på motståndarna, fastän det är 32 spelare på servern. I ET så är det mycket mer intensivt och högre tempo redan vid 16 spelare på en server, pga just detta med att kriget i ET är (dock beorende på map), samlat till 1 punkt där man har ett obj att skydda eller förstöra, som är också en slags checkpoint, dvs att kartans krigscentrum är vid detta objective tills att det är avklarat, och då får man ett nytt obj. Osv osv. Splash Damage killarna som gjort ET och dess kartor är mina idoler :>
ET/ET:QW är helt annorlunda än BF2.
Det är som att jämföra schack med plockepin, dvs väldigt olika spelstilar.
ET:QW bygger på ET, där kriget blir samlat.
BF2 bygger på "sandlåde-idén", där man ska utan några som helst skill kuna ha trevligt och springa vart man vill och skjuta. Dock, blir det tyvärr så att det känns alltid tomt i BF2, (imo), för att kriget är uppdelat i antal flaggor som finns. Spelarna på servern splittras upp till jakten ligga vid flaggorna, och då blir det kanske högst 4-5 medspelare, och ungefär samma summa på motståndarna, fastän det är 32 spelare på servern. I ET så är det mycket mer intensivt och högre tempo redan vid 16 spelare på en server, pga just detta med att kriget i ET är (dock beorende på map), samlat till 1 punkt där man har ett obj att skydda eller förstöra, som är också en slags checkpoint, dvs att kartans krigscentrum är vid detta objective tills att det är avklarat, och då får man ett nytt obj. Osv osv. Splash Damage killarna som gjort ET och dess kartor är mina idoler :>
Agree
ET:QW påminner om ET främst.
Att man slänger till några fordon till spelet gör inte att det påminner om Battlefield. Påminner i så fall även GTA om BF2? Det finns fordon även i GTA om ni inte visste det
BF 2142 känns bara som ett desperat försök av EA att inte förlora allt för många BF spelare när Quake wars kommer ut, BF folket har ju inte så stort förtroende för EA och dice så de hoppar nog över till QWs, tror jag.
Ungefär på samma sätt som denna förbeställningskampanj är ett desperat sätt att knyta till sig spelare innan BF2142 hinner dyka upp?
Båda företagen känner att de konkurrerar om samma spelargrupp så de försöker att dra till sig spelare på ett tidigt stadium genom öppen beta och förbeställningar.
Agree
ET:QW påminner om ET främst.
Att man slänger till några fordon till spelet gör inte att det påminner om Battlefield. Påminner i så fall även GTA om BF2? Det finns fordon även i GTA om ni inte visste det
Men nu är du ju bara löjlig, det är väl självklart att man jämför BF2142 och ET:QW, och det är inte bara pga att dom har fordon i båda spelen.
Likheterna är ju t.ex. båda spelen är FPS, båda utspelar sig i framtiden, spelen är sagt att dom kommer båda släppas på hösten, det är självklart det blir diskussioner om vilket man kommer välja eller vilket som blir bäst.
jag har inte riktigt förtått varför alla trådar som handlar om BF1942 eller Enemy Territory: Quake wars alltid blir till någon slags battle tråd mellan spelens olika fans. Vore det inte bättre det diskuterades det tråden skall handla om. I detta fallet ett nytt screenshot samt om man planerar att förbeställa det elelr inte.
Ja jag vet att jag är bäst!
jag har inte riktigt förtått varför alla trådar som handlar om BF1942 eller Enemy Territory: Quake wars alltid blir till någon slags battle tråd mellan spelens olika fans. Vore det inte bättre det diskuterades det tråden skall handla om. I detta fallet ett nytt screenshot samt om man planerar att förbeställa det elelr inte.
exakt!
"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"
*ontopic*
Enligt Activision releaselista så kommer det Summer/fall.
Nej. Enligt Activisions senaste releaselista (2006-06-12) finns inget datum för Quake Wars, det lyder kort och gott "TBA" (ungefär "Datum anges senare").
Edit: listan är från 9 juni och ser ut så här.
iD har tappat sin stjärnstatus med de två senaste spelen. Blir inget förbeställning för mig. Demo ska komma innan spelet annars är det ett gott tecken på skitspel.
once there was a time when games had soul, games had character.
it wasn't all about graphics, it wasn't all about capitalism.
iD har tappat sin stjärnstatus med de två senaste spelen. Blir inget förbeställning för mig. Demo ska komma innan spelet annars är det ett gott tecken på skitspel.
Hah, det vill säga att 90% av alla spel som släpps är skit? Det finns andra anledningar än att de inte vågar till varför demon kommer efter spelsläppet, tex. att de vill fokusera på att göra klart spelet innan de börjar snickra på demon...
Dessutom, det är inte id som utvecklar det här.
iD har tappat sin stjärnstatus med de två senaste spelen. Blir inget förbeställning för mig. Demo ska komma innan spelet annars är det ett gott tecken på skitspel.
Vet du om att det är Splash Damage som gör ET:QW? Splash Damage gjorde ET med.
ET:QW är inte tillverkat av id. Lead game designers, etc är från Splash Damage. ET:QW är ett ET spel, i en Quake miljö. id gör nog en del till ETQW också.
Det var Raven som gjorde Doom3, kan jag ju säga. Raven var skyldiga för SP delen. Quake 4 gjorde id själva? Beställ vilket spel du vill. :>