Medlem
OpenTTD

I fredags innan jag såg att min wii kommit fram till posten satt jag och skulle pilla igång Transport Tycoon och nu kunde jag inte hålla mig längre. Wii i all ära men jag känner att jag måste spela på datorn också.

Så installerade TTDX och"patchade" med OpenTTD vilket ger spelet... ptja vad ska man säga, helt nya saker och det gör i princip om hela spelet så pass mycket att det håller hur länge som helst. Tex på saker som läggs till är smarta tågsignaler och liknande så man kan ha en herrejävlars massa spår på en station osv utan att det blir trafikstockning. Allt flyter på fint om man gör rätt

Här om dagen pratade jag om Gradius vilket jag fortfarande kan spela utan att känna avsmak och detta är ännu ett sådant spel. Kan spela hur mycket som helst nästan och ändå vilja ha mera. Finns en massa tycoon spel där ute men inget är som Transport Tycoon. Tycker dock att de borde ha tänkt på att göra en uppföljare vid dethär laget men det kanske inte behövs med folket som står bakom OpenTTD.

Mycket mysigt hursomhelst och om någon som läser detta är intresserad av att samspela online så får ni slänga iväg en kommentar eller ett PM.

#blogg


signatur

osv.

Antikvitet
OpenTTD

TTDX är utan tvekan ett av de bästa spel som någonsin gjorts. Jag hoppas det en dag släpps en uppföljare som har samma enkelhet och samma dynamik. Jag hade en kompis som var en rälsbyggare av rang, som brukade reservera en skärmbild stor areal mitt på kartan. Där byggde han en gigantisk pyramid, en intrikat labyrint av tunnlar som gjorde att hela hans tågnät höll ihop som ett spindelnät. Otroligt fascinerande att se, för det funkade faktiskt riktigt riktigt bra. Men lätt att sabba i multiplayer, förstås.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Antikvitet

signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

1
Skriv svar