Omfattande razzia mot fildelare i dag

Inaktiv

Samma med game.birdie.org. De tog VÅR egendom (en maskin colocate:ad där) därifrån, utan att vi har någon som helst koppling till TPB. Det är nog det mest sjuka med detta, att de plockade varenda server där, inte bara de som hade nåt med TPB att göra. Värst är det för företag som faktiskt driver sina siter hos PRQ.

Expressen och andra siter har uppmärksammat detta.
http://expressen.se/index.jsp?a=599722

Skrivet av RozZy:
Skrivet av prophetic:

Se det som om möjligheten skulle uppstå för motorer att gå på vatten istället för bensin. Folk skulle tanka sin bil full med kranvatten och betala därefter. Oljebolagen skulle bli skitsura- men skulle på sätt och vis ha sig själva(och staten i t.ex. Sverige) att skylla på för det pris som satts på bensin- och som tvingat fram utvecklingen av alternativ. För folk vill ju fortfarande kunna köra bil, eller se på nya filmer, eller vad man nu vill använda som exempel..

Väldigt bra exempel!

Vill bara gå tillbaka till dessa citat och säga, ni har helt rätt. Det har för övrigt hänt. Ett gäng människor i sverige byggde en motor som går på vatten. Den sitter i en buss någonstans ovanför Stockholm. Gissa vad som hände när detta nådde Amerikanska oljejättar jo de köpte upp all patent och rättighet på uppfinningen och skrotade sedan idén!

Och för att säga mitt om fildelningen vill jag bara säga, "power to the people"!

signatur
Inaktiv

väldigt smidigt att plocka in andra servrar, verkar som att dom har full koll på läget dom som gjorde räden..om en bil är fylld med knark tar man alla andra på parkeringen också då "just in case" eller? ..pinsamt som fan..hoppas det blir ett jävla liv i massmedia om det här, och jag hoppas att dom går fria, industrin kan dra åt helvete med sina skitfilmer o skitmusik som är massproducerad skit, precis som att dom inte har pengar så det räcker då eller, hotet är väl att folk får tag i annan musik o därför sluta köpa 50cent o liknande då man inser "oj det finns annat att lyssna på"

Skrivet av cammo:

Snott från idg:s forum.

När min flickvän hittar en kjol eller blus som är snygg så brukar hon ta fram sin symaskin och mönsterpapper och sy några par till (hon är attans duktig). Min mamma gjorde precis samma sak. Detta är ju stöld och dom bör ju genast få skaka galler... Jag kan även nämna mina grannar som nyligen har sytt ett par panelgardiner som ser exakt likadana ut som dom säljer på Hemtex t.o.m samma tyg använde dom. Detta är stöld! Skall dom ha gardiner får glatt betala fullpris på Hemtex och inte piratkopiera någon stackars designers verk.

Jag skall faktiskt erkänna att många kläder som jag haft under min uppväxt har varit piratkopior som min grovt krimminella mamma har sytt. När jag var liten och ville ha nya byxor så sa min mamma att dom var så dyra och hon kunde sy precis likadana för en bråkdel av priset!!! Gratis är gott, vilken otroligt moraliskt förfall det är i den gamla generationen!

Inför genast förbud mot symaskiner då dessa kan användas för piratkopiering eller åtminstone kräv registrerat innehav och höga skatter. Då mösterpapper är speciellt framtaget för kopiering borde detta genast påföras kassettersättning per kvadratmeter. Pengarna kan sedan delas ut bland våra kläddesigners.

Denna brottsliga verksamhet som pågått i generationer i våra stugor måste stoppas. Den har säkert kostat och kostar miljarder i förlorade intäkter för kläd och möbelindustrin. Hjälp, varför gör inte EU något!!!

Polisen bör genas börja spana utanför sybutiker och även kräva ut uppgifter om vilka som handlar mycket mönsterpapper för att sedan kunna göra husransakan.

Jag hoppas att tippspengar snart delas ut även för detta upphovsbrott så att jag kan anmälla grannarna och mamma. I hennes garderob hänger många piratkopior.

Släng alla våra kära mödrar i fängelse eller ge dom åtminstone ett fett skadestånd!

:up:8) HAHA klart bäst inlägget!
Kudos till dig

signatur
Skrivet av Aresz:

väldigt smidigt att plocka in andra servrar, verkar som att dom har full koll på läget dom som gjorde räden..om en bil är fylld med knark tar man alla andra på parkeringen också då "just in case" eller? ..pinsamt som fan..hoppas det blir ett jävla liv i massmedia om det här, och jag hoppas att dom går fria, industrin kan dra åt helvete med sina skitfilmer o skitmusik som är massproducerad skit, precis som att dom inte har pengar så det räcker då eller, hotet är väl att folk får tag i annan musik o därför sluta köpa 50cent o liknande då man inser "oj det finns annat att lyssna på"

Precis min åsikt, jag menar kolla på MTV och jämför med svenska topplistan! ÖÖÖÖÖHHH kalla mig en dreglande barbar men hur mycket av det där skräpet lyssnar man på egentligen?! Som Jim Carrey sa på en MTV gala med en ironisk touch "You now, i like rap music as much as a nice frightened caucasian, would it kill you everyonce in a while to play a little "Foghat"" Det säger det mesta 8)

signatur
Medlem
Skrivet av Kattspya:
Skrivet av 0p3r4:
Skrivet av cammo:

Snott från idg:s forum.
När min flickvän hittar en kjol eller blus som är snygg så brukar hon ta fram sin symaskin och mönsterpapper och sy några par till (hon är attans duktig). Min mamma gjorde precis samma sak. Detta är ju stöld och dom bör ju genast få skaka galler... Jag kan även nämna mina grannar som nyligen har sytt ett par panelgardiner som ser exakt likadana ut som dom säljer på Hemtex t.o.m samma tyg använde dom. Detta är stöld! Skall dom ha gardiner får glatt betala fullpris på Hemtex och inte piratkopiera någon stackars designers verk.

Den där liknelsen faller nog på att mamman och syrran i detta fallet använder eget material och eget kunnande för att framställa sina kläder. Det kan nog i spelbranschen liknas vid att du sett en filmsnutt från half-life 2, tycker det är jävligt coolt - och bestämmer dig för att designa/koda/allt som ska till - så du får ett färdigt likvärdigt spel som du kan spela egenom. Du använde ju till och med samma kompilator/3d-modell-program !. I detta fallet tror jag inte någon brydde sig om du spelade egenom det tills fingrarna blödde. Så länge du faktiskt skapar allting själv utan att sno saker från hl2 tror jag inte företaget skulle bry sig särskilt mycket.

Nej, inte direkt. Om jag gör en icke licensierad kopia använder jag min internetuppkoppling, min elektricitet, min processor, mitt ramminne, min hårddisk, mitt tangentbord, min skärm och min mus.

Liknelsen är fullgod eftersom det handlar om den immateriella delen, nämligen designen på kläderna.

Nej, för du skapar något med eget arbete och kunnade - du tar inte något rakt av som dessutom är skyddat. Skulle gardintyget vara mönsterskyddat har jag svårt att tro att det skulle finnas tillgängligt i handeln.

signatur

<3 #komsi - where teh galenskap is

Medlem

Hehe, man kan ju inte annat än att tänka på hur kaxiga TPB varit om att de inte kan röras av andra organisationer, tji fick dom...

Medlem

Zeatrix vi får väl se om det händer nåt... om dem inte blir åtalade blir dem nog ännu kaxigare heh...

signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

-00:35:04- Joined» (#thepiratebay.org)
-00:35:05- Topic» (SITE WILL BE UP IN 2 DAYS IN .NL, BACKUP IN .UA)

signatur

Virtue is its own punishment...

Skrivet av Jower:
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Jower:

Vem skadar det om jag laddar hem ett spel jag inte kan köpa ändå?

Det skapar spelutvecklarna. Du får göra som alla andra: Balansera fritid mot arbete och dra in de pengar som du behöver för din hobby.

Men... Nej... Det går väldigt trögt in här känner jag...
Det är väl en sak om jag går och snor en TV, då blir nån av med sin TV. Men en piratkopia är faktiskt just det, en kopia. Om jag inte kan, eller vill för den delen men det är snålare, köpa ett spel så kommer dom liksom i vilket fall som helst inte få några pengar och dom förlorar inget på att jag laddar hem det. Det kanske chockar vissa men, nej, ingen förlorar något. Det enda som händer är att dom inte tjänar något, vilket dom ju (som jag nyss visat) dom inte skulle göra iaf.

Vill ge dig en klapp på axeln och säga att jag håller med dig till 110%:up:

signatur
Inaktiv

Som en del av er förstår så är det jänkarna som har satt press på svenska staten. Piratebay har ju inte gjort något olagligt då jag förstår att torrents är lagliga. Dock så innebär det mindre profit och inte lite sådan heller så de tvingade fram något.

Jänkarversionen på det hela:
www.mpaa.org/press_release/2006_05_31.pdf

Snabbt svar på nån som inte sa att piratkopierare tjänar några pengar: Enligt rapporten (som kan tänkas vara vinklad) så fick PB in 60000$ i månaden.

Till att börja med: Jag har länge laddat ner film och musik m.m. på nätet bland annat på PB. Det har många gånger hänt att jag köpt sånt jag laddat ner. För att stödja de som gjort det.
Jag ser ändå mycket positiva saker med fildelning. Jag upptäcker saker jag inte skulle göra annars. Får tag på gamla filmer som inte längre går att köpa m.m.
Man ger också förmågor möjlighet att utveckla sina talanger ta t.ex. Photoshop.

Att köpa cd, film och spel i Sverige är dyrt. Det beror till stor del att skatt läggs på varans pris. Detta så att vi kan ha vissa samhällsfunktioner samt försörja gamla, sjuka och sjukdomsfejkande, egoistiska, lata parasit******.

Jag skulle kunna tänka mig att betala 100kr max för en CD.
Nånstans där kanske lite mer för en DVD.
300-> för spel programvara.

Priserna på sånt här är satta efter amerikanska mått. I USA har de lägre skatt och (ofta) högre inkomster.
Därför betyder det att det som anses vara rimligt i USA kommer till Sverige och moms, tull och gud vet vad läggs på.
=Dyrt

Tänk på att amerikanska ekonomer är girighetens girighet. Därför så försöker de få ut så mycket vinst som möjligt det gör amerikanska produkter onödigt dyra.

Jag vill att ni försöker skilja på Svenska och engelska filmer.
En svenskfilm ses i sin höjd i resten av skandinavien. Medan en engelsk kan visas i hela världen inkl. skandinavien. Ta jordensbefolkning/sveriges befolkning så ser ni hur mycket mer intäkter en sån ger.

Tankesättet att en CD-skiva är en plastbit som kostar 50 öre eller att om man gör en kopia så har man inte tagit något är dumt, rentav korkat.
Det är just "de lagliga kopiorna" av mastern som pengarna tjänas på.

Vad är det då som kostar?

Well beror mycket på vad det handlar om.
Musik är nog det billigaste trots allt.
Ett datorspel innehåller t.ex. musik och har fler personer som arbetar med det.

Film är lite speciellt då det mesta tjänas på bio försäljning. Men samtidigt är det jäkligt dyrt att göra med all personal och materiel som behövs.

För ett skivbolag så innebär det en stor risk att ta en artist, lägga ner pengar på att ta fram låtar,spela in låtar, hyra in musiker, spela in musikvideo, ta fram cd-tryck, folder, reklam, promota m.m. + pengar det går åt till det administrativa om det visar sig att inte nån vill köpa dessa plastbitar.
Inser ni vilken fet nitlott det skulle vara?
Det är en stor risktagning. Ibland lyckas det och ibland inte därför behövs även en vinst för att kunna täcka upp såna förluster.

Jag gör själv musik och har lagt upp lite på PB.
0kr har jag tjänat på det.
Förutom en massa nerlagd tid så kan ni ju gå in och kolla på www.musikborsen.se vad instrument, mixer m.m. kostar.

För mig gör det faktiskt inte så jättemycket då jag faktiskt har en annan inkomstkälla. Värre är det för yrkesmusiker...

Inaktiv
Medlem

Om det inte vore för den lättillgängliga mjukvaran skulle jag förmodligen inte hålla på med datorer. Det skulle innebära att jag inte lagt ut i genomsnitt 10000:- på hårdvara varje år. Det skulle också innebära att jag ALDRIG köpt några spel. Då skulle alltså hårdvaru- och mjukvaruföretagen inte få några pengar överhuvudtaget av mig. Det måste ju vara bättre för dem om jag köper spelen/programmen ibland än om jag inte köper dem alls.

Så min teori är att många som idag är datorintresserade inte varit det om piratkopieringen inte funnits. Ergo: både mjuk- och hårdvaruföretagen tjänar på piratkopieringen i viss mån.

Jag förstår givetvis att det vore ohållbart om piratkopieringen vore laglig. Jag vill bara att de ske se mellan fingrarna när det gäller just de brotten...

Artister tjänar sina pengar på konserter, skivbolagen tjänar på skivförsäljning.

signatur

Bicycle races coming your way, so forget all your dutys oh yeah!

Medlem
Skrivet av WorldAtlas:

Som en del av er förstår så är det jänkarna som har satt press på svenska staten. Piratebay har ju inte gjort något olagligt då jag förstår att torrents är lagliga. Dock så innebär det mindre profit och inte lite sådan heller så de tvingade fram något.

Jänkarversionen på det hela:
www.mpaa.org/press_release/2006_05_31.pdf

Snabbt svar på nån som inte sa att piratkopierare tjänar några pengar: Enligt rapporten (som kan tänkas vara vinklad) så fick PB in 60000$ i månaden.

Till att börja med: Jag har länge laddat ner film och musik m.m. på nätet bland annat på PB. Det har många gånger hänt att jag köpt sånt jag laddat ner. För att stödja de som gjort det.
Jag ser ändå mycket positiva saker med fildelning. Jag upptäcker saker jag inte skulle göra annars. Får tag på gamla filmer som inte längre går att köpa m.m.
Man ger också förmågor möjlighet att utveckla sina talanger ta t.ex. Photoshop.

Att köpa cd, film och spel i Sverige är dyrt. Det beror till stor del att skatt läggs på varans pris. Detta så att vi kan ha vissa samhällsfunktioner samt försörja gamla, sjuka och sjukdomsfejkande, egoistiska, lata parasit******.

Jag skulle kunna tänka mig att betala 100kr max för en CD.
Nånstans där kanske lite mer för en DVD.
300-> för spel programvara.

Priserna på sånt här är satta efter amerikanska mått. I USA har de lägre skatt och (ofta) högre inkomster.
Därför betyder det att det som anses vara rimligt i USA kommer till Sverige och moms, tull och gud vet vad läggs på.
=Dyrt

Tänk på att amerikanska ekonomer är girighetens girighet. Därför så försöker de få ut så mycket vinst som möjligt det gör amerikanska produkter onödigt dyra.

Jag vill att ni försöker skilja på Svenska och engelska filmer.
En svenskfilm ses i sin höjd i resten av skandinavien. Medan en engelsk kan visas i hela världen inkl. skandinavien. Ta jordensbefolkning/sveriges befolkning så ser ni hur mycket mer intäkter en sån ger.

Tankesättet att en CD-skiva är en plastbit som kostar 50 öre eller att om man gör en kopia så har man inte tagit något är dumt, rentav korkat.
Det är just "de lagliga kopiorna" av mastern som pengarna tjänas på.

Vad är det då som kostar?

Well beror mycket på vad det handlar om.
Musik är nog det billigaste trots allt.
Ett datorspel innehåller t.ex. musik och har fler personer som arbetar med det.

Film är lite speciellt då det mesta tjänas på bio försäljning. Men samtidigt är det jäkligt dyrt att göra med all personal och materiel som behövs.

För ett skivbolag så innebär det en stor risk att ta en artist, lägga ner pengar på att ta fram låtar,spela in låtar, hyra in musiker, spela in musikvideo, ta fram cd-tryck, folder, reklam, promota m.m. + pengar det går åt till det administrativa om det visar sig att inte nån vill köpa dessa plastbitar.
Inser ni vilken fet nitlott det skulle vara?
Det är en stor risktagning. Ibland lyckas det och ibland inte därför behövs även en vinst för att kunna täcka upp såna förluster.

Jag gör själv musik och har lagt upp lite på PB.
0kr har jag tjänat på det.
Förutom en massa nerlagd tid så kan ni ju gå in och kolla på www.musikborsen.se vad instrument, mixer m.m. kostar.

För mig gör det faktiskt inte så jättemycket då jag faktiskt har en annan inkomstkälla. Värre är det för yrkesmusiker...

Jag slutade läsa vid "så att vi kan ha vissa samhällsfunktioner samt försörja gamla, sjuka och sjukdomsfejkande, egoistiska, lata parasit******.
"

Medlem

Helt sjukt att 50 poliser av sveriges 17.000 poliser används en dag till att jaga nördar, vill inte ens veta hur många poliser som sitter dagligen och utreder detta område... Skulle fan bli rädd

Inaktiv

Haha asså vi svenskar är patetiska. Det enda vi gör när det händer saker är att whinea på olika internet forum, det vet politikerna. Det är därför Bodström & Co skapar storebror-samhället för dom vet att de enda dom har att göra med är forum whiners
Gör nåt istället ffs.

signatur

Jah Atmosphere

Testpilot

Vart tvungen (som en del andra oxå) att registrera mig på sidan bara för att skriva ett inlägg i den här urspårade debatten.

Någon ett par sidor tillbaka skrev att han nästan blev blåst av ett företag så det är inte mer än rätt att han blåser dem oxå.
Det är lite så jag tänker också, för när man ser allt som händer i vårat samhälle, alla som svinar på andras bekostnad varför ska inte jag också få göra det?

Om folk kan ladda hem saker gratis så gör dem det.
Om politiker kan dra sitt kort så allt dem handlar går på skattebetalarnas beskostnad så gör dem det.
Om stora bolagsdirektörer kan ge sig själv flera miljoner i bonusar så gör dom det.

Kontentan är att om det finns möjlighet till att mygla så gör folk i allmänhet det.

Medlem

Detta är bara patetiskt, ang TPB så är det tillgång och efterfrågan som styr hela maskineriet, och det är "vi" som användare som antingen kan utnyttja tjänsten på ett positivt sätt, d.v.s sprida egenkomponerad icke signad musik, filmer, konst, teckningar, program eller tanka pirat torrents som någon illvillig person lagt upp.

Det är upp till varje individ att ställa sig frågan, vill jag göra detta?

Att sedan APB får mandat hos polismyndigheten är bara skrämmande, personligen så har jag råkat ut för både bilinbrott och bevittnat misshandelsfall, och vad gör polisen?, NÂDA!

Men att åka runt på razzia och sno finniga 15åringar är ju manligt och en ypperlig brottsförebyggande förebild, *ASG*

Detta med torrents är inget nytt, så vad gör man, jo man går under jorden precis som på 80 talet, då piratkopiering redan då var ett problem, C64 - Amiga, Vhs, kassettmusik mm

Copyparty någon?

Vill man stoppa detta så är det via ISP, och det kommer aldrig funka, för vem och varför skaffar man egentligen bredband?

1. Spela spel - JA kanske
2. Beställa biljetter till div evenemang eller resor - Knappast.
3. Kolla film och Tv, till viss mån kanske
4. Tanka Copyrighted material - DEFINITIVT

Själv är jag diskjockey och jag har aldrig fått sån respons som när jag la upp mina mixar där *kanon*

Nej TPB har inte gjort sig skyldig till något brott, men då APB och Mediamogulerna tydligen styr detta landet, så förvånar det mig inte om dessa instiftar någon ny lag som tvingar oss användare att bita i det sura äpplet!

Gällande TPB så ser jag det enbart som en sammhällstjänst, varför?, jo vi som användare har möjlighet att prova oss fram, se filmklipp, använda program mm, vilket sparar oss en massa huvudvärk, man kan buggtesta, utan att köpa ett svindyrt program, eller se en film mm

Detta torde vara en skyldighet egentligen då man ställer liknande krav på liknande varor eller sortiment.

Hur många har inte blivit blåsta på en biofilm?
Hur många har definitivt blivit blåsta på datorspel eller rena användarprogram.

Tror ni på fullt allvar att windows hade haft så stor spridning om inte piraterna hade varit verksamma?

Titta bara på DC++, som är ännu större nu än tidigare! + en stor blandning bittorrentssidor.

Nej sanna mina ord, det kommer ske en förändring, men inte till det bättre, för att istället arbeta för ett bättre samhälle så jagar myndigheterna en nål i en höstack medans dom håller på att bli överkörda av en stridsvagn.

Digital krigsföring mot multinationella företag och mindre länder!

/SM

P.S Snyggt att sno servrar för legitima företag och på så sätt dra undan mattan för dom att kunna göra rätt för sig, men va fan det finns ju akassa eller soss bidrag, ser klart den röda tråden i detta resonemang.

PIRATPARTIET!

:evil:

signatur

Denon / Pioneer

Inaktiv

Varför dela med sig av något när man kan behålla det själv och sälja dyrt till dem som inget har.

Att dela med sig av något som inte har några gränser anser jag inte vara ett brott.

Men om jag äger all information i världen, så tänker jag förbjuda alla som köpt den att dela med sig av den till andra. Jag tänker även hindra folk via lagar att dela med sig av den.
(insert poor african child here, slow zoom out)

Om ett litet land står i vägen tänker jag infiltrera deras rättsväsende och köpa mig motmedel så att jag återigen får kontrollen över den.
(insert ww2 propaganda here)

Jag måste tjäna pengar på något som är mer flyktigt än luften vi andas.
( insert cloudy summer sky )

Förändring? Nej varför det? Då tjänar jag ju inga pengar längre.
( insert smiling old man here )

....

Funderar även på att sätta en pomperipossa skatt på information. Inte så dumt! Skatt på skatt (skratt) också, det vore mums. (moms).
( insert nice picture of Astrid Lindgren )

...

Inaktiv

Artister dör inte av fildelare...nämn någon som har gjort det.
Jag håller med RozZy när han säger att det kanske finns viktigare saker för polisen att lägga resurser på. När jag har varigt i kontakt med polisen ( en gång när det hade varit inbrott i mitt hus och en gång då en stöld på en motorcyckel pågick ) så kunde dom inte komma....vi har tyvärr inte resurser till sådant, sa dem. Men att jaga folk som inte har begått något brott ( Se Titels inlägg ) det har dom resurser till.
Och att artister tjänar jätte mkt pengar på skivförsäljning är bs. Dom tjänar pengar på konserter, merch, mm. Det är skivbolagen som tjänar pengar på skivförsäljningen och dom kommer inte gå under pga. fildelning.

Medlem

Här är det dystert, jag tror jag sjunger lite.

LAHME LAHME LAHME! Shouf habibi Lahme!

Snacka om att tråden har växt!

Medlem

Would all the pirates and filesharers like to have some cheese with their w(h)ine ?

signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Medlem

"The actions taken in Sweden serve as a reminder to pirates all over the world that there are no safe harbors for internet copyright thieves" - Chefen för MPAA

Skitbra, så torrentsidor ska passa sig, annars kommer polisen och tar bort servrarna i några veckor.

"The bottom line is that the operators of the Pirate Bay and others like them are criminals who profit handsomely by facilitating the distribution of millions of copyrighted creative works and files protected under the law" - Ännu ett mongo från MPAA

Brottslingar, trode man behövde begå ett brott för att bli kallad det... Vad har hänt med det amerikanska uttrycket "Innocent untill proven guilty".
Tjänar massvis med pengar? Njaee, det tvivlar jag ganska starkt på.. Servrarna är ju inte direkt gratis att hålla igång.

Medlem
Skrivet av krad:

Ärligt talat så blev jag bara tvungen att registrera mig idag och stödja piraterna i deras kamp på denna "lilla" tråd, inte motarbeta dom som tex en viss "zauii89" (registrerad 31/5 -06) som antagligen tillhör någon av antipiratbyråns allierade propagandaspridare gör.

Förhoppningvis, och jag hoppas verkligen att häxjakten på fildelare som ej syftar på att vinna på det rent ekonomiskt snart stoppas.

Som ni säkert redan sett är http://www.antipiratbyran.se/ redan sänkt av en rejäl bredsida. Där finner man en intressant sak:

Köra bil påverkad av kat + innehav = 12.000kr
Dela ut skitfilmen HippHipp Hora = 16.000kr

Redan här finner man att någon är felkopplat i svea rikes rättssystem, eller ska man säga kortslutet...
Vad får man om man idag oprovocerat misshandlar en person? 1 års skyddstillsyn och 30.000 i skadestånd?

Piratpartiet tar också upp en väldigt viktig sak som ni kan läsa här

http://www2.piratpartiet.se/nyheter/the_pirate_bay_and_piratb...

Hur kan man i detta "demokratiska" land finna sig i att polisen kommer och avbryter en hel verksamheten innan den är bevisad olaglig?

Det blir väldigt jobbigt att leva i ett samhälle där polisen tillsammans med privata bolag gör slumpmässiga tillslag mot "misstänkta", för att därefter kolla upp om deras tillslag var lagligt, och att det privata bolagets misstankar stämmer mot svensk lagstifning...

Det är ju helt sjukt.

Ska nog starta www.antigåmotrödgubbepartiet.se, knalla ut på stan och filma samt anmäla alla som går mot röd gubbe. Undra om polisen lägger resurser på att utreda det

Jag kan inte förstå att skivindustrin och filmindustrin kan ha mage att gnälla om deras minskade försäljning... Finns det någon forskningsrapport som pekar på detta??? Tror snarare att detta kan bero på att priserna är så astronomiska.

Sen kan jag tala om att jag inte bryr mig ett skit om de stora artisterna. Dom sitter i sina feta cribs och har det gott med sina 50 rum, 5 talet bilar med 50 biatches som polerar bilarna motsols i underkläder medans dom själva kikar på sin privata bio i källaren...

Själv ska jag laga pasta med pasta, för det är det enda jag har råd med efter att skatten och räkningarna är betalda. Sen ska jag dra ner en film får DC++ eftersom det endå bara är massa skit på TV (Fotbollsfruar, Jeopardy!, Only you, World's most amazing videos, och sist men inte minst Europas rikaste personer) och försöka att inte åka fast av antipiratjävla... heumm, antipiratjägarna.

Ha det gött och gör redo plankan för jag hoppas att någon snart får gå på den!

Du vet nog inte vad du pratar om.
Jag har inte ett skit med anti-piratbyrån att göra dessutom tankar jag själv ibland.
Men för det är jag inte 100% för nerladdning och ta inte varenda jävla svensson för
samma sak hörrö du.

kalle gillar choklad men det gör inte bert
ungefär så är det så svårt?

Men för din skull hoppas jag att tankarna blir så stora
att det påverkar på industrin som musiken så blire jätte kul sen skaru se.

Inte fan skulle nån sitta 3 år med ett spel som du tankar, tankning kommer aldrig
att försvinna men blir den för stor ja då blire så förbannat kul o se alla konsekvenser.

Ja en sak till rödgubbe är för allas egen säkerhet inte fan ere nån som bryr sig
blir du påkörd ere ditt fel. Men att stjäla andras arbete är en annan sak.

*Registrerad igår* hmm konstigt att denna tråd inte alls märker uppmärksamhet
var bara tvungen att gå med och snacka lite skit vill du ha min user account till
www.nordicbits.org ockzå ?

Så gå och gråt vidare nu... o laga 50öres pasta

Inaktiv

finns annat att tänka på också, läs:
http://www.falkvinge.com/

Skrivet av Mack:

Tjänar massvis med pengar? Njaee, det tvivlar jag ganska starkt på.. Servrarna är ju inte direkt gratis att hålla igång.

TPB lär ha dragit in mycket pengar från sponsorer som hade anonser på sidan. Visst lär en stor del av pengarna gå till de kostnader som uppstår när man driver en sida med så mycket trafik, men:

Skrivet av Gottfrid Svartholm (en av de gripna):

-Jag driver ett företag som levererar internet.

Var tror du pengarna hamnar egentligen?

Medlem

Skivbolagen skyller på piratkopieringen när de ser att försäljningsiffrorna faller och verkar ha svårt att förstå att med internet kommer ett större utbud. Människor hittar ny bättre musik, så enkelt är det.

Som sagt, gillar man den nedladdade musiken, filmen, eller det underhållande spelet så köper man produkten (betalar man inte är man en egoistisk och äcklig gam = förtydligande).

Skrivet av ostmjuk hamster:

Som sagt, gillar man den nedladdade musiken, filmen, eller det underhållande spelet så köper man produkten.

..blir så trött.. var f-n kan man inte idag se screens ..ladda hem demos ..förlyssna på musik osv ?!?!? ..för helvete pöjk !! gå ut till en äffar nån gång istället för sitta hemma tanka med massa hippie moral värderingar.

Vi kan ju vända hela steken och tacka alla "idioter" som köper Copryright material istället ! ..utan dom så dör ju hela pirat samhället ..!!

Så säg tack, idot!
8)

signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Som sagt, gillar man den nedladdade musiken, filmen, eller det underhållande spelet så köper man produkten (betalar man inte är man en egoistisk och äcklig gam = förtydligande).

För varje rekordelig konsument som köper det som de tankar och "prov-lyssnar/-spelar/-tittar", så finns det tjugo egoistiska gamar.

Ja, det är inte en statistiskt korrekt siffra, utan bara något jag höftat fram, och den är troligtvis inte korrekt.
Det rör sig nog snarare om hundra gamar på varje ärlig provlyssnare.

Medlem
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Som sagt, gillar man den nedladdade musiken, filmen, eller det underhållande spelet så köper man produkten.

..blir så trött.. var f-n kan man inte idag se screens ..ladda hem demos ..förlyssna på musik osv ?!?!? ..för helvete pöjk !! gå ut till en äffar nån gång istället för sitta hemma tanka med massa hippie moral värderingar.

Vi kan ju vända hela steken och tacka alla "idioter" som köper Copryright material istället ! ..utan dom så dör ju hela pirat samhället ..!!

Så säg tack, idot!
8)

Det var ju mer menat som en uppmaning till de som laddar ner. Att i.a.f. köpa _sen_ om man väljer att ladda ner _nu_. Vilket en del glömmer att göra

edit:
Och for your information beställde jag HL2 E1 igår:
http://www.fz.se/forum/thread.fz?id=1925

Skriv svar