Infinium blir Phantom och stäms

Robot
Infinium blir Phantom och stäms

Go Infinium! ... eller?

Medlem

Det lär ju inte kunna bli mer vaporware över det här haha!


signatur

What are you waitin' for... Christmas?

Medlem

vad är det för mytoman som sitter bakom spakarna på det här projektet?


signatur

P.L.U.R

Inaktiv
Skrivet av peak_performance:

Go Infinium! ... eller?

Är du galen?

Detta är en scam precis som gizmondo!
Själva iden är att lura investorer som inte riktigt förstår tvspelsbranchen på MASSOR av pengar.

Infinium borde dött för länge sedan.

Medlem

Tror han var sarkastig jag bangalter.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem

jaja men dom hade i alla fall mus och tangentbord

Medlem

senast jag hörde något om den här var nog 1999 eller nåt. Trode dom var utdöda för länge sen


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Hehe tänkte på gizmondo med när jag läste detta

Medlem

hehe jo, samma som gizmondo, men den bärbara enheten fanns iaf fysiskt, lirade på en i höstas och tog bilder för en filminspelning med den. Va dock rent piss ^^

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

senast jag hörde något om den här var nog 1999 eller nåt. Trode dom var utdöda för länge sen

Dom visade den iofs på 2005 eller 2004 års E3. Man fick inte se så mycket förutom hur själva konsolen skulle se ut dock.

Medlem

Vilka är dom lixom? som om de skulle slå igenom?

Medlem
Skrivet av RozZy:

Vilka är dom lixom? som om de skulle slå igenom?

Varför inte? Udda har alltid en chans att vinna.
Deras teknik var rätt revolutionerande innan. Deras mening med konsollen var att man aldrig skulle behöva gå till affären för att köpa spelen utan man kunde tanka spelen genom deras snabba internetuppkoppling(abbonemang). Ett spel skulle ta runt 15-20 minuter att ladda ner och kunna spelas på direkten. Självklart hade detta varit jättebra om konsollen faktist hade släppts, alla gillar dock inte digital distribution(jag tycker t.ex inte att det är så jättebra, men det funkar).

Medlem
Skrivet av Famest:
Skrivet av RozZy:

Vilka är dom lixom? som om de skulle slå igenom?

Varför inte? Udda har alltid en chans att vinna.
Deras teknik var rätt revolutionerande innan. Deras mening med konsollen var att man aldrig skulle behöva gå till affären för att köpa spelen utan man kunde tanka spelen genom deras snabba internetuppkoppling(abbonemang). Ett spel skulle ta runt 15-20 minuter att ladda ner och kunna spelas på direkten. Självklart hade detta varit jättebra om konsollen faktist hade släppts, alla gillar dock inte digital distribution(jag tycker t.ex inte att det är så jättebra, men det funkar).

Och superbredband var medföljande på något magiskt vis?


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Inaktiv

Den är inte vaporware, den är bullshitware.

Aldrig funnits en reell tanke att ge ut den, det har handlat om att garantera sig själv en hög lön under många års utvecklingsarbete, dvs cheferna har kunnat leva gott på okunniga investerares oförmåga att lyfta upp en telefonlur och ringa en tekniskt kunnig och opartisk konsult för bedömning om projektets möjligheter.

Gizmondo, som nämnts, var ju annat exempel på detta. Brottslingar med smort munläder kommer alltid att leva gott.

1
Skriv svar