Unreal Tournament 2007 E3-filmat
Vad är det ni säger!:p
Jag tror det här kommer bli riktigt kul att lira. Dom har en hel del nya ideer som ska förbättra Onslaught som jag ser fram emot att testa. Ett nytt och bättre rank-system online har också lovats, vilket är helt underbart i ett sånt här spel.
Sen går ju inget upp mot att lira ett spel i detta tempo med så grym grafik:D Det höjer stämningen som fan.
Sen känns det inte riktigt rätt att jämföra detaljrikedomen i spelet mellan högupplösta bilder och en duktigt komprimerad filmsnutt i låg upplösning. I det fallet lär bilderna tala mer för spelet.
Det ska visst komma en HD-version av det som visades bakom låsta dörrar senare, där kan man nog se hur snyggt/fult det egentligen är...
Sen så förstår jag inte att folk gnäller på att det inte kommer med något nytt... Visst återanvänds mycket av spelets gameplay, men vilken spelserie gör inte det? och varför ta bort något som funkar. Sen gör de här skillnaderna som många anses vara väldigt små enormt stor skillnad för de som lirat spelen i serien... Ingen shieldgun, bort med dodgehopp (dodge, walldodge och dubbelhopp finns kvar), shieldbelt tillbaka, etc etc etc... que säger nog många nu, vilket bara visar hur lite folk kan om UT, jag menar många tycks ju tro att dodge är en bugg...
Hursomhelst så finns det ju även för första gången två riktiga lag, med olika fordon som ska tampas i Warfare som är en sammanslagning av Onslaught och Assault. Massiva banor med olika uppdrag som måste klaras av. Visserligen är detta ingenting nytt för spel rent generellt men är ett väldigt stort steg för UT.
Hoppas verkligen att Midway gör ett bättre jobb när det gäller att skapa hype än vad Atari gjorde med UT2004, för det är ju ett måste om ett spel ska gå hem i de oupplysta stugorna ^^ Och jag hoppas ännu mer att folk lär sig spela det också, att döma UT innan man lärt sig alla moves är som att dömma BF2 innan det ens laddat klart UT har ju precis som Quake ett djup som kan vara svårt att se vid första anblicken och tyvärr får man inte allt serverat på ett silverfat första gången man lirar det... spelens största svaghet, det tar många timmar och krampande fingrar för att ens lära sig grunderna ^^
Självklart betyder ju inte det här att UT2007 kommer bli ett grymt spel, men det har iaf mer än ny grafik att erbjuda
det tar många timmar och krampande fingrar för att ens lära sig grunderna ^^
[/quote]
Du menar att kunna trycka på W,A,S,D,SPACE,MUS 1 och röra musen?????
Inte för att klanka ner på UT för jag älskar ut och alla modifikationer men det är ju knappast något spel som det är svårt att sätta igång med.
Att bli BRA är dock en helt annan femma, det är mer än att bara trycka på space tills knappen går sönder.
Kan du inte alla dodga konstant runt en bana så har du inte kommit in i spelet, du har bara skrapat det lite på ytan... och det är ju där problemet ligger... folk tror att du bara springer rakt fram och håller inne knappen för att spamma raketer och flak... de tror att du inte behöver använda någon finess eller hjärnverksamhet alls, när du i själva verkar enbart kan bli bra genom att använda finess och vara taktiskt smart....
Samma sak med quake, innan du har lärt dig att strafehoppa så har du inte lärt dig spelet...
Jag kommer garanterat köpa spelet när det kommer, men filmen var hemskt tillintessägande, ska folk falla för det här så bör nog det nyaste spelsättet få den största hypen.
Tycker inte att det är något konstigt alls att folk bryr sig mer om nytänkande spelsätt än vad den inbitne (Om jag får kalla dig så nosnos ) kallar intressant i finlirs balanserande av i spelmekaniken.