Worms Reloaded släppt, filmat och plåtat

Robot
Medlem
Worms Reloaded släppt, filmat och plåtat

Jaja de kanske droppar till 100 kr till jul-rean...

Medlem

Som vanligt ett extremt roligt spel när man får det att rulla. Men tyvärr så har jag haft enorma problem med att köra multiplayer med mina vänner. Vi kan inte köra alla fyra samtidigt, men det funkar om vi kör mot en i taget.
Mitt fick för sig att inte gå in i menyn ett tag utan kastade mig direkt in i en AI match som inte gick att gå ur utan krasch.
Min bror får knappt igång spelet då det bara minimerar sig hela tiden.

Men jag har svårt att tro att de inte fixar dehär problemen då det verkar som många har stött på samma saker.

Medlem
Citat:

men har mer likheter med det första än de senaste åtta senaste.

Senaste två gånger där

Medlem
Medlem

Många Europer som skaffat spelt från steam måste köra en file check för att enns få spelet att funka, när jag tankade er det hade jag över 100 korrupta filer på en dator den andra ca 40. Och spelet ville knappt funka tack vare dessa korrupta filer.

utöver detta så har spelet funkar väldigt bra efter man gjort det.

Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Många Europer som skaffat spelt från steam måste köra en file check för att enns få spelet att funka, när jag tankade er det hade jag över 100 korrupta filer på en dator den andra ca 40. Och spelet ville knappt funka tack vare dessa korrupta filer.

utöver detta så har spelet funkar väldigt bra efter man gjort det.

Ok, tack för tipset, ska genast testa. Antar att du menar att man ska köra "Verify integrity of game cache" under "Properties"?
Mitt hänger sig så fort jag försöker starta en match sp eller mp spelar ingen roll.

Edit: Jepp det löste problemet, den hittade 11 felaktiga filer.

Medlem

Har inte haft några allvarliga problem med spelet utan det enda som inte fungerat som det skulle var att någon inte kunnat stänga av mikrofonen och därmed gjorde det omöjligt att höra något annat än brus.

Medlem

Antar att jag och mina vänner haft tur då!
Enda problemet var en som inte fick något ljud men man behövde bara uppdatera directX !

Har funkar perfa på mitt W7 64bit och på kompisars Xp.

Tycker spelet är grymt kul och ljuden i spelet har blivit riktigt bra! Spelet känns dock en aning tunt, fattas väldigt mycket!

I worms 2 kunde man iaf ställa in i princip vad man ville! Och det hade mycket mer vapen!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Same old thing, all same action... Det känns snarare som en patch än ett nytt spel precis som dom flesta av Worms spelen som dom pumpat ut.

Medlem

tänka sig att worms har funnits sedan 95 , så jävla grym formula.

Medlem
Skrivet av Devildoll:

tänka sig att worms har funnits sedan 95 , så jävla grym formula.

Mjo, tänk vilka spel dom gjorde i QBasic ;p *tänker tillbaka på Gorilla.bas*

Medlem

Vill påpeka lite för dem som är tveksamma att det finns ett demo på Steam också!

Har själv inte haft några som helst problem med spelet och har spelet det flera timmar med både vänner och främlingar. Klart värt ett köp för den relativt låga prislappen, in my book!


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Köpte faktiskt detta och är något besviken.
Känns som det inte finns mycket mer att göra efter kampanjen som spelades igenom på 2 dagar typ.
Allt som återstår nu är att lira småmatcher, vilket är vad de första spelen också gick ut på. Detta blir lätt något långrandigt i längden.
Det finns heller inget direkt supernytt som gör spelet mer värt för sina 170:-, än Worms 2 / Armageddon i reabacken för ~50:-.
Några problem har jag dock inte stött på mer än vid ett tillfälle då spelet inte lät mig gå eller välja vapen, blev en lätt match för AI:n iaf. Men det var bara att starta om spelet så löste det sig.
Får väl rekommenderas till de riktigt inbitna, medan det inte blir mycket mer än ett lätt tidsfördriv att slå ihjäl tid med för oss andra.

Medlem

Angående detta spelet.

Jag älskar det, men jag älskar Worms 2D serien.

Gillar ni Worms, kommer ni gilla detta. Det är nog så enkelt.

1
Skriv svar