Civilization V-demo ute nu

Robot
Medlem
Civilization V-demo ute nu

Herregud va bra.

Längtar tills fredag då man kan leka med polarna!

Medlem

Underbart, faktiskt.

FM-guru
F.d. Sisyr

Redan förbokat, och den här demon gjorde mig övertygad om att jag valde rätt.

Medlem

Har funderat lite på om jag ska skaffa det, så ett demo kan ju vara klargörande på den punkten, helt klart.

Medlem

Oh fy fan. Får pengar på Fredag också. Synd bara att skolåret precis har börjat, kommer nog bli många sjukdagar är jag rädd...

Bara jag som fick halvt hjärtattack av nyheten? Jag var tvungen att nypa mig i armen!

Medlem

Just…one…more…turn…

Medlem

One unit per tile? Kärlek.
Ranged attacks? Kärlek.


signatur

[size="8"]Meh[/size]

Medlem

Demot var tillräckligt för att jag skulle besluta mig i alla fall. Var lite tveksam om spelet skulle kännas tillräckligt nytt och fräscht jämfört med Civ4, och det gör det definitivt. Helt otroligt att de fortfarande lyckas göra spelet så markant mycket bättre i varje ny release!

Medlem

Demot va grymt kul och alla min förväntningar är uppfyllda
Köpte spelet igår väntar bara på att spelet ska låsas upp kl 00.01 ikväll Steam har ju satt att den låses upp i natt för oss i Europa... Hade varit kul att lira det då man har det hemma... men va fan den som väntar på något gott...

Medlem

Vafan alla ba säger att de är så jävla bra så nu får jag också lov att prova det

Medlem

hur var prestandan? kan inte testa det nu...jobb...argh

men iaf, hur optimerat är det, min rigg är lite åt det äldre hållet om man tittar på sys req...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Jag skulle kunna grina av lycka!

Medlem

Blir köp!! har lirat demot nu å blev helt övertygad

Medlem
Skrivet av Propy:

hur var prestandan? kan inte testa det nu...jobb...argh

men iaf, hur optimerat är det, min rigg är lite åt det äldre hållet om man tittar på sys req...

Mitt HD5830 blev väldigt varmt på högsta grafikinställningarna trots att jag har mycket bra kylning.

Men laggade gjorde det inte. ^^

Medlem
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av Propy:

hur var prestandan? kan inte testa det nu...jobb...argh

men iaf, hur optimerat är det, min rigg är lite åt det äldre hållet om man tittar på sys req...

Mitt HD5830 blev väldigt varmt på högsta grafikinställningarna trots att jag har mycket bra kylning.

Men laggade gjorde det inte. ^^

kul för dig, men jag menade mer för mig som inte har uppgraderat på ett tag och som ligger närmare minimum än recommended


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Jag är så uppspelt och förväntansfull i väntan på fullversionen så jag tror jag kissar på mig snart!


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av Propy:

hur var prestandan? kan inte testa det nu...jobb...argh

men iaf, hur optimerat är det, min rigg är lite åt det äldre hållet om man tittar på sys req...

Mitt HD5830 blev väldigt varmt på högsta grafikinställningarna trots att jag har mycket bra kylning.

Men laggade gjorde det inte. ^^

Har ett 4850 och kan köra på max, förutom skuggor som jag satt på medium samt AA som jag dragit ner till 2x. Upplösning 1920x1200.

Skuggor och AA är alltid krävande så de brukar vara de första funktionerna jag drar ner. Men lite AA måste man ha

Medlem

Det har gått att spela Civ 5 redan sedan US release, bara att köra steam över en proxy

Medlem
Skrivet av Merketh:

Det har gått att spela Civ 5 redan sedan US release, bara att köra steam över en proxy

Nice! men jag väntar dom få timmar som är kvar

Medlem

Det var beroendeframkallande, helt klart och det kanske blir ett köp, om ekonomin tillåter.

Medlem

fick Civ 5 igår hemskickat... you gotta love webbis!!!

tyvärr har jag tenta snart så jag kan ändå inte spela det

Medlem
Skrivet av Merketh:

Det har gått att spela Civ 5 redan sedan US release, bara att köra steam över en proxy

Tack för tipset. Nu ska det spelas idag. ^^

Medlem

Har också aktiverat spelet på steam via usa proxy, funkar fint.

Det är faktiskt riktigt bra, hexagonerna, statsstaterna, ai:n, slippa transportbåtar osv.

Anfalla/försvara städer är mycket roligare också, måste cirkulera runt och anfalla från flera håll, ha kanoner/bågskyttar som står på berg och spottar kulor/pilar mot staden och dess enheter. Känns som ett stort lyft mot "stack of doom".

Statsstaterna är ett bra tillskott också, kul och hjälpa dom för att få fördelar. Om en av dina fiender krigar mot en statsstat så kan du indirekt hjälpa den genom att ge den enheter utan att förklara krig mot civilisationen som krigar mot den. Lite som ryssarna under vietnam!

Rekommenderar köp om ni gillat tidigare spel i serien!

Medlem

Ingen som har en länk till eventuell öppen proxy?

Medlem

demot hänger sig bara vid uppstarten


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Slaca:

Demot va grymt kul och alla min förväntningar är uppfyllda
Köpte spelet igår väntar bara på att spelet ska låsas upp kl 00.01 ikväll Steam har ju satt att den låses upp i natt för oss i Europa... Hade varit kul att lira det då man har det hemma... men va fan den som väntar på något gott...

Va? Köper du det via Steam? Jag kanske minns fel nu, men tar inte Steam betydligt mer betalt än många andra ställen? Jag köpte Civ 5 via Spelbutiken för 380 spänn, och via Steam kostar det väl hundralappen mer? :S

Medlem

Minnesläcka även i detta civ... (var detsamma i Civ IV).
Jag använde en VPN proxy i USA för att låsa upp spelet i förrgår.
Det känns som Civilization IV men med hexrutor och mindre siffror i ansiktet.
Tyvärr så blir spelet segare och segare efter 160 turns och krashar sedan kring 200-260 turns, men jag antar att de fixar det i en patch.

Medlem
Skrivet av Propy:

hur var prestandan?

8600GTS / C2D @ 2,66 / 4 gig ram / Vista

Ligger väl nånstans mellan minimum och recommended, men demot var i alla fall klart spelbart. Gissar att det kan börja gå på knäna när man närmar sig senare tidsåldrar, när fler enheter ska traska runt osv.

Möjligheterna att i menyerna stänga av animationer osv verkar vara borta, men är man inte allt för kräsen kan man gott köra i lägre upplösning på DX9 utan att skada ögonen allt för hårt.

Bästa tipset är väl att prova med demot om du inte redan gjort det.


signatur

[size="8"]Meh[/size]

12
Skriv svar