Medlem
Skrivet av spiken:

Så om jag har förstått det rätt är betyget för högt utifrån det många upplevde i betan, med sin oputsade kod och begränsade spelsätt och få banor?

Vet inte hur stor koll du har på spelprogrammering, men de fel som enligt mig fanns i sista betan var inte små putts fel.

Jag tror samma sak hände med BC2, ett jävla tryck från EA gjorde att spelet släpptes på tok för tidigt. SJälv tyckte jag att BC2 var spelbart först efter några månader. Vilket jag tycker är sjukt tråkigt.

Medlem

Blir EA det moderna krigets nya kungar?

NEJ!

1. Grafiken, ser ut som något likt BF2
2. Flytet, segt och hackar
3. Storyn = Löjlig, EAs nya kassako, blir lätt fortsättningar, 2,3,4,5, mm
4. SP = Rena skämtet, tog 4 tim på normal, alltså inget man spelar igen.
5. Kontrollen, urk

En klar 2a, skulle vara för introt som är rätt snyggt.

Black ops är nästa pryl nu, får se om dem klarar av att rucka på den här clownsoppan.


signatur

Denon / Pioneer

Skrivet av Nightportier:
Citat:

Det mesta i sifferväg är dolt men går också att locka fram med ett tryck på styrkorset.

Gör ont i själen när man får se att en recensent använder en konsol version till ett fps-spel när det finns till pc.

Och ja.. håller med en av de föregående, MoHaa är det första som alla andra bygger på.
Cod gjordes ju av många personer som tidigare jobbat med just MoHaa.

Kanske beror på att det är en skönare känsla att spela på konsol med en handkontroll istället för tangentbord.

Inaktiv
Skrivet av intro18:
Skrivet av Nightportier:
Citat:

Det mesta i sifferväg är dolt men går också att locka fram med ett tryck på styrkorset.

Gör ont i själen när man får se att en recensent använder en konsol version till ett fps-spel när det finns till pc.

Och ja.. håller med en av de föregående, MoHaa är det första som alla andra bygger på.
Cod gjordes ju av många personer som tidigare jobbat med just MoHaa.

Kanske beror på att det är en skönare känsla att spela på konsol med en handkontroll istället för tangentbord.

Om man gillar autoaim så visst.. kör på konsoll. Personligen gillar jag att skjuta dit jag siktar.
Finns inget så överlägset som mus och tangentbord för FPS imo.

Har ingen speciell åsikt om det färdiga spelet då jag inte provat det än men Betan fick mig iaf inte sugen på att köpa det. Har tröttnat lite på dessa spel och det känns inte som de kommer med något nytt.


signatur

äldre än dig!

Medlem

Hur kan dom ge plus åt spelsättsutbudet i mp när det bara finns 4 olika??? Jag menar i halo och Cod serien finns det ju åtminståne det dubbla. Pinsamnt.

Skrivet av Nightportier:
Skrivet av intro18:
Skrivet av Nightportier:
Citat:

Det mesta i sifferväg är dolt men går också att locka fram med ett tryck på styrkorset.

Gör ont i själen när man får se att en recensent använder en konsol version till ett fps-spel när det finns till pc.

Och ja.. håller med en av de föregående, MoHaa är det första som alla andra bygger på.
Cod gjordes ju av många personer som tidigare jobbat med just MoHaa.

Kanske beror på att det är en skönare känsla att spela på konsol med en handkontroll istället för tangentbord.

Om man gillar autoaim så visst.. kör på konsoll. Personligen gillar jag att skjuta dit jag siktar.
Finns inget så överlägset som mus och tangentbord för FPS imo.

Har ingen speciell åsikt om det färdiga spelet då jag inte provat det än men Betan fick mig iaf inte sugen på att köpa det. Har tröttnat lite på dessa spel och det känns inte som de kommer med något nytt.

Jag vet inte hur ofta ni PC-spelare spelar fps på konsol men jag tror inte det är ofta för ni verkar ha väldigt dålig koll. Men om ett spel har autoaim så kan man stänga av det.

Medlem

Att jämföra en handkontroll med en mus vad gäller precision och svarstid känns aningen... naivt.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Redaktör
Skrivet av Nightportier:

Gör ont i själen när man får se att en recensent använder en konsol version till ett fps-spel när det finns till pc.

Vi har även lirat pc-versionen.


signatur
Skrivet av bjosarn:

Att jämföra en handkontroll med en mus vad gäller precision och svarstid känns aningen... naivt.

Bra att ingen här gör det då.

Medlem

MP betan var väldigt tråkig, det var inte så att man ville sitta fler gånger med det, men eftersom att dom förbättrade det med tiden så att det inte hängde sig under de första minuterna varje gång man spelade så fick man sätta sig o prova det lite mer men det hjälpte inte direkt. Synd att inte heller SP når upp till förväntningarna enligt Calle, jag tycker att såna här actionpangare behöver verkligen ha "wow-moment" och det måste vara ett bra tempo som får en lite uppvevad men det verkar ju inte vara fallet...

Medlem

Spelade 9 timmar nonstop igår.. jag älskar det. Multiplayer är asgrymt.. singleplayer är episkt!

*odlar numera skägg

//bent


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Ert betygssystem kan gå å lägga sig

Medlem
Skrivet av phobic:

Ert betygssystem kan gå å lägga sig

Det kan ju även dem som hänger upp sig på en siffra.Så, Goder natt.

Medlem

Betygsgnäll är oerhört tröttsamt. Jag litar helt och fullt på att det är ett bra betyg från FZ. Däremot blir jag oerhört tveksam när jag hör att SP är 4-6 timmars speltid. Jag FÖRSTÅR verkligen inte hur det har blivit så här trist? Medal Of Honor är ju Single Player-spelarens starkaste förkämpe. De har alltid producerat långa och maffiga singelplayer kampanjer. För oss som spelar SP främst (jag har inte kört mer än 30 min MP sedan jag slutade spela första Delta Force typ), har ju marknaden på bra FPS-spel nästan helt försvunnit. Modern Warfare-serien känns alldeles för kort för att kallas prisvärt och lönt att köpa. Att nu MoH, min gamle hjälte, gått samma öde till mötes gör mig uppriktigt talat ledsen i ögat.

Detta är i sanningen en skitdag. Jag som hade hoppats på lite goda nyheter så här dagen efter debacklet i Amsterdam.

Medlem

Jag har spelat cirka 2 timmar sp på hard.. och jag har kommit till tredje uppdraget... då tar jag det lungt och taktiskt, så jag tippar på att jag har iaf 5-6 timmar kvar på sp.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Satt och notte multiplayer i 6 timmar igar och det va riktigt, riktigt roligt.

Skillanden pa betan och fullversionen ar stooooor.
Mycke battre spel nu.

Har inte spelat singleplayer och tanker inte gora det heller men en 4 kanns inte alls fel for multidelen. Kanske det haller till Brink kommer

Medlem

En fråga Kinne.. varför ska du inte spela sp? Det är iktigt bra faktiskt.. massor av "militär porr"


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Sjukt bra skrivet, Calle, uppskattas!


signatur

Trust is for fools...

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Nightportier:

Gör ont i själen när man får se att en recensent använder en konsol version till ett fps-spel när det finns till pc.

Vi har även lirat pc-versionen.

Var gärna tydliga med vilken version ni skriver om. Ingen kritik just i detta fall, jag tycker bara det är bra information generellt att veta vilken plattform som åsyftas.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

MP imponerade inte alls, kändes som en dålig version av cs.

Skägg.
10 Chambers

Walter, Insanity: Tack, det värmer alltid med beröm!


signatur
Medlem

ääärligt tallat asså, jag förväntade mig mycket mer än ett halvdant spel.
BFBC2 var ju fan kul att spela mot vad MoH Tier 1 är
Multiplayer tänker jag inte ens pröva.
att köra fyrhjuling var ju världssämst, kassa ljudsamplingar, släpte gasen så stanar f-hjulingen nästan direkt.
Animationer av bilar i cut-scene är fan stela likaså flygplan.
Och vad är det med dialogen? har ijhäll massa talisar och går vidare till min "position" som jag skulle ståt vid för att ha ihjäl dom så startar gubbarna och snacka om att nu kmr fiende kl 12, kl 9 osv även fast dom redan är döda.

Nejfan, görom gör rätt eller bara skit it.
Kan man retunera spel? 468 för en halvfärdig produkt är det tamefan inte värt!

På -> PC, i5-750, ATI 4890 (fick hem min från webhallen idag)

Medlem

Piss spel om ni frågar mig.
För mycket shooters som ser för lika ut... "Sigh"...


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Positivt överaskad!, efter allt spott o spe i denna tråd så kändes det konstigt att bara sitta o stor njuta timmme efter timme igår. Har förstått nu att dom flesta expert kritikerna har inte ens spelat den riktiga versionen och inte ritkigt förstått konceptet med att Beta testa en produkt men men..

SP, visst är den kort och i vissa moment lite o putsad och satans linjär. MEN!!, vissa stunder och moment var riktigt riktigt bra och slår MW2 o BC2 på fingrarna ordenligt när det gäller upplevelse.

MP, dom som förväntar sig BC2 kommer bli besvikna. Dom som förväntar sig MW2 kommer också bli besvikna. Dom som däremot förväntar sig MOH kommer bli positivt överaskade.. gillar vapnen, gillar banorna.. vissa banor är riktigt riktigt bra. Lite sur på att man tog bort prone och lean ifrån MP då det skulle sitta som en smäck.
(En co-op läge skulle inte vara fy skam heller alá "Special Ops -MW2")

Overall?,jag kommer spela MOH nu istället för MW2 o BC2 framöver, vi får se vad Black Ops kan göra och BC2 Vietnamn.. men tills dess är detta riktigt bra tidsfördriv.


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Måste säga att jag hittils är riktigt besviken vad gäller SP. Blev precis klar med första timman i spelet och det känns verkligen inte bra.

AI'n är helt värdelös.
Buggar finner man överallt kändes det som.
Enormt linjärt.
Kunde inte finna en enda alternativ väg för att komma till målet.
Grafiken är verkligen inget att hurra för om man bryr sig om det.
Ingen rekyl på vapnen.
Massa annat som du förstår själv om du textar det.

Något som är ganska bra är dock ljudet men det överväger absolut inte de dåliga punkterna.

När jag spelade var det enda jag kunde tänka, "Har jag inte spelat det här förut?". Call of Duty kommer i tankarna och de gjorde det hela så mycket bättre. Singleplayern i MW2 tyckte jag var utförd på ett exemplariskt vis för just den här typen utav spel. MoH misslyckas brutalt i försöket att återskapa den.

Det är i alla fall mina tankar

Medlem

Det är fredag kväll. Modern Warfare 2 sitter ensam i baren och drar en sista shot. Han sneglar mot dansgolvet där Starcraft 2 shakar sin booty. "Om jag ändå vore så bra..." tänker han, och går mot utgången. Helt plötsligt stöter han på en halvsnygg kvinna. Det är Battlefield: Bad Company 2! Och hon är full som en gris! "Vad sägs om att du och jag går till toan och leker lite?", viskar hon. Modern Warfare 2 tackar självklart i sitt berusade tillstånd inte nej, trots BF:BC2's bristfälla utseende.

9 månader senare, efter att BF:BC2 har använt otaliga paket cigaretter, kanyler med heroin, och ohälsosamt mycket alkohol föds ett barn. Och så likt det är sina föräldrar!

Barnet heter Medal of Honor.

Medlem
Skrivet av Maah91:

9 månader senare, efter att BF:BC2 har använt otaliga paket cigaretter, kanyler med heroin, och ohälsosamt mycket alkohol föds ett barn. Och så likt det är sina föräldrar!

Barnet heter Medal of Honor.

Waahaha! Dagens!

Medlem

Mycket gnäll, som vanligt här på FZ.

Bra skrivet Calle


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

MP var ju sanslöst värdelöst och bakåtsträvande i allt tänkbar form och design. Flaskhalsar prick överallt där folk trängdes. Tvärdör för minsta grej, noobtube och granater dödade lika lätt som i BF2 v1.0, etc.

Näe, tack!


signatur

http://www.kompaniet.nu :+: #kompaniet @ QuakeNet

Medlem

Har fått mitt ex iaf idag,och gillar det ganska bra i MP.

Skriv svar